2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Litriem benzīna un simtiem kilometru: izmēģina "Gada motocikla" titula pretendentus

Trešdien visu dienu sporta kompleksā "333" un tā apkārtnē žūrijas dalībnieki intensīvi izmēģināja un vērtēja vairāk nekā 20 motociklu modeļu, kuri pretendē uz pirmo "Latvijas Gada motocikla" titulu.

Konkursam pavisam pieteikti jau 24 motocikli, kas ir negaidīti liels skaits, stāsta "Latvijas Gada motocikls" padomes priekšsēdētājs - vecākais tiesu eksperts auto un moto satiksmes lietās Oskars Irbītis.

Braucamrīkus žūrijā esošie eksperti, motoentuziasti un mediju pārstāvji trešdien varēja izmēģināt gan trasē, gan uz apkārtnes cietā un zemes seguma ceļiem - atkarībā no konkrētā motocikla specifikas un tehniskajām īpašībām.

Ja atskaita incidentu dienas beigās, kad viens no žūrijas locekļiem negadījumā ar bezceļa motociklu mežā lauzis kāju, diena bijusi veiksmīga, uzskata Irbītis.

Viņš norāda, ka, par spīti lietum un ļoti sliktiem laikapstākļiem pašā sākumā, žūrija bija izteikti disciplinēta un strādāja bez incidentiem un pretenzijām. "Cik izskatījās, galarezultātā visi ir apmierināti. Noguruši, bet apmierināti," secina Irbītis.

Iebildumu par žūrijas darbu nav arī BMW motociklu dīlera "Inchcape BM Auto" pārstāvim Mikam Peleckim, kurš smiedamies norāda, ka nezina, kas ar motocikliem darīts mežā ārpus viņa redzes loka. "Bet nē, močiem viss kārtībā. Ar mūsējiem neviens nekrita, līdz ar to liekas, ka viss būs forši," stāsta Peleckis.

Ar mežu un motociklu "Husqvarna FE 501" spilgtākie dienas iespaidi saistās motobraukšanas instruktoram Ģirtam Vilnim. "Tas bija riktīgi agresīvs,jaudīgs - tāds, kādam ir jābūt meža motociklam," viņš stāsta. "Nedaudz pietrūka meistarības, lai tiktu pāri tai bedrei, tad attiecīgi nācās uzmest kūleni," atklāj Vilnis, norādot, ka ne pats, ne motocikls nav cietis.

Izmēģinājuma braucienu standarta aplis bija nedaudz garāks par 20 kilometriem, bet, ņemot vērā lielo testējamo motociklu skaitu, vienam žūrijas loceklim kopsummā nācās dienas laikā mērot vairākus simtus kilometru garu ceļu ar daudz dažādiem braucamrīkiem.

"Ļoti jāpiedomā, kurš bija kurš," atzīst Irbītis, kurš trešdien izmēģinājis 17 motociklus. Ja iespaidi sāk galīgi sajukt, viņš iesaka laiku pa laikam starp izmēģinājumiem izbraukt ar kādu pavisam vienkāršu vai pilnīgi citas klases motociklu.

Kā piemēru tādai atslodzei, lai "nodzēstu" visas iepriekšējās izjūtas, viņš min "Yamaha MT-09". "Ļoti primitīvs, ļoti vienkāršs, bet vienlaikus visiem pieejams motocikls - tīrākais "ielinieks"," skaidro eksperts. "Ja gribas atpūsties, tad varēja paņemt "Harley-Davidson" lielās "klavieres" "Electra Glide" - atpūsties, pasēdēt dīvānā, izbraukt," stāsta Irbītis, piebilstot, ka vēl eksotiskākas un citādas sajūtas sniedz motocikls uz trīs riteņiem "CAN-AM Spyder".

Par Irbīša pieminēto "Harley-Davidson" "Electra Glide Ultra Classic" viedoklis ir arī Vilnim. "Es tiešām biju gaidījis, ka tur kaut kas būs vairāk. Nē, tur nav nekā. Tas bija tāds dīvains pārsteigums - viņš taču maksā milzu naudu," secina motobraukšanas instruktors. Viņam daudz labāk paticis šī paša ražotāja vienkāršais "Sportster Forty Eight" ar 1200 kubikcentimetru tilpuma dzinēju.

Lai gan kopējā testu diena ir noslēgusies, individuālie motociklu izmēģinājumi turpināsies vēl līdz jūnija beigām. Tāpat vēl priekšā žūrijas vērtējumu apkopošana un spriešana. "Es tagad uzreiz varu teikt, ka ar vienu balsojumu viss nebeigsies," par konkursa uzvarētāja noteikšanu prognozē Irbītis.

Konkurss "Latvijas Gada motocikls" notiek pirmo reizi. Motocikli tiek vērtēti piecās kategorijās: "paaugstināta komforta lielie motocikli", "tūrisma motocikli", "piedzīvojumu / paaugstinātas pārgājamības motocikli", "ielas motocikli" un "sporta motocikli".

Galveno balvu "Latvijas Gada motocikls" saņems viens no visiem kandidātiem. Motocikli netiek salīdzināti savā starpā pēc kādiem konkrētiem tehniskiem parametriem, bet tiek vērtēti atbilstoši savai klasei un konstrukcijai.

Papildus balvas saņems arī katras kategorijas labākais motocikls. "Latvijas Gada motocikls" būs zināms jūlija sākumā.

Konkursa žūriju, kuras priekšsēdētājs ir Latvijas Motoklubu asociācijas (MCA) un "Vēja brāļu ordenis" prezidents Aivars Freimanis, veido žurnālisti un nozares speciālisti. Balsojuma tehnisko un teorētisko daļu pārrauga Rīgas Tehniskās universitātes mācībspēks un sertificēts satiksmes negadījumu tieslietu eksperts Oskars Irbītis.

Publicēts: Delfi.lv

15.05.2014

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs