2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Vērtējam lielo tīģeri: motociklu “Triumph Tiger 1200”

29. jūlijs, 2018 Artis Drēziņš

Par britu firmu “Triumph” rakstīju 8. jūlijā, kad konkursa “Latvijas Gada motocikls” ietvaros vērtēju mazo tīģeri, vidējas klases enduro ceļojumu motociklu “Tiger 800”, tāpēc neatkārtošos. Atkārtot nāksies to, ka līdzīgi kā mazo tīģeri, arī strādājot pie lielā, britu konstruktori pa durvju starpu lūkojušies uz BMW analogu. Tur nav ko liekuļot: BMW speciālisti šai ziņā riktīgi visiem ir priekšā, atsevišķās pozīcijās ar vāciešiem konkurē tikai “Honda” un vienā – automātiskās ātrumkārbas izstrādē – ieliek arī BMW un visiem pārējiem motociklu ražotājiem uz pasaules.

Kad pagājušajā gadā paceļoju pa Latviju ar BMW R 1200 GS, ar ko tagad mēģina konkurēt “Triumph Tiger 1200”, toreiz rakstīju: labākais priekš manis un labākais, ar ko esmu braucis. Šogad ar “Tiger 1200” nobraucu līdz Zilupei un atpakaļ. 642 km, 9,05 stundas pie stūres, vidējais ātrums 70,7 km/h, 5,75 l degvielas /100 km. Saule, vējš, lietus. Atsita pagājušā gada BMW sajūtas. Jaudīgs, smags (un tāpēc stabils), mežonīgs uzrāviens (droši apdzīt fūres, kas ceļo uz Krieviju un maisās pa kājām), ērts un… gandrīz visi pamana un ievēro, kas patīkami, protams. Rēzeknē pienāca klāt vīrs un stāstīja savus piedzīvojumus ar motocikliem, un nobrīnījās par dzinēja kubatūru – tikpat, cik viņa žigulītim kādreiz! Zilupē puika pacietīgi aiz stūra gaidīja, kamēr pie veikala notiesāju bulku un izdzeru limonādi: tā viņam, par spīti smidzinošam lietum, gribējās sagaidīt, kad šis ceļu zvērs ierēcas. Tā jau ir viena no motociklu sūtībām: radīt prieku sev un citiem.

Diez vai tīģeris bembi apēdīs, bet noteikti neļaus gulēt piesaulītē. Un atņems kādu pircēju, kam principā iebildumi pret BMW, Vāciju vai kurš gandrīz par to pašu baudu grib maksāt mazāk:  jauna BMW R 1200 GS cena Latvijā pie dīlera šobrīd ir no 20 000 eiro uz augšu (atkarībā no komplektācijas), “Tiger 1200” pie viņu dīlera uzņēmuma “SDK” – 17 900 eiro.

No skata tīģerim tāds pats pīles knābis priekšā (izbīdījums virs riteņa) un aizmugurē kardāna pievads kā BMW. Arī vidū degvielas tvertnes dizains līdzīgs. Tāpat kā BMW bezsajūga ātrumu pārslēgšana, elektriski regulējams stikls, kruīzkontrole un virkne citas elektronikas, kas piederas šādas klases braucamajiem. Atsevišķi sildāms sēdeklis: vadītājam un pasažierim. Seši braukšanas režīmi: četri rūpnīcas uzstādīti dažādiem laika apstākļiem un ceļa klājumiem, divus vadītājs var izveidot speciāli sev. Moderna antibloķēšanas sistēma, kas ņem vērā ar motocikla slīpumu attiecībā pret brauktuvi. LED gaismas un dienas braukšanas gaismas, piegaismošana pagriezienos kā modernām automašīnām.

Elektronisks, moderns, krāsains un labi redzams displejs, tomēr zaudē BMW “planšetei”, ar kuru tas sācis aprīkot šī gada modeļus – gan lietošanas ziņā, gan iespēju, nav, piemēram, iespējams pieslēgt navigāciju. Šai ziņā gaidām britu atbildi. Konkurence virza moderno pasauli.

Dzinēju ziņā liktu neizšķirtu. 1170 kubikcentimetru vācu divu cilindru boksertipa dzinējs ar 125 zirgspēkiem pret britu 1215 kubikcentimetru trīs cilindru rindas dzinēju ar 141 zirgspēku. Gan viena, gan otra dzinēja tips izkopts līdz pilnībai. Jaudas ziņā ierindas braucējam pilnīgi pietiek un pāri paliek kā ar vienu, tā otru. Sajūtu ziņā vācietis vairāk spiež pie zemes un šķiet agresīvāks, savukārt brits savu trīs cilindru dēļ dzied līganāk, arī zemos apgriezienos saglabā milzu spēku.

16.08.2018

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs