2025 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Vērtējam lielo tīģeri: motociklu “Triumph Tiger 1200”

29. jūlijs, 2018 Artis Drēziņš

Par britu firmu “Triumph” rakstīju 8. jūlijā, kad konkursa “Latvijas Gada motocikls” ietvaros vērtēju mazo tīģeri, vidējas klases enduro ceļojumu motociklu “Tiger 800”, tāpēc neatkārtošos. Atkārtot nāksies to, ka līdzīgi kā mazo tīģeri, arī strādājot pie lielā, britu konstruktori pa durvju starpu lūkojušies uz BMW analogu. Tur nav ko liekuļot: BMW speciālisti šai ziņā riktīgi visiem ir priekšā, atsevišķās pozīcijās ar vāciešiem konkurē tikai “Honda” un vienā – automātiskās ātrumkārbas izstrādē – ieliek arī BMW un visiem pārējiem motociklu ražotājiem uz pasaules.

Kad pagājušajā gadā paceļoju pa Latviju ar BMW R 1200 GS, ar ko tagad mēģina konkurēt “Triumph Tiger 1200”, toreiz rakstīju: labākais priekš manis un labākais, ar ko esmu braucis. Šogad ar “Tiger 1200” nobraucu līdz Zilupei un atpakaļ. 642 km, 9,05 stundas pie stūres, vidējais ātrums 70,7 km/h, 5,75 l degvielas /100 km. Saule, vējš, lietus. Atsita pagājušā gada BMW sajūtas. Jaudīgs, smags (un tāpēc stabils), mežonīgs uzrāviens (droši apdzīt fūres, kas ceļo uz Krieviju un maisās pa kājām), ērts un… gandrīz visi pamana un ievēro, kas patīkami, protams. Rēzeknē pienāca klāt vīrs un stāstīja savus piedzīvojumus ar motocikliem, un nobrīnījās par dzinēja kubatūru – tikpat, cik viņa žigulītim kādreiz! Zilupē puika pacietīgi aiz stūra gaidīja, kamēr pie veikala notiesāju bulku un izdzeru limonādi: tā viņam, par spīti smidzinošam lietum, gribējās sagaidīt, kad šis ceļu zvērs ierēcas. Tā jau ir viena no motociklu sūtībām: radīt prieku sev un citiem.

Diez vai tīģeris bembi apēdīs, bet noteikti neļaus gulēt piesaulītē. Un atņems kādu pircēju, kam principā iebildumi pret BMW, Vāciju vai kurš gandrīz par to pašu baudu grib maksāt mazāk:  jauna BMW R 1200 GS cena Latvijā pie dīlera šobrīd ir no 20 000 eiro uz augšu (atkarībā no komplektācijas), “Tiger 1200” pie viņu dīlera uzņēmuma “SDK” – 17 900 eiro.

No skata tīģerim tāds pats pīles knābis priekšā (izbīdījums virs riteņa) un aizmugurē kardāna pievads kā BMW. Arī vidū degvielas tvertnes dizains līdzīgs. Tāpat kā BMW bezsajūga ātrumu pārslēgšana, elektriski regulējams stikls, kruīzkontrole un virkne citas elektronikas, kas piederas šādas klases braucamajiem. Atsevišķi sildāms sēdeklis: vadītājam un pasažierim. Seši braukšanas režīmi: četri rūpnīcas uzstādīti dažādiem laika apstākļiem un ceļa klājumiem, divus vadītājs var izveidot speciāli sev. Moderna antibloķēšanas sistēma, kas ņem vērā ar motocikla slīpumu attiecībā pret brauktuvi. LED gaismas un dienas braukšanas gaismas, piegaismošana pagriezienos kā modernām automašīnām.

Elektronisks, moderns, krāsains un labi redzams displejs, tomēr zaudē BMW “planšetei”, ar kuru tas sācis aprīkot šī gada modeļus – gan lietošanas ziņā, gan iespēju, nav, piemēram, iespējams pieslēgt navigāciju. Šai ziņā gaidām britu atbildi. Konkurence virza moderno pasauli.

Dzinēju ziņā liktu neizšķirtu. 1170 kubikcentimetru vācu divu cilindru boksertipa dzinējs ar 125 zirgspēkiem pret britu 1215 kubikcentimetru trīs cilindru rindas dzinēju ar 141 zirgspēku. Gan viena, gan otra dzinēja tips izkopts līdz pilnībai. Jaudas ziņā ierindas braucējam pilnīgi pietiek un pāri paliek kā ar vienu, tā otru. Sajūtu ziņā vācietis vairāk spiež pie zemes un šķiet agresīvāks, savukārt brits savu trīs cilindru dēļ dzied līganāk, arī zemos apgriezienos saglabā milzu spēku.

16.08.2018

Motonācija testē (Sanata.lv)

Motonācija testē (Santa.lv)


NO LABĀS – Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents, 1. motoskolas vadītājs UĢIS SPĒLMANIS, pasākuma idejas autors un rīkotājs ARNIS BLODONS un žūrijas tehniskais direktors OSKARS IRBĪTIS. Biķernieku trasē jubilejas reizē bija pieejams līdz šim nebijis braucamrīku skaits. Tos vērtēja īpaši atlasīta, tehniski advancēta 20 cilvēku žūrija. Tās sastāvā pirmo reizi arī trīs dāmas.

Mainīt močus kā zeķes. Izdomāt savu plānu un taktiku, lai vienā dienā notestētu 42 braucamos. Sajust katra jaudu un dvēseli. Doties Biķernieku trasē un aiz prieka apraudāties. Paspiest roku un uzsist uz pleca idejas autoram Arnim Blodonam. Tas iespējams tikai pasākumā Latvijas Gada motocikls. Šogad tam desmitā jubileja.

NO MARSA LĪDZ…
«Atis Jansons savulaik veidoja pasākumu Gada auto. Mani vienmēr uzkacina tas, kad kāds saka – to nevar izdarīt, motocikls domāts šaurai auditorijai, neesot plaša patēriņa prece. Bet mēs dabūjām gatavu – konkurss Gada motocikls turpina dzīvot jau desmito gadu,» saka pasākuma rīkotājs Arnis Blodons. Viņš uzskata, ka mēs esam motonācija, jo Baltijā tieši latvieši procentuāli ar močiem brauc visvairāk. Pirmā gonka Rīgā notikusi 1902. gadā. «Kad vēl neviens pasaulē nezināja, kas tas īsti ir, atradās divi latvieši, kas sameklēja divus spēkratus ar iekšdedzes dzinēju, pat nezinu, vai tos var saukt par motocikliem, un Marsa velotrekā sacentās. Kopš tā laika mums ir tā dzirkstelīte. Motocikls latvietim ir reliģija. Nav runas par dārgu naudu. Jebkuram normālam lauku vecim garāžā ir kaut kas, sākot no Kovroveca, Javas un beidzot ar Super Enduro.»



ĶERT ZINĀŠANAS
«Šo pasākumu ļoti gaidu, jo noķeru te zināšanas. Vienā dienā vienādos apstākļos var izbraukt ar visiem močiem un salīdzināt. Pateicoties pasākumam, esmu braucis ar visiem motocikliem, kurus tirgo Latvijā, par katru kursantiem varu pastāstīt,» saka Latvijas 1. motoskolas vadītājs Uģis Spēlmanis.
Pirmajos gados dīleru atsaucība bijusi rezervēta. Daudzi atteikušies, bet tagad jautā – kāpēc jūs mani neaicināt? Vaicāts par to, vai Latvijā uzlabojas motobraukšanas kultūra, Uģis atbild: «Iela ir sabiedrības spogulis. Tiklīdz sabiedrība ir agresīva, nomākta, tā dusmas izliekam uz ielas. Tagad mazāk pērk močus ar lielām jaudām. Vairāk skatās uz ielas motocikliem. Nesen ārpus Rīgas braucu garām kādai skolai, skatos – stāv vesela rinda ar mopēdiem un maziem motocikliem. Saiets? Nē, puikas atbraukuši uz skolu…»


JĀNIS VANKS, Drošas braukšanas skolas vadītājs

«Pirmais, kas man šodien ienāca prātā, – esmu atnācis uz moču izstādi. Turklāt varu ne tikai skatīties uz tiem, bet arī izbraukt. Paņem un Biķernieku trasē iekšā! Tas ir megaekskluzīvi. Šoreiz ir divreiz vairāk moču nekā jelkad. Ja nav sistēmas, apmaldīsies. Mana pieeja – lai iesildītos, sāku ar rolleriem, tie ir vissaprotamākie. Sporta močus nevar atstāt uz beigām, jo tad jau ir nogurums, tāpēc ņemu mazās kubatūras, visus dīvainos un dienas otrajā pusē – bezceļniekus.
Motocikls manā dzīvē ienāca diezgan vēlu, kad sāku strādāt Drošas braukšanas skolā. Braucu vairāk nekā 10 gadu. Droša braukšana ar moci ir ļoti interesanta tēma. Pārsteidzoši, bet tā nozīmē arī iemācīties braukt ļoti lēni.»


SABĪNE KOKLAČOVA, LAMSF pārstāve, ātrākā motobraucēja

«Žūrijā esmu pirmo gadu. Motoemociju te noķeru no A līdz Z. Pāris minūtēs katram mocim mēģinu uzķert dvēselīti. Kad sāc braukt, saproti – ir klikšķis vai nav. Šodien man ir vairāki favorīti. Tikko braucu ar Ducati Diavel V4 – reti motocikla mugurā esmu raudājusi. Bet pirmo reizi ar to izbraucu taisnē un apraudājos no tās jaudas un enerģijas. Gribētu katram mocītim veltīt vairāk laika, bet, ja veikts mājasdarbs, izlasītas specifikācijas, pirmo iespaidu var uzķert arī dienas laikā.
Pagājušajā ziemā Spānijā trenējos ar sporta močiem. Vienu sezonu nobraucu Baltijas čempionātā. Kalnu slēpošana ir mans pirmais sporta veids, tas ir ļoti līdzīgs motobraukšanai. Kad slēpo gar mietiem, muskuļu grupas strādā tāpat, kā braucot līkumos ar moci…»


PAULS TIMROTS, Gada motocikls žūrijas priekšsēdētājs

«Nopietns pasākums, izkristalizējusies nopietna žūrija. Moči – ļoti labi pārstāvēti. Te var atrast sev visvairāk piemēroto moci. Ar visiem izbrauc un saproti, kurš vislabāk patīk un kādam nolūkam der. Izmēģini vienu, otru, rodas aizdomas, ka cits ir labāks, izbrauc vēlreiz… Man patika Honda tūkstošnieks. Pat gribētu to nopirkt, jo cena pret jaudu brīnišķīga. Agusta ir pilnīgi psihs itāļu dizains – skaņa un ātrums, automātiskais sajūgs. No lētā gala Royal Enfield ir pacēlušies, kļuvuši stūrējamāki, smukāki, izturīgāki.»


KRISTĪNE ROSTOKA, pirmā CSDD inspektore, kas močiem pieņem eksāmenus

«Žūrijā un testu dienā esmu pirmo reizi. Izbaudu fantastisku gaisotni, motoru rūkoņu. Pati braucu no bērnības – nu jau vairāk nekā 30 gadu. Tā kā tētis aizgāja, kad biju maziņa, vīrietis manā dzīvē bija vectētiņš, kurš radināja pie motocikliem, medībām, makšķerēšanas. Ar lielāko daļu testa moču jau esmu izbraukusi, palikuši tikai daži mazulīši… Motociklu dēļ ir vērts dzīvot!»


ANITA MUIŽNIECE, eksministre

«Ar moci braucu 11 gadu, un man joprojām ļoti patīk javiņa. Ja vajadzētu vizināties pa pilsētu, kāpēc ne? Ar to forši braukt. Stilīgi, ir savs vaibiņš. Te ir daudzi moču, kas būtu piemēroti sievietei. Kopumā var braukt ar visiem, galvenais ir tikt virsū.»


ŽŪRIJAS KOMPROMISS
«Žūrijā ir ļoti dažādi cilvēki ar dažādām gaumēm. Uzvarētājs konkursā – kompromiss starp visu raibo publiku. Jau desmito gadu skaitot punktus, man ir novērojums – tie, kuri nobalso pirmie, parasti izvēlas stabilās vērtības, piemēram, BMW, bet domīgie un ar māksliniecisko ievirzi, nobalso par «interesantajiem eksemplāriem» – itāļu un Ķīnas kapitāla atbalstītajiem ražojumiem,» rezumē žūrijas tehniskais direktors Oskars Irbītis.
Šogad motociklu bijis par pusi vairāk nekā žūrijas dalībnieku, tad nu arī rezultātu izkliede pamatīga. Viss izšķīries tikai balsošanas beigās. Šogad žūrijai īpašā mīlestība bija uz Triumph 1200 Speed Twin – tas saņēma trīs balvas. «Klasika ir atkal cieņā. Jaunajiem brendiem jāpacīnās, lai iekarotu Latvijas motobraucēju sirdis,» atzīst Oskars. «Tikai vienā nominācijā bija absolūts līderis, par kura uzvaru nebija nekādu šaubu, – motorolleru nominācijā visi samīlējās Vespā.
Cilvēks dzīves laikā izbrauc vidēji ar pieciem močiem, es desmit pasākuma gados – ar 500. Te noķeru zināšanas, kas palīdz orientēties tirgū. Tā ir ļoti vērtīga bagāža, kas lieti noder arī darbā.
Konkurss Gada motocikls lielā mērā turas uz tā galvenā organizatora Arņa Blodona. Nezinu, vai kādam citam izdotos dabūt kopā visu šo publiku – moto tirgotājus un vērtētājus,» rezumē žūrijas tehniskais direktors un piebilst: «Katru mēnesi Latvijā pirmoreiz reģistrē vidēji 225 motociklus, gadā – 2700. No tiem ap 1100 ir jauni motocikli. Katrā vasaras mēnesī pie dažādām A kategorijām tiek ap 1000 jauno vadītāju.»

1. VIETA un galvenā balva – Honda CB1000 Hornet SP

2. VIETA – BMW R1300GS Adventure

3. VIETA – Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Ielas motocikls 2025 – Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Lielais piedzīvojumu (Adventure) motocikls 2025 – BMW R1300GS Adventure

Latvijas Mazais piedzīvojumu (Adventure) motocikls 2025 – Aprilia Tuareg Rally

Latvijas Motorollers 2025 – Vespa GTS SuperSport 310 HPE

Latvijas Chopper 2025 – Harley Davidson FXLRST Low Rider

Latvijas Klasiskais motocikls 2025 – Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Sporta motocikls 2025 – BMW S 1000 R

Latvijas Gada motocikla Tautas izvēle – Royal Enfield Classic 650

Latvijas Gada visvairāk pārdotais motocikls – CFMOTO 450MT

Lasīt vairāk...

05.07.2025

VIDEO: Honda CB1000 Hornet SP triumfē Latvijas Gada motocikls 2025 konkursā (iauto.lv)


 
 

05.07.2025

"Tiešām foršs motocikls." Raidījums "Zebra" testē 2025. gada labāko ielas rumaku

www.tv3.lv

“Triumph 1200 Speed Twin” ir atzīts par 2025. gada labāko motociklu divās kategorijās – ielas motocikls un klasiskais motocikls. Testa braucienā ar dzelzs rumaku devās arī raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots.

“Uzsākot braucienu, ir interesanti,” teic Timrots, vienlaikus atzīstot, ka ikviens cilvēks justos priecīgs, ja iegādātos tādu motociklu. “Ļoti strauji paātrinās, nav baigi jāstiepj un jāgāzē. Uzreiz tu pārzini visu tā verķa jaudu. Ar šo var braukt diezgan jestri un diezgan pamatīgi,” atzīst “Zebra” vadītājs.

Novērtējot motocikla vizuālo izskatu, “Zebra” secina – tam ir klasisks siluets, dažas no detaļām gan varētu vēlēties vēl klasiskākas. Vienlaikus īpašniekam ir visas iespējas pašam tās nomainīt uz tādām, kas atbilst klasiskajam stilam.

“Man ļoti patīk bākas aiztaisāmais vāciņš. Ja tādā stilā būtu vēl citas detaļas, tad, visticamāk, motocikls maksātu vairāk,” vērtē Timrots. Sēdēšanas pozīcija gan esot mazliet “sakņupusi”, grūti iztaisnot kājas.

Pauls Timrots
“Zebra” vadītājs
Pauls Timrots

“Ja skatās uz to, kā tas motocikls nāk no rūpnīcas, tas būtu ļoti klasisks un labs braucamais pa kaut kādiem Itālijas kalnu ceļiem. Tam ir smuka, plika šosejas riepa, kāju pozīcija diezgan augstu. Latvijā tādu ceļu nav, bet var uzlikt riepu ar lielākiem protektoriem un mierīgi braukt pa Latgali. Latvijā 80% ceļu tīkla tomēr ir grantētie – tur ir gan ainava, gan prieks braukt ar motociklu.”

2025. gada uzvarētājs “Triumph 1200 Speed Twin” ir vairāk no “dusmīgā gala”. Tam ir pāri par 100 zirgspēkiem, un tas brauc “kā pūpēdītis” – bez liekiem trokšņiem, ar vienmērīgu paātrināšanos, maigi stūrējams. “Tiešām foršs motocikls,” secina Timrots.

Lasīt vairāk...

05.07.2025

Ziņas