2019 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Moto konkursā satiekas jauda un spriganums

www.la.lv

Foto: Publicitātes attēls
Izstādē «Molā» apskatāmi jaunākie motociklu modeļi un retro mopēdi

Konkursam “Latvijas Gada motocikls” jau pieci gadiņi. Absolūti lielākajai Latvijas motociklu pārdevēju daļai konkurss patīk, parādās jauni dalībnieki un jaunas braucamo markas. Šogad 13 markas un 19 motocikli, par kuriem vēstīsim visas vasaras garumā, jo rezultāti tiks paziņoti augustā.

Kādi jaunumi? Sāksim ar vienīgo slikto. Šogad nebūs “Yamaha” – tas ir dīlera attieksmes jautājums. Toties ir divi jaunumi. “Ducati”, kas liek nodrebēt itāļu stila un dizaina faniem (var salīdzināt ar “Alfa Romeo” auto pasaulē). Redzēs, kā žūrijai un tautai iepatiksies itāļu “scrambler” (visceļu motocikls ar retro piesitienu minimālisma stilā). Šis stils jau pāris gadu modē, un konkursā arī pieteikti franču “Mash” un angļu “Triumph” skramblera varianti. “Triumph” ir otrs lielais konkursa jaunums. Tas nu atkal liks nodrebēt britu dzīves stila fanu dvēselēm. Man jau nodrebēja. Ne tik daudz paša stila dēļ, kā braucot ar viņu smago enduro “Triumph Tiger”. Briti Eiropā slaveni ar saviem trīsriteņu automobiļiem, bet šim mocim ir trīs cilindru dzinējs! Tas, protams, ir kaut kas pavisam cits, bet vienalga neparasti. Visu cieņu britiem par tradīciju kopšanu.

Citā virzienā enduro velk indietis ar britu saknēm “Royal Enfield”. Viņu “Himalayan” trīs reizes mazjaudīgāks (400 kub. cm) un reizes četras lētāks nekā “Triumph”, taču pat nosaukums liecina, ka ambiciozs un ka dažviet sava viegluma dēļ noteikti var tikt tālāk un labāk nekā smagais un dārgais Eiropas brālis. Savu mazo enduro piedāvā arī BMW. Vēl mazāks un sprigans ir zviedru ielas mocītis “Husqvarna Vitpilen 400”. Dīlerim droši vien apnicis salīdzinājums ar motorzāģiem, tāpēc citas analoģijas. Ja es būtu moderna jauna meitene, piemēram, tāda kā meitene ar pūķa tetovējumu Līzbete Salandere no slavenā zviedru rakstnieka Stīga Larsona detektīva, tad noteikti ņemtu šito. Kompakts, kantains, militārs un tajā pašā laikā jauks, stilīgs klucis bez nekā lieka.

Bet konkursa žūrijas priekšsēdētājs inženieris Oskars Irbītis, izskatās, beidzot ir pārvarējis nepatiku pret “Harley-Davidson” tehniku. Jaunai “Softail” līnijai nu esot kvalitatīvi jauns dzinējs, elektronika, rāmis, amortizācija. Un, protams, visi, aizturējuši elpu, gaidīs, kā beigsies smagsvaru kauja sešcilindrīgajiem tūrisma “BMW K 1600 Grand America” un “Honda GL 1800 Tour DCT”. Izredzes abiem diezgan līdzīgas. Tie cipariņi nosaukumos ir dzinēju tilpums. Daudziem no mums automašīnās dzinēji ir mazāki.

26.06.2018

Jaunumi 2019. gada konkursa Latvijas Gada Motocikls konkursā

Lai apzinātu un veicinātu Latvijas motopasaules aktivitātes, informētu klientus un pievērstu uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides objektam, SIA „Grafikas” rīko pasākumu „Latvijas Gada Motocikls 2019”, kas notiks  sesto reizi (www.gadamotocikls.lv;  facebook: gada motocikls; twitter: gadamotocikls).

Lai nodrošinātu informācijas pieejamību un kvalificētu motobraucēju klātbūtni, darbosies profesionāla  žūrija, kuras mērķis ir ne tikai dot profesionālu ieskatu 2019.gada motosezonas jaunumos, bet arī informēt Latvijas motosabiedrību, interesentus par jaunumiem Latvijas moto tirgū.

Žūrijas balsojums notiek divos etapos – izvērtējot katra motocikla tehniskās īpašības (vadāmība, bremžu sistēma, dinamika utt.) un attiecīgi sniedzot savu vērtējumu skalā no -5 lidz +5, kā arī veicot tiešo balsojumu – sarindojot katras nominācijas motociklus izvēlētajā secībā.

Pieteikto motociklu apakškategorija var tik izveidota, ja konkursā ir pieteikti vismaz 3 pretendenti attiecīgajā apakskategorijā.

2019.gada sezonas nominācijas konkursā “Latvijas gada motocikls 2019” notiks pēc jauna principa. 1. vieta tiek piešķirta atsevišķi piecās kategorijās:

1. Ielas motocikli
2. Piedzīvojumu/enduro motocikli (Adventure)
3. Ceļojumu, tūrisma motocikli
4. Urban bike (ldz 500cc)
5. Klasika

Tas tiek darīts, lai izceltu maksimāli daudz motociklu dažādās kategorijās. Atsevišķi tiek veidots tautas balsojums internetā un tiek piešķirta atsevišķa balva:

6.Tautas balsojums
Apkopojot žūrijas balsojuma rezultātus un tautas balsojuma rezultātus tiek piešķirta galvenā ceļojošā balva:

7.Latvijas gada motocikls Grand Prix 2019

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, netiks piešķirta 2. un 3. vieta balsojumā par galveno balvu.
Papildus iepriekš minētajām balvām tiek veidotas papildus balvas divu līdzīgu motociklu dueļa uzvarētājiem. Šogad sacensībā viens pret vienu iesaistās šadi motociklu pāri:

1.Adventure duelis
KTM 790 Adventure -VS- BMW F 850 GS Adventure

2.Motorolleru duelis
Honda Forza 300 ABS -VS- BMW C400 X

3.Powerbike duelis
Ducati Diavel 1260S -VS- Harley Davidson FXDR 114

4.Klasikas duelis
Royal Enfield Interceptor 650 -VS- JAWA 660 Vintage

5.3 pret 3 duelis
Yamaha Niken 2019 -VS- CanAm Ryker Rally 900

6.Scrambler duelis.
SWM ACE OF SPADES 125 -VS- Mash Falcone Red 125

7.Sporta motociklu duelis
Honda CRF 450L -VS- SWM RS300R

Konkursa organizatori patur sev tiesības izveidot ari citas apbalvošanas apakškategorijas un nominācijas, atkarībā no konkursam pieteikto motociklu klāsta un veida.

Lasīt vairāk...

30.04.2019

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Ziņas