2019 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Motociklistu vasara ir sākusies! Eksperti Biķerniekos iemēģina jaunākos braucamrīkus

Motociklistu vasara ir sākusies! Eksperti Biķerniekos iemēģina jaunākos braucamrīkus

06.06.2017

“LA.lv” testē motociklus: komfortablais un tāliem ceļojumiem piemērotais “BMW F 850 GS Adventure”

www.la.lv

Motocikls "BMW F 850 GS Adventure".
Foto: Artis Drēziņš/Latvijas avīze
Ceļojumu enduro motocikli ir gandrīz katram sevi cienošam motociklu ražotājam pasaulē. Kuri ir labākie? Domas dalīsies, bet, ja moto pazinējiem lūgsim nosaukt “trīs vaļus”, ap kuriem grozās visi pārējie, absolūti lielākā daļa minēs “KTM”, “Honda” un “BMW’.

Šie trīs cīnās par virsotni un katrs no viņiem cenšas būt pašā smailē ar to, kas labāk sanāk un ko izgudro. Nebeidzama konstruktoru un ideju cīņa, ka virza attīstību. Nu jau trīsdesmit gadu pagājuši, kopš “Honda” motopasauli pārsteidza ar leģendāro “Africa Twin”: tā sacīkšu variants vairākas reizes uzvarēja Parīzes – Dakāras rallijā, bet ielas variants ieņēma ikdienas motobraucēju sirdis.

Vēlākos gados rallijos nr. 1 godu iekaroja “KTM” enduro un šo godu neatdod nevienam, vienlaikus neaizmirstot arī vienkāršo ielas publiku. Bet “BMW” ir “BMW”: komforts un tehnoloģijas pirmām kārtām, kā jau šai markai piedienas. Un “BMW” lielais ceļojumu enduro mocītis ar opozīttipa jeb boksera dzinēju vispār, kā saka, ir kosmoss…

Nelielu sitienu zem jostas vietas saviem konkurentiem 2015. gadā gan veica “Honda”, palaižot tirgū ilgi gaidīto jauno āfriku. “BMW” atbildēja pagājušogad ar pilnīgi jauno “BMW F 850 GS”. To jau pērn “La.lv” testēja un aprakstīja, slavējot tā kvalitātes. Tomēr tas vairāk bija tāds pilsētas, piepilsētas, tuvbraucienu motocikls: īstais piedzīvojumu, ceļojumu enduro “BMW F 850 GS Adventure” tika prezentēts šogad. Īpaši neslēpjot, ka tā ir patiesā atbilde āfrikai un citiem vidējās klases enduro ceļojumu motocikliem, tai skaitā, “Triumph” modeļiem, kas vismaz Latvijā naski ceļ galvas. Tāda, lūk, cīņa par enduro cienītāju sirdīm!

Ar ko atšķiras no brāļa?

Vispirms par to, ar ko “BMW F 850 GS Adventure” atšķiras no “BMW F 850 GS”. Lielāka benzīnbāka: ar 23 litriem var nobraukt virs 500 kilometriem, kas tālbraucienos ir būtiski. Mazliet smieklīgi, bet pērn, braucot ar “BMW F 850 GS”, kam 15 litru bāka, man gadījās pat Latvijā neizvilkt no vienas degvielas uzpildes stacijas līdz otrai… Metāla dzinēja aizsargstieņi. Roku aizsargi. Vējstikls ar maināmu augstumu. Miglas lukturi. Alumīnija bagāžas koferi. Īsi sakot: komforts plus viss nepieciešamais vīrišķīgai un straujai braukšanai.

Man bija iespēja pa Latvijas ceļiem nobraukt 700 kilometrus un, godīgi jāsaka, ka nav īsti, kur piekasīties. Motocikls, kas uztaisīts tieši priekš tevis. Pat kofera aizslēgs, kas iepriekšējam modelim vaļā taisījās vismaz manai loģikai pilnīgi ačgārni, nu bija normāls…

Ar ko atšķiras no priekšgājēja?

Kad pirms desmit gadiem parādījās “BMW F 850 GS Adventure” priekštecis “BMW F 800 GS Adventure”, tas bija notikums: “BMW” līdz pat jaunajai āfrikai šajā klasē paņēma tirgu. Motocikls bija izdevies un revolucionārs, ko vien vērta bija degvielas bāka, kas atradās… zem sēdekļa, bet “it kā bāka” starp sēdekli un stūri pildīja dizaina funkcijas un kā vieta dažām motocikla sastāvdaļām. Nu degvielas bāka ir atpakaļ savā parastā vietā – kā skaidro “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs, tas darīts braukšanas stabilitātes labad. Arī visādi citādi 100% jauns motocikls. To saredzu arī uz ielas, kad ar jauno modeli piebraucu klāt iepriekšējam.

Pārmantotība jaušama, “BMW” izskats ne ar ko citu nesajaucams, bet nav nekāda tikai “uzfrišināta” fasāde – desmit gadi tomēr pagājuši un vācu inženieri neniekojas. Elektroniska krāsu ciparnīca ar normāla izmēra cipariem un burtiem – pirms desmit gadiem modē bija mazāki, par ko dusmojos.

Pirmkārt, šajos laikos jau visiem, arī jauniem cilvēkiem, ar redzi ir tā, kā ir, otrkārt, motocikls tomēr ir bez jumta – lietus, putekļu un vēja apstākļos šo to no ciparnīcas redzēt tomēr par skādi nenāk…

Šim displejam vēl var pieslēgt navigāciju, mūzikas vadību, telefonu un gandrīz jebko, kas atrodas telefonā.

Tāda kā viedierīce uz riteņiem. Tiesa, ciparnīca, kas atgādina planšetdatoru, tomēr nav skārienjūtīga: tas drošības dēļ. Lai braucot nebūtu vilinājuma grābstīties. Motociklam daudz svarīgāk nekā automašīnai ir turēt abas rokas uz stūres.

Vēl jaunums ir iespēja bez sajūga izspiešanas un apgriezienu noņemšanas pārslēgt ātrumus. Vairāki braukšanas režīmi un elektroniski regulējama (arī braucot) piekare. Jauns rāmis un nedaudz izmainīti dakšu grādi, lai būtu precīzāka un komfortablāka vadāmība. LED gaismas. Visjaunākās paaudzes ABS, kas ņem vērā motocikla sānsveri un cita elektroniku.

Arī dvēsele jauna

Jauns motociklam ir arī dzinējs. Gudri runājot, divcilindru rindas motors ar 90 grādu konfigurācijas kloķvārpstu, 270/450 grādu aizdedzes intervāliem un balansēšanas vārpstām. Tas, kas pilnīgi saprotams ikvienam: kubikcentimetru apjoms palielināts līdz 853 un zirgspēki ir tieši tikpat daudz, cik āfrikas 998 kubikcentimetru dzinējam. Tātad konkurējam. Ķēdes piedziņa uz aizmugurēja riteņa labo pusi, ne kreiso, kā priekšgājējam.

“BMW” inženieri patiešām ir pacentušies un tas vien, ka zirgspēki šim motociklam ir tieši tikpat daudz, cik hondas āfrikai, nepārprotami liek secināt, kam mests izaicinājuma cimds. Jautājumi te ir tikai divi. Pirmais: kā reaģēs tirgus? Otrais: ar ko un kad atbildēs “Honda”? Lai izdomātu un sāktu ražot jauno āfriku, kad veco 2003. gadā noņēma no konveijera, japāņiem vajadzēja 12 gadus… Cik zināms, pagaidām japāņi nodarbojas tikai jau ar esošās āfrikas uzlabošanu.

“BMW F 850 GS Adventure” cena veikalā atkarībā no komplektācijas un versijas (parastā, rallija un ekskluzīvā) no 13250 līdz 18500 eiro.

Lasīt vairāk...

10.06.2019

Mazais "Pērtiķītis", "Jawa" un "Niken" uz trim riteņiem: "Gada motocikla" intriģējošā daudzveidība

www.delfi.lv


Jau sesto vasaru pēc kārtas Latvijā notiek konkurss par "Gada motocikla" titulu – starp pretendentiem virkne spilgtu, neparastu, pārsteidzošu un jaudīgu eksemplāru, kurus novērtēja arī portāls "Delfi".

Konkursam "Latvijas Gada motocikls 2019" pieteikti un žūrijas vērtēšanai nodoti vairāk nekā 20 jauni visdažādākie braucamrīki no vietējo dīleru klāsta. Konkursam sekot var arī sociālajos tīklos, bet "Delfi" apskatā pieminēta daļa spilgtāko eksemplāru. Pilno pretendentu sarakstu var meklēt konkursa tīmekļvietnē. Par savu favorīti var nobalsot te.

Rakstā redzams gan motociklu apskats, gan fotogalerija.

"Kabatas" formāta "Pērtiķītis"

Starp daudz lielākiem un jaudīgākiem pretendentiem šī gada konkursa pretendentu klāstā izceļas mini motocikls "Honda Monkey". Kaut kas tā veidolā atgādina "Sarkanās zvaigznes" "Minimokiku". "Monkey" saknes meklējamas sešdesmitajos gados, kad sākotnēji Japānā tas izstrādāts kā 49 kubikcentimetru motora bērnu rotaļlieta, bet vēlāk pārtapa par īstu transportlīdzekli.

Jaunais "Monkey" saglabājis sešdesmito gadu stilu. 125 kubikcentimetru gaisa dzesēšanas motors ļauj to vadīt ar parastu B kategorijas autovadītāja apliecību. Pirmās sajūtas, uzsēžoties uz vienvietīgā sēdekļa, ir kā uz ķeblīša – motocikls maziņš un kaut kur apakšā.

 

Lasīt vairāk...

03.06.2019

“LA.lv” testē motociklus: “Triumph Scrambler 1200 XE” uz Latvijas ceļiem un neceļiem

www.la.lv


“Triumph Scrambler 1200 XE” – patiešām jaunums Latvijas motociklu tirgū. Skramblera tipa motocikls, kuri pēdējos gados ir modē un populāri. Tie mēdz būt dažādi un visādas jaudas, lielākoties gan domāti pilsētai un piepilsētai. Bet ir arī šādi – kā jaunais no triumfa apcirkņiem, kas jau stipri velk uz smagā ceļojumu, bezceļa enduro pusi.

Patiesībā, ja šo apkārtu ar bagāžas kastēm un priekšā uzliktu stiklu, enduro kas enduro, tikai benzīna bāka pamaza (16 litri) – grūti būs tālos braucienos. Prātīgi braucot, gan degvielas patēriņš tikai nedaudz virs pieciem litriem uz simts kilometriem, tā kā tomēr līdz 300 kilometriem aizvilkt var. Patiesība arī tā, ka līdzīgi, kā tas ir ar automobiļiem, atšķirības starp motociklu tipiem bieži ir izplūdušas.

Tāpat ražotājs bieži atstāj īpašniekam iespēju pašam pārveidot un piekomplektēt motociklu savām vajadzībām. Neesmu inženieris, bet arī “Triumph Scrambler 1200 XE” no skata izskatās “papliks”, līdz ar ko mehāniķim – entuziastam – iespējams radoši izpausties. Ir motocikli – kaut vai tie paši triumfa enduro, kuri ir konstruktīvi tik pilnīgi, ka, manuprāt, pārtaisot vai liekot ko klāt, var tikai sabojāt.

Bet nu paliksim pie “Triumph Scrambler 1200 XE” kā konkursa “Latvijas Gada motocikls” viena no kandidātiem.

Domāts īstiem vīriem

Man ar šo motociklu bija iespēja izbraukt pa maršrutu Rīga – Liepāja – Pāvilosta – Kuldīga – Irlava – Džūkste – Rīga. 700 kilometri pa dažāda lieluma un kvalitātes asfalta un zemes ceļiem.

Protams, ne absolūts triumfs starp visiem motocikliem, ar kuriem esmu braucis šādos apstākļos, bet tiešām ļoti labi. Arī pats ražotājs neslēpj, ka šis motocikls domāts asfaltam, gruntij, smiltij un dubļiem. Neraugoties uz savu augstumu, labi tur uz asfalta, un šis augstums nodrošina arī labu amortizāciju un caurgājamību bezceļos.

Es gan ar bezceļiem īpaši neaizrāvos, jo diemžēl mans 174 centimetru augums īsti neļauj izpausties – tikai ar pirkstgaliem aizsniedzu zemi, kas nozīmē, ka vajag vai nu lielāku meistarību vai lielāku augumu. Arī tirgotāju pārstāvis Arnis Blodons norāda, ka šis motocikls domāts vidēja un gara auguma cilvēkiem. Tādiem kā es un īsākiem labāk vajadzētu izvēlēties šī motocikla vienkāršāko variantu XC, kas ir dažus centimetrus zemāks.

Bet visādi citādi pa vispārējas nozīmes ceļiem braukt prieks un bauda. Moderns, 90 zirgspēku 1200 kubikcentimetru šķidrumdzeses divcilindru dzinējs ļauj daudz nedomāt par ātrumu pārslēgšanu un kādu arī izlaist. Nevibrē un lieliski ne tikai velk, bet arī skan.

Ripo jauki

No braukšanas viedokļa ideāls priekšējās riepas izmērs – 21 collas, kartera aizsargs. Izskatīgs, skramblera stilam atbilstošs un augsti nolikts izpūtējs – te gan inženieriem jāpadomā,ka pasargāt labo kāju, jo caur pašreizējo aizsargu liels jūt izpūtēja karstumu, īpaši stāvot krustojumos, kad kreisai kājai jābūt uz ātruma pārslēga, bet labā ir pie zemes un izstieptā veidā skaras klāt izpūtēja sargam – vismaz mana izmēra vīrietim. Ērts sēdeklis. Saprotamas un ērtas podziņas uz stūres. Seši elektroniski regulējami braukšanas režīmi un cita elektronika, kas piederas pie šo laiku šīs klases motocikliem. Lieliskas bremzes. ABS un kruīzkontrole. Ērta un pārskatāma rādītāju ciparnīca, kuru var saslēgt ar mobilo telefonu.

Rudenī būšot iespēja šajā ciparnīcā dabūt iekšā arī navigācijas sistēmu – pie tā tagad inženieri strādājot. LED gaismas. Augsta detaļu kvalitāte. Bezatslēgas iedarbināšana. Tas gan izbojātu skramblera stilu, bet gribētos priekšējo stiklu: braucot ātri un taisni sēžot, milzīgs pretvējš.

Angļu stilā

Izskats sportisks un harizmātisks ar akcentu uz retro, piemēram, degvielas bākas dizains. Liela uzmanība pievērsta detaļām. Tāds kā angļu minimālisms, bet spilgts, piemēram, konkrētajam testējamajam motociklam zila bāka un zelta krāsas priekšējā dakša. Neapšaubāmi oriģināls motocikls.

“Ideāls stila un praktiskuma apvienojums Latvijas ceļiem un attālumiem,” mans saka triumfu tirgotāju mūsu valstī SIA “SDK pārstāvis Arnis Blodons. Grūti nepiekrist. Tikai priekšējo stiklu gan uzliktu, ja pirktu. Cena: 14 900 eiro. Normāla šādas klases un jaudas motocikliem.

 

Lasīt vairāk...

02.06.2019

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Ziņas