2018 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Foto: Jaunākie motociklu modeļi un retro mopēdi jau apskatāmi "Molā"

DELFI Auto

Foto: Publicitātes attēls

Šonedēļ tirdzniecības centrā "Mols" sākusies ikgadējā konkursa "Latvijas Gada motocikls 2018" un mopēdu izstādes "50 kubā" norise. Pasākuma ietvaros līdz 29. aprīlim būs apskatāmi šīgada konkursa pretendenti – jaunākie motociklu modeļi, kā arī unikāli pagājušā gadsimtā ražoti retro mopēdi, kas liecina par moto vēsturi 35 gadu garumā.

Pavasara moto sezonas atklāšanas mēnesī tirdzniecības centrā "Mols" norisinās ikgadējais motociklu konkurss. Visjaunākie motociklu modeļi līdz 28. aprīlim cīnīsies par "Latvijas Gada motocikls 2018" titula iegūšanu. Šīgada konkursā piedalīsies šādi jaunie motociklu modeļi – "Honda GL1800 Tour DCT", "Honda CB1000R+ ABS", "Honda Africa Twin Adventure Spots DCT", "BMW G 310 GS", "BMW F 850 GS", "BMW K 1600 Grand America", "Harley-Davidson Softail Fat Boy", "Moto Guzzi V9 Bobber", "MV Agusta Turismo Veloce 800", "Husqvarna Vitpilen 400", "SWM Superdual 650", "Mash Scrambler 400 Custom", "CanAm Spyder F3Sport Cruising", "KTM 1090 Adventure R", "Ducati Scrambler 1100 Sport", "Triumph Boneville Bober", "Triumph Boneville Scrambler" un "Triumph Tiger 1200/800".

"Šogad konkursa uzvarētājs tiks noteikts no astoņpadsmit motociklu modeļiem. Tirdzniecības centrā "Mols" vēl nav apskatāmi visi konkursa kandidāti, jo daži no modeļiem tiek piegādāti no izgatavotājrūpnīcas un būs apskatāmi jau drīzumā. Šogad liela ietekme būs skatītāju vērtējumam – ikviens ir aicināts balsot vietnē Gadamotocikls.lv, izvēloties savu favorītu, kuru izvirzīt uzvarai konkursā. Šīgada uzvarētāju – titula "Latvijas Gada motocikls 2018" ieguvēju paziņosim 21. augustā tirdzniecības centrā "Mols"," stāsta konkursa "Latvijas Gada motocikls" idejas autors un organizators Arnis Blodons.

Papildus tam tirdzniecības centrā "Mols" ikvienam būs unikāla iespēja apskatīt arī Latvijā būvētus retro mopēdus, kuri pagājušā gadsimta vidū un beigās ražoti motorūpnīcā "Sarkanā Zvaigzne". "Izstādes nosaukumu "50 kubā" aizguvām no jau antīko mopēdu specifikas – to 50 kubikmetru motora. Pagājušā gadsimta 80. gados katra zēna sapnis bija sava mopēda iegāde. Tomēr arī mūsdienās tie nav palikuši vien kā vēstures liecības, bet gan, entuziastu aprūpēti, aizvien ir redzami uz Latvijas ceļiem," turpina Blodons.

Oskars Irbītis, konkursa žūrijas tehniskais koordinators: "Šīgada žūrija ir viena no zinošākajām motožūrijām valstī, jo ne Latvijā, ne Baltijā šobrīd nav citas līdzvērtīgas žūrijas ar attiecīgu kvalifikāciju un sapratni par tehnikas izmantošanu. Papildus apmeklētāju un interesentu balsojumam, konkursa ietvaros motociklus testēs un vērtēs arī žūrija."

"Izstādes un konkursa noslēgumā 28. aprīlī t/c "Mols" norisināsies 2018. gada motosezonas atklāšanas parāde, pulcējot motoentuziastus, lai kopīgi piedalītos un vērotu motociklu parādi, kas startēs no tirdzniecības centra un noslēgsies 11. novembra krastmalā," stāsta t/c "Mols" vadītāja Liene Karpova.

Katru gadu izstāde tiek veidota, izvēloties kādu akcentu, kas būtu interesants apmeklētājiem. 2016. gadā izstādes apmeklētāji varēja iepazīties ar motokrosa sportistiem, bet aizvadītā gada izstādē bija apskatāmi talantīgu latviešu būvēti, pārbūvēti un apgleznoti motocikli, ar kuriem iespējams pārvietoties un piedalīties satiksmē. Tādēļ šogad organizatori piedāvā apskatīt retro mopēdu modeļus, kas kādam apmeklētājam ļaus atcerēties bērnības un jaunības laiku, bet citam – pirmoreiz apskatīt jau nedaudz antīkos pagājušā gadsimta transportlīdzekļus un to īpašības.

26.06.2018

Kurland Bike Meet 2018

02.07.2018

TVMotociklisti raidījums par motocikliem, ļaudīm un dzīvesstilu

26.06.2018

Sākušies „Latvijas Gada motocikls” testi.

www.autonews.lv

Jau piekto sezonu pulcējas bariņš moto lietpratēju, lai noteiktu- kurš no konkursā „Latvijas Gada motocikls" plūks godalgas un Gran Prix.Neskatoties uz mainīgajiem laika apstākļiem- stipra ziemeļu vēja, lietus, moto lietu lietpratēji pulcējās Jaunmārupē, lai ar  trīspadsmit motocikliem dotos testa braucienos.  Šī gada konkursantu rindas papildināja tādi moto zīmoli kā- Ducati un Triumph. Tieši pēdējais jaunpienācējs pārsteidza konkursa žūriju ar plašu moto jaunumu gammu.

Un tā- Triumph.

Lielākais britu motociklu ražotājs ir ienācis Latvijā pa goda vārtiem, jo līdz šim šos leģendāros motociklus nevarēja iegādāties tā iemesla dēļ, ka oficiāla dīlera nebija.  Tagad Triumph var iegādāties  pie „Can-Am” ūdens motociklu un kvadrociklu tirgotāja  „SDK”.   Konkursā tika izstādīti Triumph Tiger 800xr, 1200 un Bonevile Scrambler.


Tiger 800xr un 1200 atšķir ne tikai dzinēja  kubatūra, bet tie ir pilnīgi atšķirīgi motocikli.  Ja 800`tais ir ar ķēdes piedzinu tad 1200`tais ar kardānu. Nenoliedzami tīģeri bija daudzu ekspertu favorīti.   

Arī Dukāts atveda skrambler !

Konkursa debitants Ducati dīleris atveda žūrijas vērtējumam Scramber Sport 1100.
Motocikls ar raksturu, skaņu un stilu. Latviešu motosportists Mārtiņš Aleksandrovičs  atzina, ka tieši Ducati skramblers ir tieši tas kas viņam gāja pie sirds.  Motociklam ir teicama dinamika, amortizācija un vadība. Dzinēja darbība līdzinās kārtīgam kaujas ložmetējam un rodas sajūta, ka atverot akseleratoru no izpūtēja nāk laukā ložu straume.

Ar husi uz mežu.

Husqvarna vienmēr asociējas ar meža tehniku, bet tas, ka šis zīmolos ražo motociklus nereti tiek aizmirst. Pamatā tie ir enduro sporta  motocikli, bet konkursā tika izstādīts
Vitpilen 400 skrambleris.  Motocikls ir ar savu raksturu un nenoliedzami efektīvo vizuālo izskatu, kurš pēc skata atgādina revolveri. Neskatoties uz savu vizuālo izskatu motocikls ir gana ērts un dinamisks.

Bez bavāriešiem nekur.

Katru gadu konkursā piedalās BMW motocikli un reiz arī tie ir plūkuši Grand Prix laurus. Šoreiz konkursā tika izstādīti trīs interesanti eksemplāri ceļošanai pa lielceļiem un  bezceļiem- BMW  K1600 Grand America, BMW F850 GS un BMW G310GS.  
Izstādītie F850 GS un  G310GS endūriķi ir gana pretrunīgi. Ja F850 GS ir nopietns aprāts

ar teicamu dinamiku, ergonomiku un vadāmību  tad G310GS ir divritenis iesācējam ar kuru var pavizināties.
K1600 Grand America ir kā septītās sērijas limuzīns uz diviem riteņiem. Ērts, dinamisks diviem cilvēkiem. Galvenais viņa konkurents ir japāņu Goldwings un tas arī bija.

Hondai ir spārni.

Arī Honda ir patstāvīgs konkursa dalībnieks, jo katru gadu viņai ir jaunumi. Šoreiz Honda
iepriecināja ar jauno Goldvingu ar automātisko transmisiju-Honda GL 1800 TOUR DCT, uzlaboto pērnā gada uzvarētāju Honda Afrika  Twin DCT un Honda CB100RA strītfaiteri.

Honda CB1000RA netiek pozicionēts kā skrambleris, bet konkursa dalībnieku pulciņā viņu droši tur varētu ielikt ar piebildi- ļoti sterils un traks. Jaunā Āfrika teicams aprāts, kurā ir virkne pozitīvu izmaiņu kas saistītas ar piedziņas vadību. Motociklistam paveras vairāk iespēju uzstādīt aktīvās braukšanas režīmus kas ļauj pilnīgāk izmantot motocikla jaudu.

Jaunais Goldwing`s  ar automātisko transmisiju pārsteidz ar savu izskatu, braukšanas komfortu, dzinēja jaudu un skaņu, kurš brīžam atgādina jaudīgas Scania dīzeļa turbīnas iesvilpšanos.

Harlis, kurš sāk patikt.

Moto leģenda Harley Davidson konkursā tiek pārstāvēta ar jauno Softtail  Fat Boy. Motocikls ir piedzīvojis būtiskus tehniskus uzlabojumus gan un pat lielākie HD nīdējI atzina, ka beidzot ar Hārli var braukt un no tā gūt baudu.

Kņopienei Volga !

Braucot ar Indijā ražoto Royal Enfield prātā uzjundī epizode no Latviešu kino klasikas- „Dāvana vientuļai sievietei”.  Ja varētu radīt filmas remeiku tad Eduardam Pāvulam mopēda „Rīga” vietā būtu jābrauc ar ‘’ Enfield.  Moto lietu entuziasts vecais Arča teica tā-„Izbrauc ar šo un saproti kā bija mūsu senčiem braukt tālus ceļus ar tādiem motocikliem...”.

Otrs budžeta klases pārstāvis franču Mash Scranbler Chromium 400. Šis motocikls ir piedzīvojis tehniskus uzlabojumus.  

Rezumējums.

Kā atzina žūrijas dalībnieki- šogad konkursam izstādīti interesanti eksemplāri. Lai noteiktu kas iegūs 2018.gada balvu vēl jāapkopo vērtējumu tabula ar desmit punktiem. Katram punktam ir no mīnus pieci līdz plus pieci punkti. Kad visi eksperti iesniegs savas atbildes- tad tiks noskaidrots kurs iegūs sudrabā atlietu ceļojošo balvu- „Gada Motocikls”.

Lasīt vairāk...

26.06.2018

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Ziņas