2017 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Uz diviem riteņiem un pilsētā iekšā

nra.lv

TRASĒ. Motociklus testēšanai šogad piedāvāja desmit ražotāju dīleri. Trasē devās 13 motociklu. Stila, izmantojuma un cenas ziņā brīnišķīga dažādība / F64

Imants Vīksne, 31.maijs, 6:30

Latvijas motobraucēju sabiedrībā vērojams stabils pieaugums –aptuveni trīs procenti gadā. Jaunākajās tendencēs ietilpst vairāk sieviešu uz motocikliem un lielāka motoparka daudzveidība gan stilu, gan izmaksu ziņā. To parāda konkurss Latvijas gada motocikls 2017.

Konkurss jau trešo gadu pulcē, iespējams, demokrātiskāko žūriju motokonkursu pasaulē. Sportistus, tehniķus, autoskolu instruktorus un žurnālistus, Neatkarīgās pārstāvi ieskaitot. No otras puses ir dīleri, kas piedāvā, viņuprāt, nozīmīgākos sezonas jaunumus testēšanai - šoreiz tā notika Biķernieku trasē. Rezultāti vēl jāgaida. Piedalījās 10 markas un 13 modeļi. Visu pasākumu kopā tur Arnis Blodons - konkurss ir viņa izauklēta ideja. Bet par taisnīgu tiesāšanu rūpējas tiesu eksperts Oskars Irbītis. Viņa veidotā tehniskā vērtējuma tabula aptver visdažādākos motocikla izpausmju aspektus: manevrētspēju, bremžu efektivitāti, stabilitāti, transmisijas darbību, ergonomiku u.c. Pēdējais ir subjektīvākais un svarīgākais jautājums - vai tas varētu būt tavs motocikls.

F64

Nav nebūt tā, ka dārgākais aparāts vienmēr ir tas piemērotākais. Motocikli ir raksturā ļoti dažādi, tāpat kā paši braucēji. Viens uz žiletes pakaļējā riteņa saulītes griež un ar to pelna naudu, cits dīvānam līdzīgā čoperī diennakti var dzīties pakaļ saulrietam, citam motocikls ir tikai perfekts risinājums pilsētas satiksmē. Bez kādām ekstrām - divi riteņi un motors. Tieši šis pēdējais aspekts līdz šim ir nepietiekami uzsvērts.

Glancētos žurnālos parasti nokļūst izcilākie motobūves eksemplāri, radot iespaidu, ka kļūšanai par motobraucēju jāieķīlā māja un vēl melnajā tirgū akna jāpārdod. Bet tā nav! Kā atzīst viens no žūrijas pārstāvjiem Uģis Spēlmanis, ar močiem ir tāpat kā ar mašīnām: skaties uz bentliju, bet nopērc daciju. Tomēr ir kāda ļoti būtiska atšķirība starp šiem transporta veidiem. Bentlijs un dacia abi divi sēž sastrēgumā, abi divi nevar atrast, kur noparkoties. Tikmēr motocikls, nepārkāpjot satiksmes noteikumus, pīķa stundā bez raizēm nokļūst tur, kur nepieciešams, un piemērota stāvvieta tam pieejama jebkurā vietā. Šo faktoru uzsver Oskars Irbītis: motocikls, tāpat kā jebkurš cits divriteņu braucamais, ir izteikti draudzīgs pilsētvidei - vietas aizņem mazāk, pārvietojas dinamiskāk, un no satiksmes politikas viedokļa šāds transporta veids ir īpaši atbalstāms. Tāpēc atbildīgo institūciju darba kārtībā ir jautājums par sabiedriskā transporta joslas atvēlēšanu motocikliem.

Runājot par motocikliem, objektīvi klātesošs temats ir drošība. Pagājušajā gadā bojā gāja 12 motociklisti. Par pieciem vairāk nekā iepriekš, taču izskaidrojums tam ir salīdzinoši garā sezona. Divās trešdaļās smago gadījumu sadursmi ar motociklu izraisījusi automašīna. Arī soda punktus par agresīvu braukšanu procentuāli vairāk sapelnās mašīnu vadītāji. Taču moči nenoliedzami - ja grēko, dara to skaļāk, ātrāk un seku ziņā smagāk. Īpaši tas raksturīgi žiletēm - jaudīgajiem baikiem. Taču 95% motobraucēju ir disciplinēti, iespējams, arī tāpēc, ka arvien lielāks kļūst bižaino braucēju īpatsvars. Šobrīd motoskolās tā jau ir norma - teju puse audzēkņu ir sievietes. Attiecīgi ražotāji un dīleri cenšas pielāgoties jaunajam pieprasījumam. Agrāk piedāvājumā pamatā bija triju veidu moči - čoperis, baiks un enduro, bet tagad šajā paletē parādījusies virkne starptoņu. Lielāka vērība mazākas kubatūras dzinējiem. Arnis Blodons spriež, ka cilvēki kļuvuši izglītotāki. 500 līdz 800 kubikcentimetru motori cilvēkiem ar vidējām prasmēm - tātad vairumam braucēju - ir ļoti piemēroti. Īpaši veiksmīgi šai ziņā padevies Yamaha Tracer 700 un Honda Rebel 500.

Biežākas atsauces vērojamas uz retro stilu. Tīrākajā variantā britu Royal Enfield izpildījumā. Mocis kā kopēts no kara laikiem, pat kurbulis ir, un tikai viens cilindrs. Būšot arī piemērota apģērba līnija. Dīleriem jaunais uzdevums ir piedāvāt ne tikai moci, bet arī stilu, kas īpaši būtiski novecot sākošajiem hipsteriem. Tāpēc daudzi ražotāji pievērsušies Cafe racer motocikliem. Pat BMW.

Ir piedāvājumā arī modelis, kura piederību noteiktai saimei pat grūti noteikt. Par to parūpējusies Honda. Tā pirmā ieviesa automātisko kārbu. Bet šā gada jaunums ir motocikla un motorollera krustojums.

Latvijā reģistrēto motociklu skaits gada sākumā bija 20 329, savukārt A kategorijas tiesības ir 108 806 satiksmes dalībniekiem. Tātad močiem atliek tik meklēt rokā savus saimniekus. Savukārt vientuļiem motociklistiem - savu dzelzs biedru. Piemēram, konkursa Latvijas gada motocikls mājaslapā.
***

06.06.2017

Noskaidrots titula Latvijas Gada motocikls 2017 ieguvējs

autogalvuremonts.wordpress.com

Noslēdzies ikgadējais žurnālistu un moto speciālistu balsojums un konkursa «Latvijas Gada motocikls 2017» laureāti ir noskaidroti, pavēstīja organizētājs Arnis Blodons.



30708_595326 BMW R Ninet BMW R 1200 GS
MASH TT40 YAMAHA Tracer 700 KTM 1290 Adventure S HONDA Rebel 500

Balsojumā bija pārstāvēti četrpadsmit 2017. gada spēkrati no BMW, Harley Davidson, Yamaha, KTM, Can Am, Honda, Mash, Royal Enfield un SWM.«Latvijas Gada motocikls 2017» apbalvošanas ceremonija jau ceturto reizi notika 2017 gada 21.jūnijā, pulksten 12.00 tirdzniecības centrā «Mols», kurā paziņoja uzvarētājus no BMW, Harley Davidson, Yamaha, KTM, Can Am, Honda, Mash, Royal Enfield, SWM pārstāvniecībām, pasniedzot juveliermākslinieka Oļega Auzera veidoto ceļojošo balvu un gleznotājas Allas Dzevaltovskas gleznu «Vilks».
Balsošanas rezultāti kategorijās«Latvijas gada motocikls 2017»

1. vieta – YAMAHA Tracer 700
2. vieta – KTM 1290 Adventure S
3. vieta – BMW R 1200 GS

Tautas balsojums
1. vieta – HONDA REBEL 500
2. vieta – BMW R NINET SCRAMBLER
3. vieta – MASH TT40

«Šogad izstādē apskatāmi motocikli katrs no savas nišas, tāpēc arī konkursā «Latvijas gada motocikls 2017» varēja balsot par sev tīkamāko, neizdalot tos pēc kāda noteikta segmenta, kā tas bija citus gadus. Šogad konkursa «Latvijas Gada Motocikls» žūrija nav mainījusies. Uzskatu, ka mūsu speciālisti ir pietiekoši profesionāli un ļoti veiksmīgi tiek galā ar uzdevumu izvērtēt konkursa laureātus. Pirmās vietas ieguvējs Yamaha Tracer 700 atspoguļo saprātīgu balansu starp cenu, kvalitāti un praktisku pielietojumu. Ir pārvarēts «Rolls Royce» sindroms – jo dārgāk, jo labāk. Lai arī otrā un trešā vieta tikai ar viena , divu punktu starpību atpaliek, apliecinot modes un pirkšanas paradumu tendenci Latvijā,» stāsta «Latvijas Gada Motocikls 2017» organizētājs Arnis Blodons.«Šī gada konkurss bija liels izaicinājums žūrijai – tik dažādi motocikli, dažādiem ceļiem un auditorijai. Žūrijai nebija viegli tos izvērtēt, par ko liecina arī balsojuma rezultāti. Nebija viena izteikta līdera un rezultāti mainījās ar katru nākamo balsotāju gan žūrijas balsojumā, gan tautas balsojumā. Šogad tauta izvēlas retrostila motociklus, bet žūrija vairāk skatās uz tehnoloģiskākiem braucamrīkiem. 2017 gadā mēs ieraudzījām, cik dažāds ir moto tirgus arī tādā nelielā valstī kā Latvija. Gada uzvarētājs noteikti atbilst Latvijas situācijai – gan cenas, gan iespēju ziņā. Man ir patiess prieks par žūrijas profesionālo darbu un vērtējuma pamatotību,» – tā konkursa padomes priekšsēdētājs Oskars Irbītis.«Esam patiesi gandarīti sadarboties ar «Latvijas Gada Motocikls» komandu, jo t/c «Mols» apmeklētāji ir atzinīgi novērtējuši iespēju apskatīt «dzīvajā» visus jaunākos motociklu modeļus vienuviet! Titula pasniegšana kļuvusi par vienu no vasaras gaidītākajiem notikumiem gan pasākuma dalībniekiem, gan arī tirdzniecības centra apmeklētājiem. Arī šogad konkursa uzvarētājam – YAMAHA Tracer 700 – tika pasniegta īpašā tirdzniecības centra «Mols» ceļojošā balva «Latvijas Gada Motocikls», kuru veidojis latviešu juveliermākslinieks Oļegs Auzers,» par «Latvijas Gada motocikls 2017» konkursu stāsta t/c «Mols» vadītāja Irīna Toropova.Tehniskās žūrijas sarakstu, publikācijas un aprakstus par to, kā notika «Latvijas Gada motocikls 2017» vērtēšana, var apskatīt interneta vietnē http://www.gadamotocikls.lv un http://www.facebook.com.2016. gadā, pēc žūrijas balsojuma galveno balvu «t/c Mols Latvijas Gada motocikls 2016» saņēma Honda CRF 1000 Africa Twin. 2.vietu ieguva Yamaha XSR 900, bet trešo – BMW R1200RS.
Tautas balsojumā uzvarēja HONDA CRF 100 Africa Twin.

Lasīt vairāk...

27.06.2017

Latvijas "Gada motocikls 2017" – "Tracer 700"

Delfi.lv
Ansis Īvāns (DELFI žurnālists)


Foto: Publicitātes attēli

Par Latvijas vēsturē ceturto "Latvijas Gada motocikla" titula ieguvēju ir kļuvis "Tracer 700" modelis no "Yamaha", portāls "Delfi" trešdien uzzināja konkursa apbalvošanas ceremonijā.

Konkurss par labāko motociklu, kurā šogad bija pārstāvēti tādi zīmoli kā BMW, "Harley-Davidson", "Yamaha", KTM, "Can Am", "Honda", "Mash", "Royal Enfield" un SWM, Latvijā notika jau ceturto gadu pēc kārtas. Žūrijas balsojuma rezultāti tika paziņoti 21. jūnijā tirdzniecības centrā "Mols" Rīgā.




Žūrijas balsojumā moto speciālisti, sportisti un žurnālisti par uzvarētāju – ceļojošās balvas un Latvijas "Gada motocikla 2017" titula ieguvēju – atzinuši "Yamaha" modeli "Tracer 700".



74 zirgspēku motociklu ražotājs paredzējis kā ceļošanas braucamrīku, ar kuru ērti nobraukt arī no asfalta seguma. Aptuveni 8700 eiro vērtais motocikls, kā konkursa testos pārliecinājās portāls "Delfi", izceļas ar īpaši ērtu un vieglu vadāmību.


Foto: DELFI

Otrajā vietā žūrija ierindojusi ceļojumu motociklu KTM "1290 Adventure S", bet trešajā KTM modeļa tiešo konkurentu – BMW R1200GS. Abi ir augstas klases braucamie ar spēcīgām pozīcijām. "Delfi" subjektīvajā vērtējumā BMW ir krietni komfortablāks, bet KTM – sportiskāks un agresīvāks braukšanā.


Foto: DELFI

Tautas balsojumā uzvar mazs čoperītis

Tāpat trešdien paziņoti arī tautas balsojuma rezultāti. Konkursa tīmekļa vietnes un "Facebook" lapas apmeklētāji par tīkamāko izvēlējušies "Honda" jauno "Rebel 500" modeli, kurš īpaši piemērots īsāka auguma braucējiem un fantastiski sveras līkumos. Šāds čopera stila braucamais maksā ap sešiem tūkstošiem eiro.

 
Foto: DELFI

Otrajā vietā tautas balsojumā seko retro dizainā ieturētais un ne lētais BMW boksermotora modelis "R nine T Scrambler".


Foto: DELFI

Kā trešais iekārojamākais aptaujā atzīts samērā jaunā franču zīmola "Mash" klasiskā stila motocikls TT40 ar 400 kubikcentimetru tilpuma dzinēju. Šādu spīdīgu "mantiņu" var iegādāties par pieciem ar pusi tūkstošiem eiro.


Foto: DELFI

2016. gadā konkursā triumfēja "Honda" atdzimušais "Africa Twin" modelis. 2015. gadā – piedzīvojumu un sporta motocikla apvienojums BMW S1000XR, bet pašā pirmajā "Gada motocikla" konkursā Latvijā galveno balvu ieguva KTM "1190 Adventure" motocikls.

Motociklus izvērtē vairāk nekā 20 cilvēku liela žūrija, ko veido tehnikas eksperti, motosportisti un žurnālisti. Vairāk informācijas par pašu konkursu, žūriju, modeļiem un jaunumiem ir meklējama tīmekļa vietnē šeit un "Facebook" lapā te.

Foto no apbalvošanas ceremonijas

Lasīt vairāk...

23.06.2017

Noskaidrots titula Latvijas Gada motocikls 2017 ieguvējs

tvnet.lv

Noslēdzies ikgadējais žurnālistu un moto speciālistu balsojums un konkursa «Latvijas Gada motocikls 2017» laureāti ir noskaidroti, TVNET pavēstīja organizētājs Arnis Blodons.

Balsojumā bija pārstāvēti četrpadsmit 2017. gada spēkrati no BMW, Harley Davidson, Yamaha, KTM, Can Am, Honda, Mash, Royal Enfield un SWM.

«Latvijas Gada motocikls 2017» apbalvošanas ceremonija jau ceturto reizi notika 2017 gada 21.jūnijā, pulksten 12.00 tirdzniecības centrā «Mols», kurā paziņoja uzvarētājus no BMW, Harley Davidson, Yamaha, KTM, Can Am, Honda, Mash, Royal Enfield, SWM pārstāvniecībām, pasniedzot juveliermākslinieka Oļega Auzera veidoto ceļojošo balvu un gleznotājas Allas Dzevaltovskas gleznu «Vilks».

 


Balsošanas rezultāti kategorijās
«Latvijas gada motocikls 2017»

1. vieta - YAMAHA Tracer 700
2. vieta - KTM 1290 Adventure S
3. vieta - BMW R 1200 GS

Tautas balsojums
1. vieta - HONDA REBEL 500
2. vieta - BMW R NINET SCRAMBLER
3. vieta - MASH TT40

«Šogad izstādē apskatāmi motocikli katrs no savas nišas, tāpēc arī konkursā «Latvijas gada motocikls 2017» varēja balsot par sev tīkamāko, neizdalot tos pēc kāda noteikta segmenta, kā tas bija citus gadus. Šogad konkursa «Latvijas Gada Motocikls» žūrija nav mainījusies. Uzskatu, ka mūsu speciālisti ir pietiekoši profesionāli un ļoti veiksmīgi tiek galā ar uzdevumu izvērtēt konkursa laureātus. Pirmās vietas ieguvējs Yamaha Tracer 700 atspoguļo saprātīgu balansu starp cenu, kvalitāti un praktisku pielietojumu. Ir pārvarēts «Rolls Royce» sindroms - jo dārgāk, jo labāk. Lai arī otrā un trešā vieta tikai ar viena , divu punktu starpību atpaliek, apliecinot modes un pirkšanas paradumu tendenci Latvijā,» stāsta «Latvijas Gada Motocikls 2017» organizētājs Arnis Blodons.

«Šī gada konkurss bija liels izaicinājums žūrijai – tik dažādi motocikli, dažādiem ceļiem un auditorijai. Žūrijai nebija viegli tos izvērtēt, par ko liecina arī balsojuma rezultāti. Nebija viena izteikta līdera un rezultāti mainījās ar katru nākamo balsotāju gan žūrijas balsojumā, gan tautas balsojumā. Šogad tauta izvēlas retrostila motociklus, bet žūrija vairāk skatās uz tehnoloģiskākiem braucamrīkiem. 2017 gadā mēs ieraudzījām, cik dažāds ir moto tirgus arī tādā nelielā valstī kā Latvija. Gada uzvarētājs noteikti atbilst Latvijas situācijai – gan cenas, gan iespēju ziņā. Man ir patiess prieks par žūrijas profesionālo darbu un vērtējuma pamatotību,» - tā konkursa padomes priekšsēdētājs Oskars Irbītis.

«Esam patiesi gandarīti sadarboties ar «Latvijas Gada Motocikls» komandu, jo t/c «Mols» apmeklētāji ir atzinīgi novērtējuši iespēju apskatīt «dzīvajā» visus jaunākos motociklu modeļus vienuviet! Titula pasniegšana kļuvusi par vienu no vasaras gaidītākajiem notikumiem gan pasākuma dalībniekiem, gan arī tirdzniecības centra apmeklētājiem. Arī šogad konkursa uzvarētājam – YAMAHA Tracer 700 – tika pasniegta īpašā tirdzniecības centra «Mols» ceļojošā balva «Latvijas Gada Motocikls», kuru veidojis latviešu juveliermākslinieks Oļegs Auzers,» par «Latvijas Gada motocikls 2017» konkursu stāsta t/c «Mols» vadītāja Irīna Toropova.

Tehniskās žūrijas sarakstu, publikācijas un aprakstus par to, kā notika «Latvijas Gada motocikls 2017» vērtēšana, var apskatīt interneta vietnē www.gadamotocikls.lv un www.facebook.com.

2016. gadā, pēc žūrijas balsojuma galveno balvu «t/c Mols Latvijas Gada motocikls 2016» saņēma Honda CRF 1000 Africa Twin. 2.vietu ieguva Yamaha XSR 900, bet trešo - BMW R1200RS.

Tautas balsojumā uzvarēja HONDA CRF 100 Africa Twin.

 

Lasīt vairāk...

23.06.2017

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Ziņas