2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

BMW R nineT

90 gadu jubilejai par godu, BMW motociklu ražotājs ir dāvājis visiem šīs markas cienītajiem tiešām jauku modeli. BMW nine-T. Tas ir motocikls, veco laiku braucējiem. Jeb tā saucamajiem Old School Boys. Konceptā ietilpst ir 2 riteņi, dzinējs, rāmis, dakša un 2 stūres ragi. Un vēl atrodama vieta bākai un beņķītim. Ar to papildus aprīkojuma iespējas ir izsmeltas.

Par dzinēju. Nekādu jauno konceptu, nekādu šķidrumdzešu. Vecais, labais gaisa-eļlas opozīts ar sauso sajūgu. 4 vārsti uz vienu cilindru. Kopējais darba apjoms - 1170 cm3. 110 Zs pie 7750 apgr./min. un 119 Nm pie 6000 apgr./min. Vienkāršu trubu rāmis, normāla „dakša” – nekādi „tele” un „para” lēveri. Apaļa lampa un pavisam vienkāršs mēraparātu panelis. Divi apaļi BMW pulksteņi. Ātrumam un apgriezieniem. Zaļgans šķidro kristālu lodziņš a la deviņdesmitie. Tas ir arī viss. Bāka ir izpildīta stilizēti Cafe Racer stilā ar nedaudz iespiestiem sānu ielaidumiem, pie kuriem piekļaut ceļgalus. Ar vienu mono sēdekli, kuru var konstruēt kā tādu lego klucīti. Te var pielipināt arī otram sēdētājam vietu. Jāsaka, ka motocikla koncepts ir domāts tiem, kuriem patīk pārbūvēt savu braucamrīku visneiedomājamākos veidos. Patiesībā šo modeli tirgū palaida kā eksperimentu. Kuru no moto mākslas gigantiem varētu interesēt šī motocikla pārveide? Viens no tiem ir Rolands Sends (Roland Sand), kurš izveidojis savu versiju par sacīkšu tēmu ar 70. gadu stilistiku. Šim motociklam marķējums ir BMW R 90 S.

Ja paliekam pie standarta versijas BMW nine-T, tad tas ir absolūts izklaides rīks jeb rotaļlieta vīrietim, kurš ir pašpietiekams. Nekādu ceļojuma somu, nekādu lieku liberiņu. Tikai 4 zelta kredītkartes, un dodamies kurp degums rāda. Iespējams, ka līdzi varat paaicināt divus tādus pašus „jefiņus”. Vācu dizaineri savos zīmējumos par papildaprīkojumiem norāda, ka uz motocikla var uzsiet vienu kārtīgu celojuma somu. To jūs varat izdarīt tikai tad, ja aizmugures sēdvieta atstāta pieskrūvēta.

Motocikla izplūdes sistēma jau standartā ir divas kārtīgas bavāriešu taures, kuras piedāvā nomainīt pret Akrapoviča solo „trubu”. Jāsaka, ka man vislabāk patīk versija ar izliekto izplūdes sistēmu, kura neaizsedz aizmugurējo riteni. Ļauj baudīt tā tehnoloģisko stiprinājuma risinājumu.

BMW nine-T šasija ir aizgūta no ražošanas sen noņemtā opozītsporta motocikla HP2 Sport (nebija slikts braucamais). Arī bremzes ir tās pašas. Priekšā monobloka Brembo, kaut arī dakša aizgūta no S 1000 RR. Vienīgā atšķirība no vecā modeļa ir Eiropas Savienības direktīva, kas liek motociklos iekļaut obligāto ABS.

Pircējam tiek piedāvāta ocija - iegādāties komforta sēdekli, kas sastāv no 2 daļām. Aizmugurējo iespējams apklāt ar alumīnija vāciņu. Atskrūvējot 8 skrūves, aizmugurējo daļu noņemam.

Cena. BMW nine-T motocikls nav lēts. Tas maksā ap 15 000 eiro. Taču tā unikalitāte, nelielā sērija to padarījusi par deficītu visā Eiropā. Latvijai tika iedalīti 2 šī motocikla eksemplari, kuri tika nopirkti jau pirms šis sadalījums stājās spēkā. Manā uztverē BMW nine-T ir motocikls ar lielo burtu, ietver sevī visas tās lakoniskās īpašības, ko saprotam ar motobraukšanas prieku. Nedaudz vientuļi, nedaudz neērti, bezgala romantiski.

Arnis Blodons

08.05.2014

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs