2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Pelnīta uzvara: Kā pasniedza balvu "Latvijas Gada motocikls"

foto: DELFI

10. jūlijā Rīgā paziņoti Latvijā pirmo reizi organizētā konkursa "Latvijas Gada motocikls 2014" uzvarētāji. Galveno balvu un "gada motocikla" titulu saņēma "KTM" modelis "1190 Adventure".

Kopvērtējumā otro vietu ieguva "MV Agusta" modelis "Brutale 800 Dragster", bet trešo "BMW S 1000 R".

Tāpat nosaukti uzvarētāji apakškategorijās:

"Labākais tūrisma motocikls" - "BMW K1600GT"; "Labākais piedzīvojumu motocikls" - "BMW R1200GS Adventure"; "Labākais paaugstināta komforta motocikls" - "Honda CTX 1300"; "Labākais sporta motocikls" - "MV Agusta F4 1000"; "Labākais ielas motocikls" - "BMW S1000R"; "Interneta balsojuma simpātija" - "Suzuki V-Storm DL 1000".

Apbalvošanas ceremonijā tirdzniecības centrā "Mols" piedalījās konkursa žūrija, ko veido eksperti un žurnālisti, dīleru pārstāvji, satiksmes ministrs Anrijs Matīss, CSDD direktors Andris Lukstiņs, kā arī interesenti un garāmgājēji.

Galvenā balva ir iegūta pārliecinoši, par to žūrijai nebija praktiski nekādu strīdu, stāsta žūrijas dalībnieks - Rīgas Tehniskās universitātes mācībspēks un sertificēts satiksmes negadījumu tieslietu eksperts Oskars Irbītis.

"Gan pa tehnisko, gan emocionālo līniju abi balsojumi bija ar augstāko rezultātu," atklāj Irbītis. Savukārt otrās un trešās vietas ieguvēju - "BMW un "MV Agustas" divcīņā" - pēdējais uzvarēja vien ar punktu desmitdaļu pārsvaru, piebilst eksperts. Viņš arī izsaka gandarījumu, ka balsojums ir uzskatāms par objektīvu un nav fiksētas nekādas acīmredzamas nepilnības.

Galveno balvu ieguvušo "KTM" Irbītis raksturo kā braucamrīku, "kuram nav kur piekasīties un nav ko pārmest", un kurš balvu ir saņēmis pelnīti, bet viņa paša galvenais favorīts bijis trešās vietas ieguvējs - "BMW S1000R".

Visvairāk emocijas balsojumā izraisīja "MV Agusta Brutale 800" un "Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic", rādot punktu apkopojumu tabulas, skaidro Irbītis.

"Tas bija viens no močiem, kas man arī patika," par galvenās balvas ieguvēju saka žūrijas priekšsēdētājs - Latvijas Motoklubu asociācijas (MCA) un "Vēja brāļu ordenis" prezidents Aivars Freimanis. Viņa kritērijs motociklu vērtēšanā ir tas, cik ērti ar tiem braukt tālus gabalus, un šis motocikls šajā ziņā novērtēts pozitīvi.

Īpaši Freimanis izceļ kopvērtējuma trešās vietas un kategorijas "ielas motocikls" uzvarētāju "BMW S1000R". "Nu tas ir spridzeklis! Es nezinu, priekš kam viņam vajadzīgs otrais ātrums, ja ar pirmo var pabraukt uz 170 kilometriem stundā," joko pieredzējušais motociklists.

Frīdim patikuši arī "Honda" motocikli ar automātiskajām pārnesuma kārbām. "Es saliku diezgan daudz punktus "hondām" par tehniskajām novitātēm tieši automātiskās "gaņģenes" dēļ," stāsta Freimanis, pamatojot, ka tas ir ļoti ērti pilsētas braukšanai un izsaka prognozi, ka pēc dažiem gadiem automātiskās kārbas būs ne tikai "Honda" motocikliem.

"Viņa parametri neliecina, ka viņš varētu būt tik parocīgs un ērts," savus iespaidus par galvenās balvas ieguvēju stāsta žurnālists Ģirts Timrots. Viņš bijis pārsteigts, cik viegli vadāms un braucams ir lielais "KTM" "Adventure" motocikls. Viņa galvenais favorīts konkursā bijis "BMW S1000R".

Tikmēr "Radio Skonto" žurnālists Valdis Melderis norāda, ka viņam labāk patīk "mazi un aši" motocikli, kā "Harley-Davidson Sportster Forty Eight", nevis lielie, kāds ir konkursa uzvarētājs. Viņš gan atzīst, cik pārsteidzoši labi vadāmi ir lielās klases braucamie, par piemēru minot sešcilindrīgo "tūrisma motociklu" kategorijas uzvarētāju "BMW K1600GT", ar kuru arī uz grants ceļa "nav nekādu problēmu".

Kā savu favorītu Melderis izceļ "KTM 1290 Super Duke" motociklu, kurš "ir ērtāks un Latvijas ceļiem piemērotāks" par daudz pieminēto "BMW S1000R".

Vēstīts, ka Konkursa gaitā žūrija no maija līdz jūlijam testēja šī gada motociklu modeļus, ko piedāvā "Yamaha", "Harley-Davidson", "Can-Am", BMW, KTM, "MV Agusta", "Suzuki", "Husqvarna" un "Honda", vērtējot tos pēc dažādiem kritērijiem - vadāmība, dinamika, tehniskās novitātes, dizains, piemērotība Latvijas apstākļiem - un subjektīvā "gribu tādu vai nē" skatupunkta. 

Visus konkursa dalībniekus var apskatīt šeit.

Žūrijā bija Oskars Irbītis (vecākais tiesu eksperts, auto moto eksperts), Jānis Rozītis (Stuntfighters.lv), Uģis Spēlmanis ("Tanders.lv"), Aivars Freimanis (MCA), Rolands Cimoška (ekstrēmas braukšanas instruktors), Zane Junga (Nacionālais Amatieru čempionāts, motosportiste), Ģirts Vilnis (motoinstruktors), Leons Kozlovskis (motosportists), Artūrs Priednieks (DBS instruktors, Menas salas TT dalībnieks), Nils Freivalds (MCA pārstāvis LaMSF), kā arī žurnālisti Arnis Blodons ("Motociklisti" LTV7, "Rīga Radio"), Kaspars Bergmanis ("Auto Info"), Valdis Melderis ("Radio Skonto"), Ansis Īvāns ("Delfi"), Ilmārs Līkums ("Top Gear Latvia"), Artis Drēzinš ("Latvijas Avīze"), Pauls Timrots ("Zebra") , Mārtiņš Ziders ("Kas Jauns"), Anrijs Anspoks ("Motopower.lv"), Ģirts Timrots (LNT) un Imants Vīksna ("Neatkarīgā Rīta avīze").

Vairāk informācijas par konkursu var iegūt šeit.

Publicēts: DELFI.lv

15.07.2014

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs