2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Honda VFR1200XD Crosstourer – motocikls ar automātu

Runa šoreiz nav par Otrā pasaules kara laika vācu karavīru motociklu ar blakusvāģi, uz kura uzmontēts šaujamais, bet par XXI gadsimta “Honda VFR1200XD Crosstourer”, kas piedalās konkursā “Latvijas gada motocikls”.

Aizbraucu no Rīgas līdz Cēsu novadam un atpakaļ, tā arī neizspiežot ar roku sajūgu. Jo to šim motociklam nemaz nevar izdarīt. Sajūgs spiežas un ātrumi slēdzas automātiski. Ja nu ļoti gribas, var pāriet uz pusautomātisko režīmu: ātrumus slēgt ar kreiso roku kā velosipēdam. Sākuma dīvainās sajūtas vēlāk pāriet debeš­ķīgās. Tikai vienā epizodē uzķēru, ka sajūgs noderētu: straujā kāpumā gandrīz apstājoties galvenā ceļa priekšā labāk justos, ja sajūgu varētu paslīdināt ar pirkstu galiņiem. Un vēl jāsaprot, ka mocītis nesapratīs, kad cilvēkam gribēsies, pie luksofora stāvot, uzgāzēt meitenēm: tad ar labo roku jāieslēdz neitrālais režīms, jo pretējā gadījumā motocikls rausies uz priekšu.

Motožurnālists Arnis Blodons: “Šim motociklam kā pamats kalpo vecais, labais sporta tūrisma motocikls “Honda VFR800F”. Četru taktu 1237 cm³ dzinējs V4 ar četriem vārstiem. Nav sajūga un ātrumu pārslēdzēja (kājas), toties ir brīnumkārba, kura slēdzas pati. Turklāt integrālis ir izrēķināts tā, ka ātruma pārslēgšanās notiek tajā brīdī, kad jūs paši to gribētu. Ja tomēr neuzticaties automātiskai transmisijai, pie kreisās rokas īkšķa un rādītājpirksta atrodas sviras, ar kurām varat paši slēgt pārnesumus gan uz augšu, gan leju kā velosipēdam. Pirmie metri ar šo motociklu bija neierasti, bet pie labām lietām ātri pierod.

Šo motociklu gribētu saukt par tādu kā šosejas un grants ceļu paātrinātas vienvirziena kustības dudināmo. Testa laikā mēģinājām uzbraukt smilšainā kalnā, izmantojot vilkmes kontroli. Tikko mazliet sākās izspolēšana, tā motociklam zuda ātrums un spēks. Kalna virsotne tika sasniegta knapi. Protams, uz slapja ceļa šāda vilkmes kontrole lieti noder, taču apvidus apstākļos ieteicams to atslēgt. Motocikls nav lētākais savā klasē – 


15 000 eiro (bez automāta par tūkstoti mazāk). Taču naudu ir vērts maksāt, ja vēlaties izbaudīt automātisko transmisiju, kas nav padarījusi motociklu neveiklu, lēnu un gaudenu.”

Foto - Artis Drēziņš

Tieslietu eksperts Oskars Irbītis: “”Honda” veiksmīgi savos motociklos ir ieviesusi dubultsajūga automātisko kārbu. Ar šādām tehnoloģijām reklamējas un lepojas “Pors­che” sporta auto. Līdz ar to motopriekiem var pievērsties daļa to divratu braucēju, kas iepriekš nav uzdrošinājušies sēsties ne uz ko lielāku kā motorollers aiz nepatikas štepselēt ātrumus.

Divsajūgu automātiskās kārbas ideja ir nesen radīta, tās galvenais elements ir elektronika. Mehāniskā daļa nav nekas sarežģīts. Divi sajūgi ļauj īstenot pārnesumu priekšieslēgšanas principu: vienlaikus kārbā ir ieslēgti divi pārnesumi, vienai zobratu grupai griezes momentu pievada caur vienu sajūgu, otrai – caur otru. Tādējādi plūstoši var pārslēgties no viena pārnesuma uz otru, attiecīgi vienu sajūgu ieslēdzot un otru izslēdzot. Kamēr viens sajūgs ar savu zobratu grupu strādā, otra sajūga grupa var pārslēgties. Šāda sistēma ļauj ļoti ātri un efektīvi pārslēgt pārnesumus, viegli mainīt kārbas darbības režīmus no sportiska līdz ekonomiskam. Arī lietderības koeficients šādam mehānismam ir augsts.

Motocikls ir aprīkots ar kaudzi elektronikas, kas izlabos daudzas neprasmīgāka braucēja kļūdas tā, lai braucējs nezaudētu pašcieņu – diskrēti un nemanāmi.

Labs universāls motocikls, kurā ir apvienotas šosejas un bezceļa motocikla labākās īpašības.”

Publicēts: www.la.lv

19.06.2014

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs