2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Ceļā uz pilnību

Artis Drēziņš
LA.LV 2. jūnijs 2015

"BMW R 1200 GS" siltā maija vakarā Rogovkā (Foto - Artis Drēziņš)

Ceļojumu enduro motocikls “BMW R 1200 GS” ir viens no labākajiem, ja ne pats labākais motocikls savā klasē, ar ko esmu braucis. Un ne jau tāpēc, ka tas ir dārgs “BMW” ar gudrām sistēmām un ierīcēm, bet tāpēc, ka, uzsēžoties uz tā, uzreiz jūties kā mājās, pretēji citiem, ar kuriem bieži nepieciešamas stundas, dienas, lai sadraudzētos, un arī tad ne vienmēr viss ir labi.

Arī pats ražotājs norāda, ka tas ir labākais pasaulē savā klasē un vispār pēdējos gados visvairāk pirktais “BMW” motocikls. Deviņos gados pārdoti vairāk nekā 170 000. Šogad Latvijā – 13, kas mūsu valstij ir daudz.

Pagājušajā nedēļā bija iespēja ar šo motociklu aizbraukt no Rīgas līdz Rogovkai un atpakaļ. Cik mācēju, tik eksperimentēju ar dažādām “BMW” uzpariktēm, bet beigās izrādījās, ka ne visu tomēr esmu atradis un sapratis… Te varētu dziedāt slavas dziesmas daudz kam. Četri braukšanas režīmi: parastais, dinamiskais, enduro un lietus. Trīs amortizācijas līmeņi. Divi rokturu apsildes režīmi. Automātiska stabilitātes sistēma un ABS. Kruīzkontrole. Elektroniskā gāze (droseles vadība). Ātrumus var pārslēgt ne tikai neizspiežot sajūgu, bet arī nenometot gāzi. Bezkontakta atslēga (iedarbina ar pogu). Kardāns ķēdes vietā. Neiedziļinoties citās specifiskākās tehniskās detaļās, viss kopā: lielisks braukšanas komforts. Ērti sēdēt (regulējams sēdeklis) un ērti sajust lielu spēku starp kājām. Jāuzmanās, jo nejūt ātrumu. Slēgtā trasē pamēģināju 180 km/h. Ja nebūtu bail no šī cipara, varētu vēl…

Atsevišķs stāsts ir slavenais “BMW” boksera tipa dzinējs (ražo jau 90 gadus, horizontāli cilindri, savulaik padomju “Ural” un 
”Dņepr” motociklu ražotāji to mēģināja kopēt), kas nodrošina zemāku smaguma centru un līdz ar to lielāku stabilitāti pagriezienos 1170 kub. cm un 125 zirgspēki ar tādu griezes momentu, ka liekas, ka motora jauda uz parasta ceļa ir neizsmeļama, kā saka, rauj debesīs. Mierīgi sešu ātrumu vietā varēti iztikt ar trim: pirmo, trešo, sesto. Un apetīte maza: man 550 km ceļam sanāca 5,5 litri uz 100 km. Ekonomiski braucot, var dabūt arī zem pieciem litriem.

Tomēr… Būsim godīgi: latvietis parastais (domāju, arī vidusmēra vācietis) jaunu “BMW R 1200 GS” atļauties nevar, ja vien nav gatavs dzīvot tikai mocītim. Sākuma cena ir 19 354 eiro. Ja vēl grib trīs oriģinālās bagāžnieka kastes, pasaulē slavenāko izpūtēju “Akropovič” un “BMW” navigācijas sistēmu, jānoskaita vēl attiecīgi 1500, 900 un 680 eiro. Saprotams, ka labs arī labi maksā. Jāņem vērā arī miljoni, kas iztērēti jaunās tehnoloģijās. Ir motociklu ražotāji, kas tās pēc tam kopē, un tāpēc viņu braucamie sanāk lētāki. Bet turīgam zemniekam šāds mocītis, lai pārlūkotu savus laukus (tad gan jāuzliek kārtīgas enduro riepas), lai aizbrauktu uz pilsētu, lai aizbrauktu ar mīļāko ceļojumā uz Eiropu, varbūt ir tieši laikā.

Vienmēr pie “BMW” gribas arī piekasīties. Es vēlētos, lai spidometra cipariņi būtu lielāki un pagrieziena slēdzis strādātu ar pārliecinātu klikšķi (lai nav jābaidās, ka esi ieslēdzis vai izslēdzis pa­grieziena rādītājus). Bet tās jau tādas subjektīvas lietas.

Ir arī viena objektīva. Šitādam braucamajam derētu arī automātiskā ātrumu kārba, kāda ir tikai “Honda” motocikliem. Ja reiz visas iespējamās komforta sistēmas, tad visas.

03.06.2015

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs