2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Sākas drošākā transporta veida sezona

www.NRA.lv
Imants Vīksne
ZINA, KO DARA. Šobrīd cilvēki, kuri brauc ar moci, ir apdomīgāki un nobriedušāki / F64
ZINA, KO DARA. Šobrīd cilvēki, kuri brauc ar moci, ir apdomīgāki un nobriedušāki / F64

Motociklu skaits uz Latvijas ceļiem pieaug aptuveni par tūkstoti gadā, turpretī satiksmes negadījumu, kā arī cietušo un bojāgājušo skaits ar motocikliem saistītos incidentos joprojām krītas. Drošākais transporta līdzeklis strauji atklāj sezonu.


Pirmie motobraucēji tehniskās apskates stacijās manīti vēl marta sākumā, kad pāris dienas termometra stabiņš pietuvojās grādiem pieciem. Taču tā pa īstam moči no savām garāžām, šķūņiem un pārklājiem izsprāguši aprīļa sākumā.

Biedri, mostamies!

Līdz oficiālajai sezonas atklāšanai un krāšņajam parādes braucienam vēl gan mazliet jāpaciešas. Tas notiks 30. aprīlī. Pulcēšanās tradicionāli pie tirdzniecības centra Mols. Latvijas motodzīves organizators Arnis Blodons stāsta, ka maršruts vēl tiek saskaņots ar policiju, taču skaidrs, ka galapunkts būs 11. Novembra krastmala, kur acis varēs pamielot ar dažādiem paraugdemonstrējumiem un motociklu tūkstošiem, vēderu ar visādiem ēdamajiem un bonusā vēl baudīt somu metālistus Lonely Kamel. Te brīva nākšana visiem – ar vai bez motora starp kājām. Taču dažas dienas agrāk – 24. aprīlī – Biķernieku trasē gaidīti tieši motociklisti ar saviem braucamajiem. Te zinošu instruktoru vadībā varēs atsvaidzināt zināšanas, prasmes, izbraukt trasi – vienvārdsakot pamodināt gan sevi, gan savu divriteņoto biedru.

Automašīnu un visādu citu trolejbusu cienītāju sabiedrībā attiecībā uz motocikliem valda zināmi aizspriedumi – ka tie ir bīstami, neprognozējami. Taču drošības statistika apliecina pilnīgi pretējo.

Arnis Blodons uzsver, ka mototransports ir vienīgā transporta kategorija, kurai skaitliski pieaugot, cietušo skaits samazinās – turklāt ne tikai procentuāli, bet arī absolūtos skaitļos. 2014. gadā deviņi bojāgājušie. 2015. – tikai pieci. Ievainoto skaits krities no 195 uz 190. Un procentuāli krities arī satiksmes negadījumu skaits, jo, motosabiedrībai pieaugot vairāk nekā par tūkstoti gadā, tas no 302 negadījumiem 2014. gadā pakāpies vien uz 324 pērn. Latvijā kopumā pašlaik ir reģistrēti 21 323 motocikli. No tiem 1. martā tehniskā kārtībā bija 14 167.

Pusaudžu gadi cauri

Izskaidrojums šādai paraugstatistikai ir Latvijas motobraukšanas kultūras pārdzīvotā pusaudžu vecuma krīze. Tie gadi, kad, uzkāpjot uz motocikla, visiem bija jāālējas, laimīgi pārlaisti. Un šobrīd cilvēki, kuri brauc ar moci, ir apdomīgāki un nobriedušāki. Jau vecumā pēc trīsdesmit gadiem. Motocikls kā jau paaugstinātas bīstamības transporta līdzeklis prasa nopietnāku attieksmi un prasmes. Pie motocikla stūres nevar bakstīties telefonā, grauzt firziķi vai lūpas krāsot – visa uzmanība jāvelta braukšanai. Risks ir lielāks, tāpēc arī prasmēm izdzīvot satiksmē jābūt labākām.

Protams, motociklistiem, kuri nekad nav gāzušies, šī izklaide vēl priekšā. Agri vai vēlu gadās katram. Tāpēc lietderīgi zināt, kā un kāpēc tas notiek.

Statistikas uzrādītās tendences izanalizējis vecākais tiesu eksperts autotehniķis Oskars Irbītis. Visbiežāk avārijas notiek Rīgā un Pierīgā, tad seko novadi, bet visretāk avārijas notiek citās pilsētās. Ārpus Rīgas līderos ir Liepāja, Kandava, Jēkabpils un Daugavpils. Lielais avāriju pīķis ir no pulksten 17 līdz 18, kad visi dodas mājās no darba, un pēc tam ap pusnakti, kad ielās izbrauc dažādi motojampampiņi cirku taisīt. Brauc ratā un krīt riņķī.

Tipiskākās kļūdas

Izplatītākie satiksmes motonegadījumu veidi ir sadursme ar automašīnu krustojumā. Viens variants: motocikls apdzen tajā pašā virzienā braucošu mašīnu, kas nebrīdinot izdara kreiso pagriezienu. Otrs variants: motocikls brauc taisni, bet mašīna no pretējās joslas, nogriežoties pa kreisi, nedod tam ceļu. Abos gadījumos motociklistam taisnība un nodrošināts slaids lidojums. Tādēļ vietā atgādināt Ceļu satiksmes drošības direkcijas aicinājumu katram autovadītājam – skaties divreiz! Motocikls ir dinamisks transporta līdzeklis. Pēc ziemas perioda pie tā atkal jāpierod katram satiksmes dalībniekam.

Protams, satiksmē aplamības mēdz darīt arī paši motociklisti. Tipiskākās kļūdas ir šādas: būtisks atļautā kustības ātruma pārsniegums, kas saistāms ar satiksmes negadījuma smaguma pakāpi, bet reti ir primārais negadījuma iemesls, distances neievērošana, intervāla neievērošana, nepamanīti citu transportlīdzekļu manevri, slikts riepu stāvoklis un jau pieminētā neizdevusies zīmēšanās. Liekam padomus aiz auss un dodam ručkā!

10.04.2016

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs