2025 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Sākušies „Latvijas Gada motocikls” testi.

www.autonews.lv

Jau piekto sezonu pulcējas bariņš moto lietpratēju, lai noteiktu- kurš no konkursā „Latvijas Gada motocikls" plūks godalgas un Gran Prix.Neskatoties uz mainīgajiem laika apstākļiem- stipra ziemeļu vēja, lietus, moto lietu lietpratēji pulcējās Jaunmārupē, lai ar  trīspadsmit motocikliem dotos testa braucienos.  Šī gada konkursantu rindas papildināja tādi moto zīmoli kā- Ducati un Triumph. Tieši pēdējais jaunpienācējs pārsteidza konkursa žūriju ar plašu moto jaunumu gammu.

Un tā- Triumph.

Lielākais britu motociklu ražotājs ir ienācis Latvijā pa goda vārtiem, jo līdz šim šos leģendāros motociklus nevarēja iegādāties tā iemesla dēļ, ka oficiāla dīlera nebija.  Tagad Triumph var iegādāties  pie „Can-Am” ūdens motociklu un kvadrociklu tirgotāja  „SDK”.   Konkursā tika izstādīti Triumph Tiger 800xr, 1200 un Bonevile Scrambler.


Tiger 800xr un 1200 atšķir ne tikai dzinēja  kubatūra, bet tie ir pilnīgi atšķirīgi motocikli.  Ja 800`tais ir ar ķēdes piedzinu tad 1200`tais ar kardānu. Nenoliedzami tīģeri bija daudzu ekspertu favorīti.   

Arī Dukāts atveda skrambler !

Konkursa debitants Ducati dīleris atveda žūrijas vērtējumam Scramber Sport 1100.
Motocikls ar raksturu, skaņu un stilu. Latviešu motosportists Mārtiņš Aleksandrovičs  atzina, ka tieši Ducati skramblers ir tieši tas kas viņam gāja pie sirds.  Motociklam ir teicama dinamika, amortizācija un vadība. Dzinēja darbība līdzinās kārtīgam kaujas ložmetējam un rodas sajūta, ka atverot akseleratoru no izpūtēja nāk laukā ložu straume.

Ar husi uz mežu.

Husqvarna vienmēr asociējas ar meža tehniku, bet tas, ka šis zīmolos ražo motociklus nereti tiek aizmirst. Pamatā tie ir enduro sporta  motocikli, bet konkursā tika izstādīts
Vitpilen 400 skrambleris.  Motocikls ir ar savu raksturu un nenoliedzami efektīvo vizuālo izskatu, kurš pēc skata atgādina revolveri. Neskatoties uz savu vizuālo izskatu motocikls ir gana ērts un dinamisks.

Bez bavāriešiem nekur.

Katru gadu konkursā piedalās BMW motocikli un reiz arī tie ir plūkuši Grand Prix laurus. Šoreiz konkursā tika izstādīti trīs interesanti eksemplāri ceļošanai pa lielceļiem un  bezceļiem- BMW  K1600 Grand America, BMW F850 GS un BMW G310GS.  
Izstādītie F850 GS un  G310GS endūriķi ir gana pretrunīgi. Ja F850 GS ir nopietns aprāts

ar teicamu dinamiku, ergonomiku un vadāmību  tad G310GS ir divritenis iesācējam ar kuru var pavizināties.
K1600 Grand America ir kā septītās sērijas limuzīns uz diviem riteņiem. Ērts, dinamisks diviem cilvēkiem. Galvenais viņa konkurents ir japāņu Goldwings un tas arī bija.

Hondai ir spārni.

Arī Honda ir patstāvīgs konkursa dalībnieks, jo katru gadu viņai ir jaunumi. Šoreiz Honda
iepriecināja ar jauno Goldvingu ar automātisko transmisiju-Honda GL 1800 TOUR DCT, uzlaboto pērnā gada uzvarētāju Honda Afrika  Twin DCT un Honda CB100RA strītfaiteri.

Honda CB1000RA netiek pozicionēts kā skrambleris, bet konkursa dalībnieku pulciņā viņu droši tur varētu ielikt ar piebildi- ļoti sterils un traks. Jaunā Āfrika teicams aprāts, kurā ir virkne pozitīvu izmaiņu kas saistītas ar piedziņas vadību. Motociklistam paveras vairāk iespēju uzstādīt aktīvās braukšanas režīmus kas ļauj pilnīgāk izmantot motocikla jaudu.

Jaunais Goldwing`s  ar automātisko transmisiju pārsteidz ar savu izskatu, braukšanas komfortu, dzinēja jaudu un skaņu, kurš brīžam atgādina jaudīgas Scania dīzeļa turbīnas iesvilpšanos.

Harlis, kurš sāk patikt.

Moto leģenda Harley Davidson konkursā tiek pārstāvēta ar jauno Softtail  Fat Boy. Motocikls ir piedzīvojis būtiskus tehniskus uzlabojumus gan un pat lielākie HD nīdējI atzina, ka beidzot ar Hārli var braukt un no tā gūt baudu.

Kņopienei Volga !

Braucot ar Indijā ražoto Royal Enfield prātā uzjundī epizode no Latviešu kino klasikas- „Dāvana vientuļai sievietei”.  Ja varētu radīt filmas remeiku tad Eduardam Pāvulam mopēda „Rīga” vietā būtu jābrauc ar ‘’ Enfield.  Moto lietu entuziasts vecais Arča teica tā-„Izbrauc ar šo un saproti kā bija mūsu senčiem braukt tālus ceļus ar tādiem motocikliem...”.

Otrs budžeta klases pārstāvis franču Mash Scranbler Chromium 400. Šis motocikls ir piedzīvojis tehniskus uzlabojumus.  

Rezumējums.

Kā atzina žūrijas dalībnieki- šogad konkursam izstādīti interesanti eksemplāri. Lai noteiktu kas iegūs 2018.gada balvu vēl jāapkopo vērtējumu tabula ar desmit punktiem. Katram punktam ir no mīnus pieci līdz plus pieci punkti. Kad visi eksperti iesniegs savas atbildes- tad tiks noskaidrots kurs iegūs sudrabā atlietu ceļojošo balvu- „Gada Motocikls”.

26.06.2018

Motonācija testē (Sanata.lv)

Motonācija testē (Santa.lv)


NO LABĀS – Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents, 1. motoskolas vadītājs UĢIS SPĒLMANIS, pasākuma idejas autors un rīkotājs ARNIS BLODONS un žūrijas tehniskais direktors OSKARS IRBĪTIS. Biķernieku trasē jubilejas reizē bija pieejams līdz šim nebijis braucamrīku skaits. Tos vērtēja īpaši atlasīta, tehniski advancēta 20 cilvēku žūrija. Tās sastāvā pirmo reizi arī trīs dāmas.

Mainīt močus kā zeķes. Izdomāt savu plānu un taktiku, lai vienā dienā notestētu 42 braucamos. Sajust katra jaudu un dvēseli. Doties Biķernieku trasē un aiz prieka apraudāties. Paspiest roku un uzsist uz pleca idejas autoram Arnim Blodonam. Tas iespējams tikai pasākumā Latvijas Gada motocikls. Šogad tam desmitā jubileja.

NO MARSA LĪDZ…
«Atis Jansons savulaik veidoja pasākumu Gada auto. Mani vienmēr uzkacina tas, kad kāds saka – to nevar izdarīt, motocikls domāts šaurai auditorijai, neesot plaša patēriņa prece. Bet mēs dabūjām gatavu – konkurss Gada motocikls turpina dzīvot jau desmito gadu,» saka pasākuma rīkotājs Arnis Blodons. Viņš uzskata, ka mēs esam motonācija, jo Baltijā tieši latvieši procentuāli ar močiem brauc visvairāk. Pirmā gonka Rīgā notikusi 1902. gadā. «Kad vēl neviens pasaulē nezināja, kas tas īsti ir, atradās divi latvieši, kas sameklēja divus spēkratus ar iekšdedzes dzinēju, pat nezinu, vai tos var saukt par motocikliem, un Marsa velotrekā sacentās. Kopš tā laika mums ir tā dzirkstelīte. Motocikls latvietim ir reliģija. Nav runas par dārgu naudu. Jebkuram normālam lauku vecim garāžā ir kaut kas, sākot no Kovroveca, Javas un beidzot ar Super Enduro.»



ĶERT ZINĀŠANAS
«Šo pasākumu ļoti gaidu, jo noķeru te zināšanas. Vienā dienā vienādos apstākļos var izbraukt ar visiem močiem un salīdzināt. Pateicoties pasākumam, esmu braucis ar visiem motocikliem, kurus tirgo Latvijā, par katru kursantiem varu pastāstīt,» saka Latvijas 1. motoskolas vadītājs Uģis Spēlmanis.
Pirmajos gados dīleru atsaucība bijusi rezervēta. Daudzi atteikušies, bet tagad jautā – kāpēc jūs mani neaicināt? Vaicāts par to, vai Latvijā uzlabojas motobraukšanas kultūra, Uģis atbild: «Iela ir sabiedrības spogulis. Tiklīdz sabiedrība ir agresīva, nomākta, tā dusmas izliekam uz ielas. Tagad mazāk pērk močus ar lielām jaudām. Vairāk skatās uz ielas motocikliem. Nesen ārpus Rīgas braucu garām kādai skolai, skatos – stāv vesela rinda ar mopēdiem un maziem motocikliem. Saiets? Nē, puikas atbraukuši uz skolu…»


JĀNIS VANKS, Drošas braukšanas skolas vadītājs

«Pirmais, kas man šodien ienāca prātā, – esmu atnācis uz moču izstādi. Turklāt varu ne tikai skatīties uz tiem, bet arī izbraukt. Paņem un Biķernieku trasē iekšā! Tas ir megaekskluzīvi. Šoreiz ir divreiz vairāk moču nekā jelkad. Ja nav sistēmas, apmaldīsies. Mana pieeja – lai iesildītos, sāku ar rolleriem, tie ir vissaprotamākie. Sporta močus nevar atstāt uz beigām, jo tad jau ir nogurums, tāpēc ņemu mazās kubatūras, visus dīvainos un dienas otrajā pusē – bezceļniekus.
Motocikls manā dzīvē ienāca diezgan vēlu, kad sāku strādāt Drošas braukšanas skolā. Braucu vairāk nekā 10 gadu. Droša braukšana ar moci ir ļoti interesanta tēma. Pārsteidzoši, bet tā nozīmē arī iemācīties braukt ļoti lēni.»


SABĪNE KOKLAČOVA, LAMSF pārstāve, ātrākā motobraucēja

«Žūrijā esmu pirmo gadu. Motoemociju te noķeru no A līdz Z. Pāris minūtēs katram mocim mēģinu uzķert dvēselīti. Kad sāc braukt, saproti – ir klikšķis vai nav. Šodien man ir vairāki favorīti. Tikko braucu ar Ducati Diavel V4 – reti motocikla mugurā esmu raudājusi. Bet pirmo reizi ar to izbraucu taisnē un apraudājos no tās jaudas un enerģijas. Gribētu katram mocītim veltīt vairāk laika, bet, ja veikts mājasdarbs, izlasītas specifikācijas, pirmo iespaidu var uzķert arī dienas laikā.
Pagājušajā ziemā Spānijā trenējos ar sporta močiem. Vienu sezonu nobraucu Baltijas čempionātā. Kalnu slēpošana ir mans pirmais sporta veids, tas ir ļoti līdzīgs motobraukšanai. Kad slēpo gar mietiem, muskuļu grupas strādā tāpat, kā braucot līkumos ar moci…»


PAULS TIMROTS, Gada motocikls žūrijas priekšsēdētājs

«Nopietns pasākums, izkristalizējusies nopietna žūrija. Moči – ļoti labi pārstāvēti. Te var atrast sev visvairāk piemēroto moci. Ar visiem izbrauc un saproti, kurš vislabāk patīk un kādam nolūkam der. Izmēģini vienu, otru, rodas aizdomas, ka cits ir labāks, izbrauc vēlreiz… Man patika Honda tūkstošnieks. Pat gribētu to nopirkt, jo cena pret jaudu brīnišķīga. Agusta ir pilnīgi psihs itāļu dizains – skaņa un ātrums, automātiskais sajūgs. No lētā gala Royal Enfield ir pacēlušies, kļuvuši stūrējamāki, smukāki, izturīgāki.»


KRISTĪNE ROSTOKA, pirmā CSDD inspektore, kas močiem pieņem eksāmenus

«Žūrijā un testu dienā esmu pirmo reizi. Izbaudu fantastisku gaisotni, motoru rūkoņu. Pati braucu no bērnības – nu jau vairāk nekā 30 gadu. Tā kā tētis aizgāja, kad biju maziņa, vīrietis manā dzīvē bija vectētiņš, kurš radināja pie motocikliem, medībām, makšķerēšanas. Ar lielāko daļu testa moču jau esmu izbraukusi, palikuši tikai daži mazulīši… Motociklu dēļ ir vērts dzīvot!»


ANITA MUIŽNIECE, eksministre

«Ar moci braucu 11 gadu, un man joprojām ļoti patīk javiņa. Ja vajadzētu vizināties pa pilsētu, kāpēc ne? Ar to forši braukt. Stilīgi, ir savs vaibiņš. Te ir daudzi moču, kas būtu piemēroti sievietei. Kopumā var braukt ar visiem, galvenais ir tikt virsū.»


ŽŪRIJAS KOMPROMISS
«Žūrijā ir ļoti dažādi cilvēki ar dažādām gaumēm. Uzvarētājs konkursā – kompromiss starp visu raibo publiku. Jau desmito gadu skaitot punktus, man ir novērojums – tie, kuri nobalso pirmie, parasti izvēlas stabilās vērtības, piemēram, BMW, bet domīgie un ar māksliniecisko ievirzi, nobalso par «interesantajiem eksemplāriem» – itāļu un Ķīnas kapitāla atbalstītajiem ražojumiem,» rezumē žūrijas tehniskais direktors Oskars Irbītis.
Šogad motociklu bijis par pusi vairāk nekā žūrijas dalībnieku, tad nu arī rezultātu izkliede pamatīga. Viss izšķīries tikai balsošanas beigās. Šogad žūrijai īpašā mīlestība bija uz Triumph 1200 Speed Twin – tas saņēma trīs balvas. «Klasika ir atkal cieņā. Jaunajiem brendiem jāpacīnās, lai iekarotu Latvijas motobraucēju sirdis,» atzīst Oskars. «Tikai vienā nominācijā bija absolūts līderis, par kura uzvaru nebija nekādu šaubu, – motorolleru nominācijā visi samīlējās Vespā.
Cilvēks dzīves laikā izbrauc vidēji ar pieciem močiem, es desmit pasākuma gados – ar 500. Te noķeru zināšanas, kas palīdz orientēties tirgū. Tā ir ļoti vērtīga bagāža, kas lieti noder arī darbā.
Konkurss Gada motocikls lielā mērā turas uz tā galvenā organizatora Arņa Blodona. Nezinu, vai kādam citam izdotos dabūt kopā visu šo publiku – moto tirgotājus un vērtētājus,» rezumē žūrijas tehniskais direktors un piebilst: «Katru mēnesi Latvijā pirmoreiz reģistrē vidēji 225 motociklus, gadā – 2700. No tiem ap 1100 ir jauni motocikli. Katrā vasaras mēnesī pie dažādām A kategorijām tiek ap 1000 jauno vadītāju.»

1. VIETA un galvenā balva – Honda CB1000 Hornet SP

2. VIETA – BMW R1300GS Adventure

3. VIETA – Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Ielas motocikls 2025 – Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Lielais piedzīvojumu (Adventure) motocikls 2025 – BMW R1300GS Adventure

Latvijas Mazais piedzīvojumu (Adventure) motocikls 2025 – Aprilia Tuareg Rally

Latvijas Motorollers 2025 – Vespa GTS SuperSport 310 HPE

Latvijas Chopper 2025 – Harley Davidson FXLRST Low Rider

Latvijas Klasiskais motocikls 2025 – Triumph 1200 Speed Twin

Latvijas Sporta motocikls 2025 – BMW S 1000 R

Latvijas Gada motocikla Tautas izvēle – Royal Enfield Classic 650

Latvijas Gada visvairāk pārdotais motocikls – CFMOTO 450MT

Lasīt vairāk...

05.07.2025

VIDEO: Honda CB1000 Hornet SP triumfē Latvijas Gada motocikls 2025 konkursā (iauto.lv)


 
 

05.07.2025

"Tiešām foršs motocikls." Raidījums "Zebra" testē 2025. gada labāko ielas rumaku

www.tv3.lv

“Triumph 1200 Speed Twin” ir atzīts par 2025. gada labāko motociklu divās kategorijās – ielas motocikls un klasiskais motocikls. Testa braucienā ar dzelzs rumaku devās arī raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots.

“Uzsākot braucienu, ir interesanti,” teic Timrots, vienlaikus atzīstot, ka ikviens cilvēks justos priecīgs, ja iegādātos tādu motociklu. “Ļoti strauji paātrinās, nav baigi jāstiepj un jāgāzē. Uzreiz tu pārzini visu tā verķa jaudu. Ar šo var braukt diezgan jestri un diezgan pamatīgi,” atzīst “Zebra” vadītājs.

Novērtējot motocikla vizuālo izskatu, “Zebra” secina – tam ir klasisks siluets, dažas no detaļām gan varētu vēlēties vēl klasiskākas. Vienlaikus īpašniekam ir visas iespējas pašam tās nomainīt uz tādām, kas atbilst klasiskajam stilam.

“Man ļoti patīk bākas aiztaisāmais vāciņš. Ja tādā stilā būtu vēl citas detaļas, tad, visticamāk, motocikls maksātu vairāk,” vērtē Timrots. Sēdēšanas pozīcija gan esot mazliet “sakņupusi”, grūti iztaisnot kājas.

Pauls Timrots
“Zebra” vadītājs
Pauls Timrots

“Ja skatās uz to, kā tas motocikls nāk no rūpnīcas, tas būtu ļoti klasisks un labs braucamais pa kaut kādiem Itālijas kalnu ceļiem. Tam ir smuka, plika šosejas riepa, kāju pozīcija diezgan augstu. Latvijā tādu ceļu nav, bet var uzlikt riepu ar lielākiem protektoriem un mierīgi braukt pa Latgali. Latvijā 80% ceļu tīkla tomēr ir grantētie – tur ir gan ainava, gan prieks braukt ar motociklu.”

2025. gada uzvarētājs “Triumph 1200 Speed Twin” ir vairāk no “dusmīgā gala”. Tam ir pāri par 100 zirgspēkiem, un tas brauc “kā pūpēdītis” – bez liekiem trokšņiem, ar vienmērīgu paātrināšanos, maigi stūrējams. “Tiešām foršs motocikls,” secina Timrots.

Lasīt vairāk...

05.07.2025

Ziņas