2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Paziņoti “Latvijas Gada motocikls 2024” konkursa uzvarētāji

kursors.lv
Reinis Traidās

2024. gada 13. jūnijā t/c “Mols” norisinājās ikgadējā Latvijas Gada motocikla konkursa noslēdzošā daļa, kurā tika paziņoti šī gada uzvarētāji visās 13 kategorijās. Piedāvājam apskatīt visus balvu ieguvējus kopā ar nelielu aprakstu par katru no motocikliem un dažus no iemesliem, kādēļ šie motocikli bija veiksmīgāki par citiem. Atsauksmes un atziņas no testu dienas par katru no šī gada pretendentiem lasiet īpaši tam veltītajā rakstā.

Specbalva kategorijā “Visvairāk tirgotais zīmols Latvijā”

Šis apbalvojums nav tieši saistīts ar konkursā iesniegtajiem modeļiem, taču kā jau katru gadu izceļ to vienu ražotāju, kas pēc CSDD reģistrēto jauno motociklu skaita ierindojās visvairāk pārdoto motociklu topā. Kā jau katru gadu, tas ir Honda, kas Latvijā ir vispopulārākais (un attiecīgi – pārdotākais) moto zīmols. Un šis nav pārsteigums, Latvijā Hondas ir iecienītas gan pieejamā dīlera, salona un servisa dēļ, gan turpat klātesošā plašā moto aksesuāru un ekipējumu veikala, gan arī salīdzinoši pieejamo cenu, modeļu klāsta un uzticamās Hondas kvalitātes dēļ cauri gadiem.

Advertisement

Tautas balsojums

Šīs kategorijas galvenā balva tiek motociklam, par kuru ir visvairāk sabalsots publiski pieejamajā tautas balsojuma sadaļā Gada motocikla mājaslapā. Šogad publiskajā balsojumā vispopulārākais izrādijās Royal Enfield Himalyan 450 un nav grūti saprast, kādēļ. Motocikls ir labā cenu diapazonā, tas ir pietiekami universāls, labi piemērots Latvijas ceļiem un bezceļiem, tas ir salīdzinoši ērts, praktisks un glīts. Lasi pilno apskatu par šo jaunās paaudzes Himalyan tepat pie mums.

Royal Enfield Himalyan 450 (2024)

Latvijas Gada Čopperis (vai kruīzeris)

Žūrijas vērtējumā par labāko gada čoperi (kruīzeri) tika atzīts Royal Enfield Super Meteor 650, par ko aprakstu jau rakstijām pērn, jo arī pirms gada šis pats modelis piedalījās konkursā, taču apbalvojumu neieguva. Jāsaka gan, ka gluži kā pirms gada, šī kategorija šogad nebija īpaši plaši pārstāvēta konkursā. Vienīgie divi citi modeļi, kas varētu atbilst kruīzera kategorijai, bija Royal Enfield Classic 350, Jawa Perak. Viens potenciāli interesants un jaudīgs modelis no Indian diemžēl no konkursa tika izņemts šī modeļa laicīgas nepieejamības dēļ, līdz ar ko konkurence šajā kategorijā bija neliela.

Royal Enfield Super Meteor 650 (2023-2024)

Latvijas Gada Klasika

Šī gada klasiskā motockla jeb retro kategorijā galveno balvu ieguva neviens cits kā Royal Enfield Interceptor 650, kas sacentās pārsvarā tikai ar ļoti līdzīgo BSA Goldstar 650, kā arī tiem pašiem Jawa Perak un Classic 350. Foršo Interceptor 650 jau esam apskatījuši pirms 4 gadiem un šis modelis arī 4 gadus vēlāk ir lielisks, vienkāršs, pieejams ielas retro motocikls, kas piedāvā īstu, autentisku motociklēšanas sajūtu bez nevajadzīgām elektronikām un lieliem gadžetiem. Jāsaka, ka Royal Enfield kā zīmols Latvijā ir dažu gadu laikā kļuvis gan atpazīstams, gan populārs un pieprasīts!

Royal Enfield Interceptor 650 (2024)

Latvijas Gada Motocikls līdz 500cc

Arī mēs nekļūdījāmies sakot, ka Triumph Scrambler 400X ir ne tikai viens no labākajiem (ja ne labākais) iesācēju modeļiem šogad, bet arī ļoti labs motocikls kopumā tiem, kas nedzenās pēc aizvien lielākām kubatūrām. Neliels, dinamisks, skaists mūsdienu retro, kas ir nostrādāts perfekti savai klasei. Īsts Bonneville, bet gandrīz divreiz lētāks. Mūsu skatījumā bonusa punktus motocikls nopelna arī ar to, cik daudz piedāvā par kādu cenu. Scrambler 400X ir tas motocikls, kas varētu motociklēšanā ievest daudz jaunu cilvēku. Par to arī balva. Lasiet mūsu pilno apskatu tepat.

Triumph Scrambler 400X (2024)

Latvijas Gada Motorollers

Šajā kategorijā galveno balvu žūrija piešķīra mazajam, dzeltenajam Lambretta V125. Jāpiezīmē gan, ka konkurence šajā kategorijā arī nebija liela – kopā bija tikai 2 motorolleri. Attiecīgi balvu ieguva tas, kurš bija mazāks, stilīgāks, ņiprāks un kopumā priecīgāks.

Lambretta V125 (2024)

Latvijas Gada Elektro Motocikls

Kā jau pērn, arī šogad šajā kategorijā īsti nebija daudz pretendentu un visu elektro kategoriju atkal pārstāvēja tikai divi – Energica un VMOTO, tādēļ šogad galvenā balva tika viņu tūrisma modelim Energica Experia, kas, kā jau elektro motocikls, ir absolūti iespaidīgs ar savu jaudu, griezi un dinamiku. Tik iespaidīgs, ka bailīgs.

Energica Experia (2024)

Latvijas Gada Piedzīvojumu Motocikls (virs 1000cc)

Šogad konkursā piedalījās vairāki modeļi šajā kategorijā – gan super jaudīgais Ducati Multistrada V4S, gan jaunais ADV karalis BMW R1300GS, gan arī Moto Guzzi Stelvio, taču galveno balvu ieguva Triumph Tiger 1200 Rally Explorer, kas pagājušajā konkursā startēja ar GT Pro versiju, bet balvas neieguva. Šī gada konkursā žurija novērtēja tā ērtumu un droši vien arī agresīvāko izskatu. Arī mums šis motocikls no visas lielo tūristu kategorijas šķita vislabākais gandrīz visos aspektos.

Triumph Tiger 1200 Rally Pro

Latvijas Gada Piedzīvojumu Motocikls (zem 1000cc)

Šī kategorija vērtēja ADV stila motociklus izmērā zem 1000cc un šo balvu absolūti pelnīti ieguva jaunais BMW F900GS, par ko arī nesen rakstījām pilno apskatu. Beidzot ir GS modelis, kas necenšas “darīt visu”, bet tā vietā fokusējas uz vienu lietu un dara to izcili. F900GS ir labākais (kaut arī dārgākais) no visiem vidējās klases piedzīvojumu motocikliem šogad, pārspējot pat Aprilia Tuareg 660, par ko daudzi arī balsoja tā salīdzinoši draudzīgās cenas dēļ. Ja braukt bezceļos ir tavs hobijs un prieks, jaunais F900GS ir noteikti augstākais plauktiņš.

BMW F900GS (2024)

Latvijas Gada Ielas Motocikls

Šogad šajā ielas kategorijā galvanā balva tika piešķirta interesantam un inovatīvam, jaunam modelim – Honda CB650R e-Clutch, kas izcēlās ar tādu pusautomātiskās ātrumkārbas (vai drīzāk gan – automātiskā sajūga) sistēmu, kas ir šogad jaunums no Hondas. Kompakts, agresīvs un ļoti labi nostrādāts rindas četru cilindru motors šajā modelī ir ārkārtīgi atkarību izraisošs. Pats motocikls ir tipisks “ielinieks”, kas ir ērts, bet varbūt ne gluži tāliem braucieniem paredzēts. Tiem, kam patīk sportiski motocikli šis modelis varētu būt ļoti interesants.

Honda CB650R e-Clutch (2024)

Latvijas Gada Motocikls 3. vieta

Esam nonākuši pie galvenās kategorijas, kas, kā jau katru gadu, tiek dalīta starp 3 vietu ieguvējiem. Žūrija balsoja par gada motociklu izmantojot apjomīgu vērtēšanas kritēriju tabulu, kur deva atzīmes katram modelim vairākās kategorijās. Šie galvenie apbalvojumi tiek piešķirti motocikliem, kas tika vērtēti tehniski un objektīvi visaugstāk. Trešā vieta šogad tiek dalīta starp 2 motocikliem identiska punktu skaita dēļ, un tie ir Triumph Tiger 1200 Rally Explorer (kas jau ieguva labākā lielā piedzīvojuma moto balvu) un KTM SMT 890. Viens ir tipisks lielais piedzīvojumu tūrists ar visām ērtībām, un otrs ir mazāks, agresīvāks un daudz aktīvāks “ielas huligāns”, kurš droši vien ne vienam vien žūrijas loceklim sagādāja prieku tieši trasē.

KTM SMT 890 (2024)
Triumph Tiger 1200 Rally Pro (2024)

Latvijas Gada Motocikls 2. vieta

Par lielu pārsteigumu un vēl lielāku prieku 2. vietu šogad konkursā tikai ar 1,2 punktu attālumu no 1. vietas rezultāta ieguva neviens cits kā jaunais Moto Guzzi Stelvio, par ko pilnu aprakstu plānojam publicēt tuvākajās nedēļās, jo garais testa brauciens jau ir izbaudīts. Stelvio ir pilnīgi jauns modelis no citādi diezgan nišīga un maz zināma Itālijas miesta ražotāja, kas ir tikai 2. modelis viņu klāstā ar jauno šķidrumdzeses 1000cc motoru. Acīmredzot, tas žūriju pārsteidza nesagatavotu ar savu dizainu, ērtumu un pats galvenais – raksturu, ko Guzzi nav zaudējis ieejot mūsdienīgajā šķidrumdzeses pasaulē.

Moto Guzzi Stelvio (2024)

Latvijas Gada Motocikls – Grand Prix

Šogad 1. vietu vērtējumu tabulā jeb Grand Prix ieguva un par Latvijas Gada Motociklu tika atzīts BMW R12 NineT – atkal jāsaka, ka patīkams pārsteigums. Gan tādēļ, ka RnineT modelis BMW klāstā jau ir vismaz 7 gadus, lai gan šogad ir pamatīgi uzlabots un mainīts, gan arī tādēļ, ka joprojām pārstāv moderno retro žanru. Arī 2023. gada konkursā uzvarēja līdzīgas kategorijas motocikls – Moto Morini SCR 650, kas arī ir vienkāršs motocikls tādā savdabīgi modernā sava veida retro izpildījumā. Šis labi ilustrē ne tikai mūsdienu motociklu trendu, bet arī globālu trendu kopumā, ka viss jaunais ir labi iepakots vecais. Arī BMW R12 ir labs retro motocikls mūsdienīgā iepakojumā, kas līdzīgi kā Stelvio izcili prot sabalansēt īsta, analoga motocikla sajūtu ar mūsdienīgu aprīkojumu, drošību un pats galvenais – spēj jaudīgi rezonēt emocionālā un dvēseliskā līmenī. Lai gan bieži starp žūrijas locekļiem viedokļi atšķiras, šoreiz tas mums sakrita pilnībā – jaunais R12 NineT (un tā kruīzerīgais brālis R12) ir izcili motocikli. Pilns apskats par abiem jaunajiem modeļiem R12 klāstā sekos drīzumā!

Lasīt vairāk...

14.06.2024

Par pasākumu „Latvijas Gada motocikls 2024”

2024.gada 13.jūnijs

 

                                                                                

Par pasākumu „Latvijas Gada motocikls 2024”

 

Lai apzinātu un veicinātu Latvijas motopasaules aktivitātes, informētu klientus un pievērstu uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides veidam, tiek rīkots pasākums „Latvijas Gada motocikls 2024”, kurš notiek devīto reizi (www.gadamotocikls.lv;  facebook: gada motocikls; twitter: gadamotocikls). Konkurss tiek organizēts laika posmā no 1.maija līdz 13.jūnijam, ar kopējiem motociklu testiem BKSB 23.maijā un ar apbalvošanas ceremoniju t/c “Mols”, Krasta ielā 46. plkst. 12.00 13.jūnijā.  Fināla pasākumā tika pasniegta ceļojošā balva, kuru darinājis juveliermākslinieks Oļegs Auzers.

Vietnē www.gadamotocikls.lv ir pieejama informācija par žūrijas sastāvu, konkursa nolikumu un , galvenais, iespēja katram no Latvijas moto entuziastiem  nobalsot TAUTAS BALSOJUMĀ (www.gadamotocikls.lv vai FB “Gada Motocikls”)  par savu favorītu.

 

Motopasaules pārstāvji žūrijas dalībnieki :

 

1.Jānis Rozītis - motosportists

2.Artis Drēziņš – žurnālists “lasi.lv”

3.Uģis Spēlmanis - “1.Motoskola”

4.Martiņš Ziders – žurnālists “Kas Jauns”

5.Ansis Īvāns – žurnālists “Delfi.lv”

6.Valdis Melderis – ētera personība |”Radio Skonto”

7.Oskars Irbītis – satiksmes un drošības eksperts, žūrijas tehniskais direktors

8.Tāls Meļķis – CSDD, Motormuzejs

9.Pauls Timrots – žurnālists, “Zebra” TV, žūrijas priekšsēdētājs

10.Ainars Zariņš – žurnālists “AutoMedia.lv”

11.Artis Ozols – “Durka Racing”

13.Normunds Krapsis – satiksmes drošības eksperts

18.Ronalds Cimoška – ekstrēmas braukšanas instruktors

14.Jānis Vanks – DBS direktors

15.Māris Ozoliņš “I-Auto”izdevums

16.Alberts Krūmiņš – CSDD

17.Kristaps Skutelis – kursors.lv

18.Reinis Traidās – kursors.lv

19.Jānis Kļaviņš - motosportists

 

Konkursa idejas autors Arnis Blodons: ““Latvijas Gada motocikls” konkursa pamatjēga ir iepazīstināt motointeresentus ar Latvijas tirgū pieejamajiem motociklu modeļiem, to īpašībām. Tas ļauj izvēlēties sev piemērotāko motociklu, izprast spēkratu tehnisko raksturlielumu. “Latvijas Gada motocikls” nav pirktākais, dārgākais vai kā citādi pārākais motocikls. Tas ir tā brīža konkursa žūrijas emociju un racionalitātes apvienojums, kurš pēc gada var būt pavisam savādāks”.

“Latvijas Gada motocikls 2024” tehniskais direktors Oskars Irbītis: “Rietumu pasaulē motobraukšana kļūst aizvien populārāka, arī pie mums Latvijā, tāpēc palielinās pieprasījums pēc mazākas kubatūras motocikliem, ar kuriem var braukt arī jaunieši. Īpaši priecē lielais dalībnieku skaits – katrs var atrast sev piemērotāko un tīkamāko motociklu. Būtiski palielinās ari jauno motociklu drošības sistēmu klāsts, to daudzveidība un tehnika kļūst arvien pilnīgāka.”

“Esam patiesi priecīgi sadarboties ar „Latvijas Gada motocikls” komandu jau devīto gadu. “Latvijas Gada motocikls” Grand Prix titula pasniegšana ir viens no vasaras gaidītākajiem notikumiem gan pasākuma dalībniekiem, gan tirdzniecības centra apmeklētājiem. Arī šogad konkursa uzvarētājam tika pasniegta īpašā tirdzniecības centra “Mols” ceļojošā balva „Latvijas Gada motocikls 2024”, kuru veidojis latviešu juveliermākslinieks Oļegs Auzers,” tā par „Latvijas Gada motocikls 2024” konkursa norisi ilggadējā konkursa partnera t/c „Mols” valdes locekle Svetlana Novikova.

Konkursā “Latvijas Gada motocikls” žūrijas dalībniekiem ir obligāti saistošs konkursa Nolikums, kur atrunāta konkursa tehniskā norise un vērtēšanas kritēriji, kā arī Ētikas kodekss. Šajos normatīvajos dokumentos ietvertajam jāsekmē konkursa organizatoriskā izdošanās un jānodrošina iespējami godīga jeb mazāk subjektīva vērtēšana. Par Nolikuma un Ētikas kodeksa klaju neievērošanu jebkurš žūrijas loceklis var tikt atskaitīts no līdzdalības konkursā.

 

 Konkursa “Latvijas Gada Motocikls 2024” rezultāti:

 

 Grand Prix “Latvijas Gada Motocikls 2024” - BMW R12 NiNet

“Latvijas Gada Motocikls 2024 2. vieta” - Motto Guzzi Stelvio

“Latvijas Gada Motocikls 2024 3. vieta” (dalīti) - KTM SMT 890

“Latvijas Gada Motocikls 2024 3. vieta” (dalīti) - Triumph Tiger 1200 Rally Explorer

"Latvijas Gada Ielas Motocikls 2024" - Honda CB650r ABS e-Clutch

"Latvijas Gada Piedzīvojumu 2024" -  BMW F900 GS

"Latvijas Gada Lielais Piedzīvojumu 2024" - Triumph Tiger 1200 Rally Explorer

"Latvijas Gada Elektro Motocikls 2024" - Energica Experia

"Latvijas Gada Motorollers 2024" – Lambretta V 125

"Latvijas Gada Motocikls lidz 500cc 2024" - Triumph Scrambler 400 X

"Latvijas Gada Klasiskais Motocikls 2024" - Royal Enfield Interceptor 650

"Latvijas Gada Chopper 2024" - Royal Enfield Super Meteor 650

“Latvijas Gada Motocikls 2024. Tautas balsojums” - Royal Enfield Hymalayan 450

“Latvijas Gada Motocikls 2024. Visvairāk tirgotā marka” – Honda

Konkursu “Latvijas Gada motocikls” no 2014.gada organizē SIA “Grafikas” un atbalsta t/c “Mols”

 

Žūrijas vārdā:  O.Irbītis.

 

“Latvijas Gada motocikls 2024”tehniskais direktors.

tālr.+37129238017

 e-pasts: gadamotocikls@gmail.com

Lasīt vairāk...

14.06.2024

Cik tālu var aizbraukt ar Eiropā pirmo elektrisko tūrisma motociklu?

delfi.lv Ansis Īvāns

Foto: Kārlis Dambrāns, Ansis Īvāns/Delfi

Ceļojumu motocikls jeb "Green Tourer", kā to piesaka pats ražotājs – itāļu zīmols "Energica". Ar jauno "Experia" tas vēlas paplašināt robežas tam, ko mēs sagaidām no motocikla, kas darbināms ar elektrību. Izrauties no pilsētas komforta un doties ceļā. Kāds ir elektriskais ceļotājs, izmēģināja "Delfi".

Itāļu kompānijas "Energica" vārds pie mums pagaidām nav pārāk plaši dzirdēts, kas nav nekāds brīnums, ņemot vērā, ka uzņēmums ir samērā jauns un darbojas tieši elektromotociklu jomā, kuru izplatību vēl nevarētu saukt par masveidīgu.

Pērn konkursā "Latvijas Gada motocikls" jau startēja šī zīmola ielas motocikls "Eva Ribelle RS", kas attīsta iespaidīgu 170 zirgspēku jaudu un no 0-100 paātrinās 2,6 sekundēs. Tagad "Energica" modeļu klāsts ir papildināts ar tūrisma motociklu "Experia", kas piedalās šī gada konkursā.

Foto: Ansis Īvāns/DELFI

"Experia" jauns ir viss. Pirmais kompānijas modelis, kas radīts ceļošanai un, šķiet, iekļaujas "sport-touring" klasē. Turklāt nevis pielāgots kāds no līdzšinējiem modeļiem, bet izstrādāts pilnībā no jauna, tostarp iegūstot jaunu motoru un akumulatoru. Pats ražotājs uzsver, ka "Experia" ir "Eiropā pirmais zaļais tūrisma elektromotocikls". Tas pielāgots gariem braucieniem un izstrādāts tā, lai būtu ērts diviem braucējiem, kā arī papildaprīkojumā pieejamas bagāžas kastes.

Kādā "Experia" apskatā izlasīju, ka šis modelis "ir lielākais lēciens uz priekšu" elektromotociklu dizainā un spējās, kopš šie transportlīdzekļi ienāca tirgū. Par dizainu komentāru nav – "Experia" izskatās pēc pilntiesīga motocikla, kuram pa gabalu nemaz tā uzreiz nepateiksi, ka darbināms ar elektrību. Pārējais ir izmēģinājumu un datu jautājums.

Mans plāns bija izkļūt no Rīgas, lai izmēģinātu motociklu tam, kam tas radīts, – ceļošanai. Tieši ārpilsēta elektriskajam transportam ir lielākais izaicinājums, jo pie lieliem ātrumiem un vēja pretestības enerģijas rezerves tiek patērētas daudz ātrāk nekā pilsētā.

Foto: Ansis Īvāns/DELFI

Lasīt vairāk...

12.06.2024

Ziņas