2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Pirmo reizi Latvijas vēsturē piešķirs balvu "Latvijas Gada motocikls"

Par spīti draudīgajiem mākoņiem un smalkajam lietum, kas nerimās visu nakti, 14. maijā, jau agri no rīta, sporta kompleksā ‘333’ pulcējās moto speciālisti, entuziasti, mediju pārstāvji un moto transporta izplatītāji. Tika uzceltas teltis, zem kurām izvietojās dienas galvenie varoņi – 24 motocikli, kuri izvēlēti piedalīties vēl nebijušā notikumā Latvijas moto dzīvē - noteikt „Latvijas Gada motociklu”.

Starp citu, mocīšu vērtēšanā īpašs punkts bija atstāts arī braucamrīka piemērotībai Latvijā, proti, Latvijas ceļiem.

Kamēr notika sagatavošanās darbi, žūrija, kas daļēji sastāvēja no mediju pārstāvjiem un daļēji no nozares speciālistiem, tikās kopsapulcē, kurā visi tika iepazīstināti ar balsošanas un vērtēšanas kārtību, atsevišķi apskatot vadāmību, dinamiku, tehniskās novitātes, dizainu un daudz ko citu. Īpašs punkts bija atstāts arī braucamrīka piemērotībai Latvijā. Apspriežot tehniskos jautājumu, izskanēja arī aicinājums lietus mākoņus aizstāt ar siltu sauli, un par brīnumu pēc divām trim stundām no mākoņiem vairs nebija ne vēsts. Žūrijai tomēr nācās saglabāt stingru nopietnību, jo priekšā stāvēja atbildīgs uzdevums: notestēt pēc iespējas vairāk motociklu modeļu gan uz trases, gan koplietošanas ceļiem. Visi motocikli ir pilnīgi jaunumi, daļa šī gada izlaiduma motociklu testa vajadzībām pat sagādāti no kaimiņu republikām. Lūk, pretendentu saraksts, sadalīts pa kategorijām:
„Labākais tūrisma motocikls”:
BMW K 1600GT
BMW R 1200 RT
HONDA VFR1200FD
„Labākais piedzīvojumu motocikls”:
BMW F 800GS Adventure
BMW R 1200 GS Adventure
HONDA VFR 1200XD
KTM 1190 Adventure
SUZUKI V-STORM DL 1000
YAMAHA XT 1200ZE Super Tenere
„Labākais  paaugstināta komforta motocikls”:
HONDA CTX 1300
HARLEY DAVIDSON FLHTCU Electra Glide Ultra Classic
CAN-AM Spyder RT SE6 LTD 2014
„Labākais sporta motocikls”:
KTM 690 ENDURO R
HUSQVARNA FE 501
MV AUGUSTA F4 1000
„Labākais ielas motocikls”:
BMW S 1000 S
HARLEY DAVIDSON VRSCF V-ROD MUSCLE
HARLEY DAVIDSON XL 1200X Forty-Eight
HONDA CB500F
HONDA NC750XD
KTM 1290 SUPER DUKE
MV AUGUSTA BRUTALE 800 DRAGSTER
YAMAHA MT-09
YAMAHA XT660 X SM.

Visi šie modeļi pretendē uz galveno balvu – ‘Latvijas Gada motocikls’, kas tiks noteikts atsevišķā balsojumā, vērtējot ne tikai tehniskās novitātes un iespējas, bet ņemot vērā arī motocikla atbilstību Latvijas apstākļiem un tirgus iespējām. Laimīgā uzvarētāja pārstāvim tiks pasniegta īpaša sudrabā darināta balva, ko speciāli šim pasākumam veidojis juveliermākslinieks Oļegs Auzers.

„Pēc stundas spīdēs saule!” Arnis Blodons sola žūrijas dalībniecei, motosportistei Zanei Jungai.

Lūk, pulksten 10:00 ierūcās divi duči visdažādāko motociklu sirdis, izdvešot niknus rēcienus, nepacietīgu tarkšķoņu un nosvērtu dunoņu. Motocikli devās to vadītāju izvēlētajos virzienos – kāds uz asfalta trasi, cits uz tuvākajiem koplietošanas ceļiem, vēl citi devās cīņā ar netālu izvietoto meža trasi. Sīkais lietutiņš, kas rīta agrumā mitrināja asfaltu, ļāva motocikliem pierādīt sevī ieguldītos līdzekļus moderno tehnoloģiju attīstībā, kā, piemēram, pretizslīdēšanas un pretbuksēšanas sistēmas dinamiskā braukšanā un ABS darbību strauji bremzējot. Savukārt dienas otro pusi piesildīja vasarīgas saules stari un braucamrīki varēja parādīt maksimumu, uz ko tie spējīgi. Tuvojoties vakara krēslai, žūrija aizvien aizrautīgāk iesaistījās debatēs par konkurentiem, to īpašībām, pārsteigumiem un sarūgtinājumiem, kā arī piedzīvotām emocijām.

TV žurnālists un motokrosists Ģirts Timrots augstu vērtēja elektronikas ienākšanu ielas motociklos, kura rūpējas par lielisku stabilitāti un paaugstina drošību. Interesi raisīja arī jaunā Hondas DCT sistēma, tautā saukta par automātisko ātrumkārbu, bet ar paplašinātām variēšanas iespējām. Ikdienā Ģirts uz motocikla gan kāpj tikai motokrosa trasē, uz ielas priekšroku dodot mašīnai.

Īsts motofans un Radio Skonto balss Valdis Melderis neskopojās ar atzinības vārdiem par notikuma norisi un iespējām iegūt šādu pieredzi. Viņa īpašu interesi un uzslavu ieguva BMW tūrisma augstākais pārstāvis K1600GT, kuru darbina iespaidīgs sešu cilindru rindas motors. Līdz šim Valdis esot pieturējies pie viedokļa - jo vieglāks motocikls, jo labāk, un arī stikls nav nekāds „stils”, un ar moci jābrauc bez jebkāda komforta. „ Tā lai vējš, lietus un kukaiņi tevi plucina”,Valdis smej. Tomēr BMW dinamika un lieliskā manevrētspēja bija patīkams pārsteigums, un lika aizdomāties arī par komfotablu motociklu stūrēšanu. Viņš arī pauda cerību, ka ērtības un paaugstinātā drošība, ko sniedz motociklu modernizācija piesaistīs vairāk jaunus motobraucējus.

Moto pasaulē jau par ikonu kļuvušais Frīdis, jeb Aivars Freimanis, „Latvijas Gada Motocikls” žūrijas priekšsēdētājs, bez sava ierastā „harleja ” nav iedomājams, tomēr izrādījās, ka tā nebūt nav. „Vislabāk būtu, ja garāžā stāvētu četri dažādi moči” sacīja Aivars, „ar vienu pa darīšanām pilsētas centrā, ar otru pa meža celiņiem aizlaist līdz upei, savukārt kāds ātrais baiks noderētu ja steidzami jāaizskrien, piemēram, uz Viļņu”. Frīdis labprāt savā garāžā redzētu jaudīgo un ļoti manevrēt spējīgo Yamaha MT-09, un pat itāļu dizaina un jaudas brīnumu MV AUGUSTA BRUTALE 800 DRAGSTER, kurš radījis sajūtu kā vadot reaktīvo lidmašīnu. „Traks braucamais, kurš pie pareizajiem apgriezieniem vienkārši rauj nost no motocikla”.

Speciāli šim notikumam pasūtītās balvas autors, juveliermākslinieks Oļegs Auzers ar sudrabā veidoto mākslas darbu.

Savukārt motoinstruktors Ģirts Vilnis, motociklistu vidē saukts par Goblinu, nekautrējās no motocikliem izspiest maksimumu. Jau dienas pirmajā pusē testējot uz meža trases ņipro un gana jaudīgo krosa motociklu HUSQVARNA FE 501, Ģirts apmeta kūleni, tieši kā instruktoram pieklājas – nenodarot kaitējumu ne sev, ne motociklam. Par atzinības vērtu un piemērotu savam raksturam Ģirts raksturoja ļoti jaudīgo enduro motociklu KTM 1190 Adventure. „Lieliski turas un vadās uz grants ceļiem, liels jaudas resurss pie apdzīšanām uz asfalta, laba ātrumkārba”, sacīja motoinstruktors, piebilstot, ka sēdekļa regulēšanas iespēja rada papildus komfortu gara auguma cilvēkiem. Pie dienas pārsteigumiem Ģirts minēja iespēju izmēģināt MV AUGUSTA F4 1000, gan piebilstot, ka piemērotu ceļu Latvijā šādam braucamajam nav daudz, kā arī uzteica dinamikas un ērtību apvienojumu komfortablajam tūrisma „kuģim” HONDA CTX 1300.

Visa šī pasākuma iniciātors un tēmas aizsācējs ir televīzijas raidījuma "Motociklisti" veidotājs, kaismīgs baikeris Arnis Blodons. „Ideja radās pagājušā gada septembrī. Veidojot raidījumu sapratu, ka jāsper solis tālāk, lai popularizētu šo tēmu. Bija jāapvieno medijus un profesionāļus, lai šādā veidā attīstītos tālāk un atspoguļotu motociklus gan kā transporta līdzekli, gan lielisku hobija un izklaides iespēju,” stāstīja Arnis. „Nav pat būtiski, kurš uzvarēs, nav galvenais reklāma kādai konkrētai firmai,” viņš turpināja, „galvenais ir popularizēt šo brīnišķīgo lietu, atgādināt par iespējām ceļot, atpūsties un veidot, saliedēt sabiedrību ap moto pasauli”. Arnis pauda gandarījumu, ka izdevies savākt tik daudz pretendentu uz šo, pirmo reizi veidoto, pasākumu. „Mēs būtu priecīgi, ja piedalītos 10 moči un būtu divas kategorijas, bet mums ir divdesmit četri un varam atļauties tos iedalīt piecās kategorijas,” priecājās Arnis Blodons, gan piebilstot, ka žēl, ka tādi zināmi brendi kā Triumph, Suzuki un Ducati nav atraduši iespēju piedalīties.

Jāpiebilst, ka motociklu vērtēšana turpināsies individuālajos testos līdz jūlija sākumam, un 10. jūlijā "Molā" notiks apbalvošanas ceremonija. Katra motocikla individuālos testus un profesionāļu vērtējumu varēs redzēt raidījumā "Motociklisti", LTV7 ceturtdienās un jebkurā laikā atkārtojumos LTV arhīvā, kā arī speciāli veidotajā mājas lapā www.gadamotocikls.lv, dodot iespēju visiem interesentiem uzzināt vairāk par „Latvijas Gada Motocikls” pretendentiem.

Publicēts: www.kasjauns.lv

22.05.2014

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs