2025 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Vērtējam motociklus: Pārbaudīts Himalajos, derīgs arī Latvijai

Indiešu firmas (ar britu saknēm) “Royal Enfield” ražojums “Himalayan” līdz Latvijai, Eiropai kopumā un konkursam “Latvijas Gada motocikls 2018” brauca divus gadus.

Šo vieglo enduro tipa motociklu divus gadus vienkārši testējuši: kā norāda nosaukums, tajos pašos Himalajos, citur Indijā un Āzijā. Nav jau viegli palaist tirgū pilnīgi jaunu izstrādājumu, turklāt “Royal Enfield” līdz šim bijis pazīstams ar klasiska stila motocikliem un nu – pēkšņi! – enduro.

Un turklāt tirgus jau arī kāds! Vienā pašā Indijā vairāk nekā miljards iedzīvotāju, plus vēl pārējā Āzija. Un pārējā pasaule. Atbildība liela. Arī konkurence.

Uzreiz jāpasaka, ka “Royal Enfield” un arī viņu himalajietis nelien uz motopasaules augstākajiem plauktiem, ja runā par tehnoloģijām, jaudu un dizainu. Tas nav ne BMW, ne “Honda”, ne KTM vai kāds cits no pasaules grandiem, starp citu, kuriem pēdējā laikā Āzijas tirgus cilvēku skaita un pirktspēja pieauguma dēļ šķiet arvien interesantāks. Āzijai pat tiek izstrādāti speciāli budžeta klases braucamie.

Bet atgriežoties pie “Royal Enfield”: šis uzņēmums spiež uz klasiku un, acīmredzot, tirgus spiediena rezultātā izlēma arī par enduro. Vienkāršu, izturīgu un salīdzinoši lētu.

Latvijā “Royal Enfield Himalayan” motosalonā pie dīlera Rīgā, Čiekurkalnā nopērkams par 4700 eiro. Varbūt kādu atlaidi var sarunāt. Lai tiktu pie līdzīga Eiropas vai Japānas ražojuma, nāksies kādus 1500 – 2000 eiro pielikt klāt.

Negaidi, ko nevari dabūt

Gan “Royal Enfield” pārstāvis Latvijā Grigorijs Burcevs, gan inženieris Oskars Irbītis man teica: pirmkārt, negaidi no himalajieša to, ko tas nevar sniegt. Lai nokāpjot no kāda vācu vai japāņu brīnuma, nebūtu jāviļas.

Otrkārt, novērtē to, ar ko tas ir labāks par tehnoloģiju pārbāztajiem supermočiem. Ar tādu attieksmi arī devos no Ķekavas uz Jēkabpili un nevīlos.

Vispirms, kaut arī esmu pieradis pie smagiem močiem, savos pusmūža gados un nelielā auguma (174 cm) dēļ novērtēju himalajieša vieglumu (182 kg), šaurumu un zemo sēžu – stabili varu nolikt abas kājas uz zemes. Ļoti labi vadāms uz zemes ceļa.

Tur sava nozīmē arī labām “Pirelli” enduro riepām. Dinamika: tāda, kādu var prasīt no 411 kubikcentimetru gaisa dzeses viencilindra dzinēja ar 25 zirgspēkiem. Braucot tur, kur atļauts 100 km/h, sapratu, ka vēl 20- 30 km/h varētu pielikt, un tas arī būtu viss. Tas jāņem vērā apdzenot.

Bišku jāieskrienas, lai tiktu fūrei garām. O.Irbītis saka, ka dzinējs esot pietiekami moderns un tajā pašā laikā vienkāršs. Ja, kā smejies, rokas aug pareizā vietā, nelielus remontus (arī citiem motocikla mezgliem) var veikt mājas apstākļos.

Nekādas elektronikas, ja neskaita degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kilometru, temperatūras pulksteņa un tamlīdzīgus sīkus rādītājus pie spidometra, kā arī ABS, kas jauniem motocikliem Eiropas Savienībā tagad ir obligāti.

Pieci ātrumi. 15 litru degvielas bāka, kas pie četru litru – vai pat nedaudz mazāk – patēriņa uz 100 kilometriem ir pietiekami.
Ļoti patika melnā krāsa (tai skaitā dzinējam), divi dubļubleķi priekšā, bagāžas restes gan aizmugurē, gan priekšā (tur tās vienlaicīgi pilda arī aizsargstieņu funkcijas). Āzijā uz motocikla pierasts pārvadāt bezmaz vai visu iedzīvi, tāpēc šo to var piekarināt vai piesiet arī priekšā – arī Eiropā, dodoties tālākā ceļojumā, tas noderēs. Āzijā himalajieši nodoti arī karavīru un policistu rīcībā: internetā var atrast video, ka uz priekšējiem stieņiem uzmunsturēti pat šaujamie.

Nepatika skaņa. Likās, ka kādi metāliski “piejaukumi”, kā padomju laika grabažas”Minsk” vai “Voshod”, tūlīt nograbēs un apstāsies. Inženieris O.Irbītis gan mani mierināja, ka gaisa dzeses dzinējiem, turklāt vēl viencilinda, tā esot – nav ko salīdzināt ar šķidrumdzeses un vēl ar vairāku cilindru rimtu murrājumu. Izpūtējs arī kluss – varbūt ar to var paeksperimentēt un skaņa uzlabosies?

Spidometra un dzinēja apgrieziena rādītāji klasiski mehāniski. Un ir pat kompass!
Galvenais secinājums: vienkāršs un – droši vien – uzticams motocikls. Manuprāt, lielisks jaunam cilvēkam (arī meitenei) kā pirmais motocikls vai – piedodiet – vīrietim cienījamos gados kā pēdējais, kad ķermenis vairs īsti netur, bet, baudot vēju, pa nomaļiem ceļiem uz veikalu vai vecas brūtes vasarā gribas aizbraukt.

Ar smaidu pa Latviju

G.Burcevs: “Ilgu laiku biju lielu un jaudīgu motociklu fans. Tagad tā ir pagātne. Negribu vairs cīnīties ar liekiem kilogramiem, kaut gan labi zinu, ko tie mēdz sniegt. Tagad mani vairāk priecē, ka varu braukt viegli un atbrīvoti, ar smaidu seju. Okei, kad gribēšu ar sieviņu aizbraukt uz Rietumeiropu, varbūt paņemšu arī kādu lielāku… Bet pa Latviju, nu, nē! Te der himalajietis: uz asfalta, zemes ceļa, vispār bez ceļa.”

O.Irbītis: “Motocikls un tā dzinējs ir ļoti primitīvs! Bet es to nesaku nievājoši, bet kā uzslavu. Ja saproti tehniku, daudz ko var izdarīt savā garāžā. Izturīgs. Viegls: ja apgāzīsies dubļos vai mežā, mierīgi varēsi piecelt. Vienlaikus baudāms no braukšanas viedokļa. Ja strādātu par mežzini vai turētu laukos aitas, “Royal Enfield Himalayan” būtu manējais.”

16.08.2018

FOTO: apbalvo konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" uzvarētājus

jauns.lv


Ceturtdien, 12. jūnijā, notika apbalvošanas ceremonija konkursā "Latvijas Gada motocikls 2025", kas šogad tiek rīkots desmito reizi. Pasākums norisinājās tirdzniecības centrā "Mols" (Krasta iela 46), kur tika sveikti labākie motocikli dažādās kategorijās.

Konkursa laikā tika izvērtēti 41 motocikli, un žūrija izvērtēja dalībniekus saskaņā ar konkursa Nolikumu un Ētikas kodeksu, nodrošinot godīgu un mazāk subjektīvu vērtēšanu.

Pasākuma kulminācijā tika pasniegta galvenā balva – Latvijas Gada motocikls 2025, kuru saņēma Honda CB1000 Hornet SP.

Latvijas Gada motocikls 2025 - galīgie rezultāti:

Latvijas Gada motocikls 2025 (1. vieta): Honda CB1000 Hornet SP

Latvijas Gada motocikls 2025 (2. vieta): BMW R1300GS Adventure

Latvijas Gada motocikls 2025 (3. vieta): Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Ielas motocikls 2025: Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Lielais Piedzīvojumu motocikls 2025: BMW R1300GS Adventure

Latvijas Mazais Piedzīvojumu motocikls 2025: Aprilia Tuareg Rally

Latvijas Motorollers 2025: Vespa GTS SuperSport 310 HPE

Latvijas Chopper 2025: Harley Davidson FXLRST Low Rider

Latvijas Klasiskais motocikls 2025: Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Sporta motocikls 2025: BMW S 1000 R

Latvijas Gada motocikla Tautas izvēle: Royal Enfield Classic 650

Latvijas Gada Pārdotākais motocikls: CFMOTO 450MT


Ceremonijas laikā tika pasniegta arī īpašā ceļojošā balva, kuru veidojis latviešu juveliermākslinieks Oļegs Auzers. Pasākums pulcēja motokluba entuziastus un industrijas pārstāvjus, kas novērtēja šā gada izcilākos modeļus un tehnoloģijas.

"Latvijas Gada motocikls" konkurss ir kļuvis par gaidītu notikumu motopasaulē, un organizatori izteica pateicību visiem dalībniekiem un atbalstītājiem.

Žūriju sastādīja motosportiste Sabīne Koklačova, žurnālisti Artis Drēziņš ("lasi.lv"), Martiņš Ziders ("Kas Jauns"), Ansis Īvāns ("Delfi.lv"), Valdis Melderis ("Radio Skonto"), Oskars Irbītis (satiksmes un drošības eksperts, žūrijas tehniskais direktors), Tāls Meļķis (CSDD, Motormuzejs), Pauls Timrots ("Zebra" TV, žūrijas priekšsēdētājs), Ainars Zariņš ("AutoMedia.lv"), Artis Ozols ("Durka Racing"), Normunds Krapsis (satiksmes drošības eksperts), Ronalds Cimoška (ekstrēmas braukšanas instruktors), Jānis Vanks (DBS direktors, motosportists), Alberts Krūmiņš (CSDD), Kristaps Skutelis (kursors.lv), Reinis Traidās (kursors.lv), Kristīne Rostoka (CSDD inspektore), Anita Muižniece (bijusī Latvijas izglītības un zinātnes ministre, pedagoģe, politiķe, motobraucēja).

Lasīt vairāk...

01.07.2025

Honda CB1000 Hornet SP triumfē Latvijas Gada motocikls 2025 konkursā

29.06.2025

Honda CB1000 Hornet SP triumfē Latvijas Gada motocikls 2025 konkursā (+ VIDEO)

garaza.lv

Foto: iAuto.lv

TC Mols notikusi konkursa Latvijas Gada Motocikls 2025 balvu pasniegšana. Pirmo vietu ieguvis Honda CB1000 Hornet SP, taču atzīmēti arī uzvarētāji citās kategorijās.


Latvijas Gada Motocikls 2025 rezultāti:

Latvijas Ielas Motocikls 2025 - Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Lielais Piedzīvojumu (Adventure) motocikls 2025 - BMW R1300GS Adventure

Latvijas Mazais Piedzīvojumu (Adventure) motocikls 2025 - Aprilia Tuareg Rally

Latvijas Motorollers 2025 - Vespa GTS SuperSport 310 HPE

Latvijas Chopper 2025 - Harley Davidson FXLRST Low Rider

Latvijas Klasiskais Motocikls 2025 - Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Sporta Motocikls 2025 - BMW S 1000 R

Latvijas Gada Motocikla Tautas izvēle - Royal Enfield Classic 650

Latvijas Gada Pārdotākais Motocikls - CFMOTO 450MT

Latvijas Gada Motocikls 2025. 3. Vieta - Triumph 1200 Speed Twin Latvijas Gada Motocikls 2025. 2. Vieta - BMW R1300GS Adventure

Latvijas Gada Motocikls 2025. 2. Vieta - BMW R1300GS Adventur

Latvijas Gada Motocikls 2025. 1. Vieta (Galvenā balva) - Honda CB1000 Hornet SPneredzu 2 un 1 vietu

 

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Lasīt vairāk...

29.06.2025

Ziņas