2018 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Moto konkursā satiekas jauda un spriganums

www.la.lv

Foto: Publicitātes attēls
Izstādē «Molā» apskatāmi jaunākie motociklu modeļi un retro mopēdi

Konkursam “Latvijas Gada motocikls” jau pieci gadiņi. Absolūti lielākajai Latvijas motociklu pārdevēju daļai konkurss patīk, parādās jauni dalībnieki un jaunas braucamo markas. Šogad 13 markas un 19 motocikli, par kuriem vēstīsim visas vasaras garumā, jo rezultāti tiks paziņoti augustā.

Kādi jaunumi? Sāksim ar vienīgo slikto. Šogad nebūs “Yamaha” – tas ir dīlera attieksmes jautājums. Toties ir divi jaunumi. “Ducati”, kas liek nodrebēt itāļu stila un dizaina faniem (var salīdzināt ar “Alfa Romeo” auto pasaulē). Redzēs, kā žūrijai un tautai iepatiksies itāļu “scrambler” (visceļu motocikls ar retro piesitienu minimālisma stilā). Šis stils jau pāris gadu modē, un konkursā arī pieteikti franču “Mash” un angļu “Triumph” skramblera varianti. “Triumph” ir otrs lielais konkursa jaunums. Tas nu atkal liks nodrebēt britu dzīves stila fanu dvēselēm. Man jau nodrebēja. Ne tik daudz paša stila dēļ, kā braucot ar viņu smago enduro “Triumph Tiger”. Briti Eiropā slaveni ar saviem trīsriteņu automobiļiem, bet šim mocim ir trīs cilindru dzinējs! Tas, protams, ir kaut kas pavisam cits, bet vienalga neparasti. Visu cieņu britiem par tradīciju kopšanu.

Citā virzienā enduro velk indietis ar britu saknēm “Royal Enfield”. Viņu “Himalayan” trīs reizes mazjaudīgāks (400 kub. cm) un reizes četras lētāks nekā “Triumph”, taču pat nosaukums liecina, ka ambiciozs un ka dažviet sava viegluma dēļ noteikti var tikt tālāk un labāk nekā smagais un dārgais Eiropas brālis. Savu mazo enduro piedāvā arī BMW. Vēl mazāks un sprigans ir zviedru ielas mocītis “Husqvarna Vitpilen 400”. Dīlerim droši vien apnicis salīdzinājums ar motorzāģiem, tāpēc citas analoģijas. Ja es būtu moderna jauna meitene, piemēram, tāda kā meitene ar pūķa tetovējumu Līzbete Salandere no slavenā zviedru rakstnieka Stīga Larsona detektīva, tad noteikti ņemtu šito. Kompakts, kantains, militārs un tajā pašā laikā jauks, stilīgs klucis bez nekā lieka.

Bet konkursa žūrijas priekšsēdētājs inženieris Oskars Irbītis, izskatās, beidzot ir pārvarējis nepatiku pret “Harley-Davidson” tehniku. Jaunai “Softail” līnijai nu esot kvalitatīvi jauns dzinējs, elektronika, rāmis, amortizācija. Un, protams, visi, aizturējuši elpu, gaidīs, kā beigsies smagsvaru kauja sešcilindrīgajiem tūrisma “BMW K 1600 Grand America” un “Honda GL 1800 Tour DCT”. Izredzes abiem diezgan līdzīgas. Tie cipariņi nosaukumos ir dzinēju tilpums. Daudziem no mums automašīnās dzinēji ir mazāki.

26.06.2018

Kurland Bike Meet 2018

02.07.2018

TVMotociklisti raidījums par motocikliem, ļaudīm un dzīvesstilu

26.06.2018

Sākušies „Latvijas Gada motocikls” testi.

www.autonews.lv

Jau piekto sezonu pulcējas bariņš moto lietpratēju, lai noteiktu- kurš no konkursā „Latvijas Gada motocikls" plūks godalgas un Gran Prix.Neskatoties uz mainīgajiem laika apstākļiem- stipra ziemeļu vēja, lietus, moto lietu lietpratēji pulcējās Jaunmārupē, lai ar  trīspadsmit motocikliem dotos testa braucienos.  Šī gada konkursantu rindas papildināja tādi moto zīmoli kā- Ducati un Triumph. Tieši pēdējais jaunpienācējs pārsteidza konkursa žūriju ar plašu moto jaunumu gammu.

Un tā- Triumph.

Lielākais britu motociklu ražotājs ir ienācis Latvijā pa goda vārtiem, jo līdz šim šos leģendāros motociklus nevarēja iegādāties tā iemesla dēļ, ka oficiāla dīlera nebija.  Tagad Triumph var iegādāties  pie „Can-Am” ūdens motociklu un kvadrociklu tirgotāja  „SDK”.   Konkursā tika izstādīti Triumph Tiger 800xr, 1200 un Bonevile Scrambler.


Tiger 800xr un 1200 atšķir ne tikai dzinēja  kubatūra, bet tie ir pilnīgi atšķirīgi motocikli.  Ja 800`tais ir ar ķēdes piedzinu tad 1200`tais ar kardānu. Nenoliedzami tīģeri bija daudzu ekspertu favorīti.   

Arī Dukāts atveda skrambler !

Konkursa debitants Ducati dīleris atveda žūrijas vērtējumam Scramber Sport 1100.
Motocikls ar raksturu, skaņu un stilu. Latviešu motosportists Mārtiņš Aleksandrovičs  atzina, ka tieši Ducati skramblers ir tieši tas kas viņam gāja pie sirds.  Motociklam ir teicama dinamika, amortizācija un vadība. Dzinēja darbība līdzinās kārtīgam kaujas ložmetējam un rodas sajūta, ka atverot akseleratoru no izpūtēja nāk laukā ložu straume.

Ar husi uz mežu.

Husqvarna vienmēr asociējas ar meža tehniku, bet tas, ka šis zīmolos ražo motociklus nereti tiek aizmirst. Pamatā tie ir enduro sporta  motocikli, bet konkursā tika izstādīts
Vitpilen 400 skrambleris.  Motocikls ir ar savu raksturu un nenoliedzami efektīvo vizuālo izskatu, kurš pēc skata atgādina revolveri. Neskatoties uz savu vizuālo izskatu motocikls ir gana ērts un dinamisks.

Bez bavāriešiem nekur.

Katru gadu konkursā piedalās BMW motocikli un reiz arī tie ir plūkuši Grand Prix laurus. Šoreiz konkursā tika izstādīti trīs interesanti eksemplāri ceļošanai pa lielceļiem un  bezceļiem- BMW  K1600 Grand America, BMW F850 GS un BMW G310GS.  
Izstādītie F850 GS un  G310GS endūriķi ir gana pretrunīgi. Ja F850 GS ir nopietns aprāts

ar teicamu dinamiku, ergonomiku un vadāmību  tad G310GS ir divritenis iesācējam ar kuru var pavizināties.
K1600 Grand America ir kā septītās sērijas limuzīns uz diviem riteņiem. Ērts, dinamisks diviem cilvēkiem. Galvenais viņa konkurents ir japāņu Goldwings un tas arī bija.

Hondai ir spārni.

Arī Honda ir patstāvīgs konkursa dalībnieks, jo katru gadu viņai ir jaunumi. Šoreiz Honda
iepriecināja ar jauno Goldvingu ar automātisko transmisiju-Honda GL 1800 TOUR DCT, uzlaboto pērnā gada uzvarētāju Honda Afrika  Twin DCT un Honda CB100RA strītfaiteri.

Honda CB1000RA netiek pozicionēts kā skrambleris, bet konkursa dalībnieku pulciņā viņu droši tur varētu ielikt ar piebildi- ļoti sterils un traks. Jaunā Āfrika teicams aprāts, kurā ir virkne pozitīvu izmaiņu kas saistītas ar piedziņas vadību. Motociklistam paveras vairāk iespēju uzstādīt aktīvās braukšanas režīmus kas ļauj pilnīgāk izmantot motocikla jaudu.

Jaunais Goldwing`s  ar automātisko transmisiju pārsteidz ar savu izskatu, braukšanas komfortu, dzinēja jaudu un skaņu, kurš brīžam atgādina jaudīgas Scania dīzeļa turbīnas iesvilpšanos.

Harlis, kurš sāk patikt.

Moto leģenda Harley Davidson konkursā tiek pārstāvēta ar jauno Softtail  Fat Boy. Motocikls ir piedzīvojis būtiskus tehniskus uzlabojumus gan un pat lielākie HD nīdējI atzina, ka beidzot ar Hārli var braukt un no tā gūt baudu.

Kņopienei Volga !

Braucot ar Indijā ražoto Royal Enfield prātā uzjundī epizode no Latviešu kino klasikas- „Dāvana vientuļai sievietei”.  Ja varētu radīt filmas remeiku tad Eduardam Pāvulam mopēda „Rīga” vietā būtu jābrauc ar ‘’ Enfield.  Moto lietu entuziasts vecais Arča teica tā-„Izbrauc ar šo un saproti kā bija mūsu senčiem braukt tālus ceļus ar tādiem motocikliem...”.

Otrs budžeta klases pārstāvis franču Mash Scranbler Chromium 400. Šis motocikls ir piedzīvojis tehniskus uzlabojumus.  

Rezumējums.

Kā atzina žūrijas dalībnieki- šogad konkursam izstādīti interesanti eksemplāri. Lai noteiktu kas iegūs 2018.gada balvu vēl jāapkopo vērtējumu tabula ar desmit punktiem. Katram punktam ir no mīnus pieci līdz plus pieci punkti. Kad visi eksperti iesniegs savas atbildes- tad tiks noskaidrots kurs iegūs sudrabā atlietu ceļojošo balvu- „Gada Motocikls”.

Lasīt vairāk...

26.06.2018

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Ziņas