2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Konkurss motociklistu vairošanai

Imants Vīksne
NRA.LV 3. jūnijs 2015
Motociklu tvertnes ir jāuzpilda biežāk nekā automašīnām. Toties ir iemesls kopbildei / Andris SPURE

Cilvēki, kas brauc ar trolejbusu, autobusu vai kaut kādu automašīnu mēdz uzskatīt, ka braukt ar motociklu ir bīstami. Var nokrist un nomirt. Taču patiesībā braukšana ar motociklu paildzina dzīvi, jo uzlabo dzīves kvalitāti. Nu kur gan ir redzēts nelaimīgs motociklists!

Pa retam, protams, nokrist gadās (patiesībā visiem, agri vai vēlu), taču no video kurioziem, kuros atsaldēti tīņi tiesību saņemšanas dienā kļūst par orgānu donoriem, gan nevajag iespaidoties. Tie ir izņēmumi, kas par pašu motobraukšanu neko neliecina. Vajag vienkārši pamēģināt! Ne velti pats autopasaules dievs Džeremijs Klarksons reiz teica, ka apskauž motociklistus, jo autovadītāji taču tāpat vien nekad nesēžoties pie stūres, lai izmestu kādu līkumu. Garlaicīgi!

Jo vairāk, jo labāk

Latvijā motobraucēju saime ir salīdzinoši kompakta, lai neteiktu maza. Tik maza, ka vēl dzīvs ir ārzemniekiem neizprotamais paradums pasveicināt katru pretimbraucošo motociklu.

Tomēr mēs strauji vairojamies, un saulainā dienā visu pasveicināšanai roku vairs nepietiek. Pērn 1. maijā, pēc CSDD datiem, Latvijā bija 12 514 tehniskā kārtībā esoši motocikli. Pagājis gads, un tagad jau ir 15 100. Tas ir labi. Jo vairāk motociklu, jo vairāk tos pamana un respektē satiksmē. Jo drošāk visiem ir pārvietoties. Tāpēc vērtīgs ir ikviens pasākums, kas piesaista motobraucēju pulkam jaunus biedrus. Tāds ir arī konkurss Gada motocikls. Tas notiek jau otro gadu – žurnālista un kaislīgā motobraucēja Arņa Blodona ideja pārtapusi vērtīgā tradīcijā. Turklāt savā ziņā unikālā, jo nekur citur motociklu testēšana nenotiek tik demokrātiskā formātā – žūrijā ir gan tehniskie eksperti un profesionāli motosportisti, gan žurnālisti, kas ikdienā raksta par gluži citām štellēm. Dīleri gada motocikla titulam pieteiktos 12 eksemplārus uz divām dienām nodeva žūrijas rīcībā. Testa brauciens veda cauri Kurzemes Šveicei uz Jūrkalni un Ventspili, kur ventiņi tūrisma sezonas atklāšanas pasākumā izvēlējās savu gada motociklu. Bet tālāk caur Kolku uz mājām pie saviem dīleriem. Konkursa uzvarētājs kļūs zināms augustā.

Neparastākais dizains

Par ventspilnieku izvēli tad arī vispirms. Tas nav gluži motocikls, un pagājušajā gadā par šo trīsriteni pat lāgā neviens runāt negribēja. Taču jaunais CanAm Spyder F3 par savu priekšteci ir krietni labāks. Ērtāks sēdēšanai, glītāks no vaiga. Stūrēšana gan prasa zināmu piepūli un arī platā aizmugures riepa, bez kuras braucamais spolētu, asfalta risās staigā. Ja pie tā pierod, stilīgs braucamrīks. Var vizināt bērnus, tantes, var nolikt pagalma vidū, lai vienkārši visiem patīk. Ventspilnieku balsojumā tas salasīja visvairāk balsu un atbilda arī mēra Aivara Lemberga vadošajiem norādījumiem, ka braukšanā nepieciešama stabilitāte. Ja no mašīnas rodas vēlme pārsēsties uz ko interesantāku, šis ir labs starpposms ceļā uz diviem riteņiem.

Otrs eksemplārs, kas šā gada konkursā vispirms piesaista uzmanību ar dizainu, ir Honda Vultus NM4. Ar šitādu varētu pārvietoties kāds no Zvaigžnu karu varoņiem vai Betmens, apmetnim plīvojot. Vultus ir diezgan netipisks tehniskās jaunrades produkts. Rūpnīca iedeva paskicēt studentiem, paeksperimentēt, un rezultāts nonāca uz konveijera. Te gan vietā žūrētāja Roberta Elbakjana replika, ka labs dizains paliek tāds arī ilgtermiņā. Tad nu redzēsim, vai pēc gadiem pieciem Vultus būs tikpat interesants vai arī būs kļuvis vienkārši jocīgs. Ātrumkārba tam automātiskā, brauc līgani, bet lielākā ātrumā labi noder muguras balsts, citādi nost pūš.

Nekorekts salīdzinājums

Fanātiķi mēdz iebilst, ka Harley Davidson ar citiem močiem salīdzināt nedrīkst. Tad nu amerikāņi šogad īpaši pacentušies, lai vismaz savā starpā tos varētu nekorekti salīdzināt. Viens liels, smags, niķeļiem bagāts – Harley Davidson Road Glide. Pat ar radio! Pāvilostā piebraucu pie ciema veikala un kopā ar vietējiem lepni klausījos. Otrs maziņš, nu tik maziņš, kāds vēl nekad hārlis nav bijis, – Harley Davidson Street 750. Taču tam ir kāda grandioza priekšrocība, proti, cena. Normāls hārlis (kā tas ar radio) jāpērk par saviem 25 tūkstošiem, un to atļauties var tikai vīri ar biezu maku, alusvēderu un sirmu galvu. Turpretim mazais nazis uz priekšu kustas, maksā maz, bet logotips ir tas pats, kas lielajam. Labs variants motobraukšanas iesācējam vai iesācējai. Pie šīs pašas kategorijas laikam būtu pieskaitāms BMW F800R. Mazāk dzelžu, vairāk plastmasas, bet braucēja un viņa maka svars – var būt līdzīgs.

Pliks un apģērbts

Protams, cita aršana sākas, kad izaugts līdz lielajiem jaudīgajiem močiem. Braukšanas baudījums aug proporcionāli dinamikai. Īsti gan nesaprotu, kāda jēga ielikt resnu dzinēju tā sauktajā plikajā mocī (naked bike), ja tam nav pat ne mazākā plastmasas gabaliņa, aiz kā patverties vējā un lietū. Acīmredzot tāpēc plikajiem močiem lielāka piekrišana ir pilsētas apstākļos – īsos pārbraucienos. Savukārt, izbraucot laukā, nav nekā ērtāka par ceļojumu jeb piedzīvojumu motocikliem, kas ir augsti, ērti, apkarināmi ar mantu kastēm, bet tehniskā ziņā – tuvi pilnībai. Elektroniski regulējamas piekares, gudras bremzes, kas pašas izdomā, cik daudz spēka katram ritenim pievadīt. Pašam atliek tikai netraucēt aparātam. Divus šādus eksemplārus piedāvā BMW: R1200GS un S1000XR. KTM piedāvā jaudīgo Super Adventure 1290. Lielisku braucēju Jūrkalnes mežos, droši vien arī tuksnesī. Labi vārdi jāteic arī par Yamaha MT09 Tracer, kas par minētajiem būs pieejamāks cenas ziņā. Labs braucamais, ja vien nav iebildumu pret japāņu aizraušanos dizainēt transportu, skatoties uz visādām vabolēm.

Pilnīgā harmonijā

Konkurss ļauj iepazīties arī ar tādiem motocikliem, kuru lietderība ikdienas braukšanā būtu visai apšaubāma, taču izraisītās emocijas neaizmirstamas. Par dablāru sauktais BMW S 1000 RR ir sporta motocikls. Spogulīši tam nav tikai CSDD apskatēm, tajos var arī kaut ko saskatīt. Sēdēt daudz ērtāk, nekā parasti uz žiletēm, bet brīnums, ko paveic aerodinamika, ir grūti vārdos aprakstāms. Pie simt kilometriem stundā braucējs tiek burtiski pielīmēts motocikla ķermenim. Paātrinājums izcils. Savukārt, kad nostrādā bremzes, motocikls zibenīgi apstājas, bet braucējs nekur netiek stumts, grūsts vai rauts. Valda pilnīga partneru harmonija.

Titula Latvijas gada motocikls 2015 kandidāti:
1. BMW F800R
2. BMW R1200R
3. BMW S1000RR
4. BMW S1000XR
5. BMW R 1200 GS
6. CanAmSpyder F3
7. HarleyDavidsonStreet 750
8. HarleyDavidsonRoadGlide
9. Honda Vultus NM4
10. MV AgustaStradale 800*
11. KTM 1290 SuperAdventure
12. Yamaha MT09 Tracer
*Latvijā vēl nav testēts

03.06.2015

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs