2019 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Vērtējam lielo tīģeri: motociklu “Triumph Tiger 1200”

29. jūlijs, 2018 Artis Drēziņš

Par britu firmu “Triumph” rakstīju 8. jūlijā, kad konkursa “Latvijas Gada motocikls” ietvaros vērtēju mazo tīģeri, vidējas klases enduro ceļojumu motociklu “Tiger 800”, tāpēc neatkārtošos. Atkārtot nāksies to, ka līdzīgi kā mazo tīģeri, arī strādājot pie lielā, britu konstruktori pa durvju starpu lūkojušies uz BMW analogu. Tur nav ko liekuļot: BMW speciālisti šai ziņā riktīgi visiem ir priekšā, atsevišķās pozīcijās ar vāciešiem konkurē tikai “Honda” un vienā – automātiskās ātrumkārbas izstrādē – ieliek arī BMW un visiem pārējiem motociklu ražotājiem uz pasaules.

Kad pagājušajā gadā paceļoju pa Latviju ar BMW R 1200 GS, ar ko tagad mēģina konkurēt “Triumph Tiger 1200”, toreiz rakstīju: labākais priekš manis un labākais, ar ko esmu braucis. Šogad ar “Tiger 1200” nobraucu līdz Zilupei un atpakaļ. 642 km, 9,05 stundas pie stūres, vidējais ātrums 70,7 km/h, 5,75 l degvielas /100 km. Saule, vējš, lietus. Atsita pagājušā gada BMW sajūtas. Jaudīgs, smags (un tāpēc stabils), mežonīgs uzrāviens (droši apdzīt fūres, kas ceļo uz Krieviju un maisās pa kājām), ērts un… gandrīz visi pamana un ievēro, kas patīkami, protams. Rēzeknē pienāca klāt vīrs un stāstīja savus piedzīvojumus ar motocikliem, un nobrīnījās par dzinēja kubatūru – tikpat, cik viņa žigulītim kādreiz! Zilupē puika pacietīgi aiz stūra gaidīja, kamēr pie veikala notiesāju bulku un izdzeru limonādi: tā viņam, par spīti smidzinošam lietum, gribējās sagaidīt, kad šis ceļu zvērs ierēcas. Tā jau ir viena no motociklu sūtībām: radīt prieku sev un citiem.

Diez vai tīģeris bembi apēdīs, bet noteikti neļaus gulēt piesaulītē. Un atņems kādu pircēju, kam principā iebildumi pret BMW, Vāciju vai kurš gandrīz par to pašu baudu grib maksāt mazāk:  jauna BMW R 1200 GS cena Latvijā pie dīlera šobrīd ir no 20 000 eiro uz augšu (atkarībā no komplektācijas), “Tiger 1200” pie viņu dīlera uzņēmuma “SDK” – 17 900 eiro.

No skata tīģerim tāds pats pīles knābis priekšā (izbīdījums virs riteņa) un aizmugurē kardāna pievads kā BMW. Arī vidū degvielas tvertnes dizains līdzīgs. Tāpat kā BMW bezsajūga ātrumu pārslēgšana, elektriski regulējams stikls, kruīzkontrole un virkne citas elektronikas, kas piederas šādas klases braucamajiem. Atsevišķi sildāms sēdeklis: vadītājam un pasažierim. Seši braukšanas režīmi: četri rūpnīcas uzstādīti dažādiem laika apstākļiem un ceļa klājumiem, divus vadītājs var izveidot speciāli sev. Moderna antibloķēšanas sistēma, kas ņem vērā ar motocikla slīpumu attiecībā pret brauktuvi. LED gaismas un dienas braukšanas gaismas, piegaismošana pagriezienos kā modernām automašīnām.

Elektronisks, moderns, krāsains un labi redzams displejs, tomēr zaudē BMW “planšetei”, ar kuru tas sācis aprīkot šī gada modeļus – gan lietošanas ziņā, gan iespēju, nav, piemēram, iespējams pieslēgt navigāciju. Šai ziņā gaidām britu atbildi. Konkurence virza moderno pasauli.

Dzinēju ziņā liktu neizšķirtu. 1170 kubikcentimetru vācu divu cilindru boksertipa dzinējs ar 125 zirgspēkiem pret britu 1215 kubikcentimetru trīs cilindru rindas dzinēju ar 141 zirgspēku. Gan viena, gan otra dzinēja tips izkopts līdz pilnībai. Jaudas ziņā ierindas braucējam pilnīgi pietiek un pāri paliek kā ar vienu, tā otru. Sajūtu ziņā vācietis vairāk spiež pie zemes un šķiet agresīvāks, savukārt brits savu trīs cilindru dēļ dzied līganāk, arī zemos apgriezienos saglabā milzu spēku.

16.08.2018

Jaunumi 2019. gada konkursa Latvijas Gada Motocikls konkursā

Lai apzinātu un veicinātu Latvijas motopasaules aktivitātes, informētu klientus un pievērstu uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides objektam, SIA „Grafikas” rīko pasākumu „Latvijas Gada Motocikls 2019”, kas notiks  sesto reizi (www.gadamotocikls.lv;  facebook: gada motocikls; twitter: gadamotocikls).

Lai nodrošinātu informācijas pieejamību un kvalificētu motobraucēju klātbūtni, darbosies profesionāla  žūrija, kuras mērķis ir ne tikai dot profesionālu ieskatu 2019.gada motosezonas jaunumos, bet arī informēt Latvijas motosabiedrību, interesentus par jaunumiem Latvijas moto tirgū.

Žūrijas balsojums notiek divos etapos – izvērtējot katra motocikla tehniskās īpašības (vadāmība, bremžu sistēma, dinamika utt.) un attiecīgi sniedzot savu vērtējumu skalā no -5 lidz +5, kā arī veicot tiešo balsojumu – sarindojot katras nominācijas motociklus izvēlētajā secībā.

Pieteikto motociklu apakškategorija var tik izveidota, ja konkursā ir pieteikti vismaz 3 pretendenti attiecīgajā apakskategorijā.

2019.gada sezonas nominācijas konkursā “Latvijas gada motocikls 2019” notiks pēc jauna principa. 1. vieta tiek piešķirta atsevišķi piecās kategorijās:

1. Ielas motocikli
2. Piedzīvojumu/enduro motocikli (Adventure)
3. Ceļojumu, tūrisma motocikli
4. Urban bike (ldz 500cc)
5. Klasika

Tas tiek darīts, lai izceltu maksimāli daudz motociklu dažādās kategorijās. Atsevišķi tiek veidots tautas balsojums internetā un tiek piešķirta atsevišķa balva:

6.Tautas balsojums
Apkopojot žūrijas balsojuma rezultātus un tautas balsojuma rezultātus tiek piešķirta galvenā ceļojošā balva:

7.Latvijas gada motocikls Grand Prix 2019

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, netiks piešķirta 2. un 3. vieta balsojumā par galveno balvu.
Papildus iepriekš minētajām balvām tiek veidotas papildus balvas divu līdzīgu motociklu dueļa uzvarētājiem. Šogad sacensībā viens pret vienu iesaistās šadi motociklu pāri:

1.Adventure duelis
KTM 790 Adventure -VS- BMW F 850 GS Adventure

2.Motorolleru duelis
Honda Forza 300 ABS -VS- BMW C400 X

3.Powerbike duelis
Ducati Diavel 1260S -VS- Harley Davidson FXDR 114

4.Klasikas duelis
Royal Enfield Interceptor 650 -VS- JAWA 660 Vintage

5.3 pret 3 duelis
Yamaha Niken 2019 -VS- CanAm Ryker Rally 900

6.Scrambler duelis.
SWM ACE OF SPADES 125 -VS- Mash Falcone Red 125

7.Sporta motociklu duelis
Honda CRF 450L -VS- SWM RS300R

Konkursa organizatori patur sev tiesības izveidot ari citas apbalvošanas apakškategorijas un nominācijas, atkarībā no konkursam pieteikto motociklu klāsta un veida.

Lasīt vairāk...

30.04.2019

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Ziņas