2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Kurzemē ducina jaudīgie Latvijas "Gada motocikla" pretendenti

Ansis Īvāns
DELFI žurnālists
Delfi.lv 15. maijs 2014 06:02

Foto: DELFI

Piektdien un sestdien Kurzemē notika konkursa "Latvijas Gada motocikls 2015" kopējie testi, kuru laikā žūrijas dalībnieki lietū, saulē un bezceļos, ja nepieciešams, praksē izmēģināja konkursam pieteiktos braucamrīkus. Izmēģinājumos piedalījās arī portāls "Delfi".

Pasākuma dalībnieki no Rīgas izbrauca ar 11 no pavisam 12 konkursam pieteiktajiem motocikliem ("MV Agusta Stradale 800" pagaidām nebija pieejama) un sešiem dīleru piedāvātiem papildu motocikliem, kuri konkursā nepiedalās. Tādā veidā jau pa ceļam uz testu vietu Jūrkalnes pusē, savstarpēji mainoties, žūrijas locekļi varēja sākt izmēģināt jaunos ducinātājus.


Foto: DELFI

Pēc intensīviem testiem līdz dienas beigām Jūrkalnē, sestdien izmēģinājumi turpinājās maršrutā Ventspils, Kolka, Rīga. Pērn, kad konkurss Latvijā un visā Baltijā notika pirmo reizi, kopējie testi notika vienā dienā – sporta kompleksā "333" un apkārtnes ceļos, turklāt testējamo motociklu skaits bija divas reizes lielāks.

"Es domāju, ka divu dienu variants ir labāks, jo cilvēki pēc tam apspriež un viedoklis veidojas savādāks. Pagājušo gadu bija vienas dienas pasākums un tāda īsta apspriešana izpalika. Varbūt tagad vērtējums būs vēl objektīvāks un vēl pilnīgāks," stāsta konkursa padomes priekšsēdētājs – sertificēts satiksmes negadījumu tieslietu eksperts Oskars Irbītis.

Foto: Oskars Irbītis

Foto: DELFI

Viņš norāda, ka brauciens uz un no testa vietas deva iespēju izmēģināt braucamrīkus garākos gabalos un reālos apstākļos, atzinīgi vērtējot arī nokrišņus, kas žūriju mērcēja uzreiz pēc izbraukšanas no Rīgas. "Tas, ka bija lietus, no motociklu vērtēšanas viedokļa ir pozitīvi," uzskata Irbītis, paskaidrojot, ka slapjā laikā var atklāties nianses, kas nekad nebūs novērojamas uz sausa ceļa.

Aptuveni 20 cilvēku žūrija braucamrīkus vērtē pēc virknes kritēriju kas ietver gan tehniskos risinājumus (tehniskās novitātes), gan motocikla lietošanas īpatnības (manevrētspēja, stabilitāte, transmisijas darbība, dinamika, dizains, ergonomika, piemērotība Latvijas apstākļiem).

Foto: Valdis Melderis

Foto: DELFI

Radio balss Valdis Melderis domā, ka vērtēšanas anketas ir tik ļoti niansētas (katram kritērijam ir Osguda skala ar iedaļām no -5 līdz +5), ka izprast visas atšķirības motociklu gaitā un vadāmībā ir pa spēkam tikai tehniskiem speciālistiem un motosportistiem. "Vienkāršāk būtu nosaukt savu Top-3 vai Top-5 un sakārtot pēc piemērotības Latvijas apstākļiem, tad būtu tas Latvijas Gada motocikls," stāsta Melderis.

Foto: Arnis Blodons (uz motocikla)

Foto: DELFI

Bažas kliedē konkursa organizators Arnis Blodons. No žūrijas 24 locekļiem puse ir žurnālisti ar motobraucēja pieredzi un otra puse tehniskie speciālisti un motosportisti (pilns saraksts šeit), viņš norāda. Tas ļauj izvairīties no subjektivitātes un panākt līdzsvaru, viņš skaidro. "Saprotami cilvēkam un nezaudē kvalitāti," uzsver Blodons, atzīmējot, ka uz to norāda arī 2014. gada konkursa rezultāti, kas sakrituši ar pasaules motociklu reitingiem.

Visi 12 vietējo izplatītāju pieteiktie jaunie motociklu modeļi cīnās par galveno balvu - titulu "Latvijas Gada motocikls 2015" un ceļojošo sudraba kausu. Papildu visi braucamrīki tiek vērtēti apakškategorijās: "Piedzīvojumu motocikls", "Paaugstināta komforta motocikls" un "Ielas motocikls". Uzvarētāji tiks paziņoti augusta sākumā.

Konkursam pieteiktos motociklus var redzēt šeit.


Foto: DELFI

Pērnā gada konkursantus var redzēt šeit. Balvu "Latvijas Gada motocikls 2014" saņēma "KTM 1190 Adventure". 2014. gada testu norisē var ielūkoties šeit.

22.05.2015

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs