2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

FOTO. “Latvijas Gada motocikls” uzņēmis apgriezienus. “LA.lv” testē jaunos motociklus!

www.la.lv

Sestais pēc kārtas konkurss "Latvijas Gada motocikls" uzņēmis apgriezienus jau līdz ar sniega nokušanu un kulmināciju piedzīvoja šodien – 22.maijā, 2019.
Foto: Artis Drēziņš
Sestais pēc kārtas konkurss “Latvijas Gada motocikls” uzņēmis apgriezienus jau līdz ar sniega nokušanu un kulmināciju piedzīvoja šodien – 22. maijā, kad golfa kluba “Viesturi” notika kopīgi testi. Rezultāti tiks paziņoti īsi pirms Jāņiem, bet “La.lv” testēs motociklus un par tiem rakstīs visu vasaru.

Šogad konkursam pieteikti: “BMW C400 X”,”BMW F 850 GS Adventure”, “CanAm Ryker Rally 900”, “Ducati Diavel 1260S”, “Harley – Davidson FXDR 114”, “Honda CB650R”, “Honda CRF 450L”, “Honda Forza 300 ABS”, “Honda Monkey 125”, “Husqvarna Svartpilen 701”, “JAWA 660 Vintage”, “KTM 690 SMC”, “KTM 790 Adventure”, “Mash Falcone Red 125”, “Royal Enfield Continental GT 650”, “Royal Enfield Interceptor 650”, “SWM Ace of Spades 125”, “SWM RS300R”, “SWM Superdual T”, “Triumph Scrambler 1200 XE”, “Triumph Speed Twin 1200”, “Yamaha Niken 2019” – tātad pavisam 22 motocikli, visi jauni un smuki.


Kad vaicāju konkursa tehniskajam direktoram Oskaram Irbītim, kurus jaunumus viņš pirmāmkārtām uzsvērtu, viņš, inženieris pēc izglītības būdams, atzina, ka “Harley -Davidson” tehniski pavisam jauns: no dzinēja, rāmja līdz pat sīkākajiem citiem elementiem un to novietojuma un arī, ka “Royal Enfield” krietni progresējis: ja agrāk gan izskatījās antīks un tā arī darbojās, tad tagad klasiskais izskats patīkami maldina par gaitu un tehnisko izpildījumu.

Ja par karaliskajiem močiem jāpiekrīt, tad amerikāņu braucamos joprojām nespēju saprast ne ar galvu, ne sajūtam – daudz ērtāks, skaistāks,vieglāk vadāms personīgi man bija cits šīs jaudīgo elites šosejas kruīzeru motociklu klases braucamais “Ducati Diavel 1260S”, patiešām riktīgs velns uz ceļa, kā izteicās viens no žūrijas locekļiem, ja nesavalda, tad ar šo ļoti ātri var nokļūt ne tikai pa taisno pie tēviem, bet uzreiz pie vectēviem. 1260 cm3 divu cilindru dzinējs vien daudz ko izsaka.

Bet no jaunumiem mani vispirms uzrunāja “Yamaha Niken 2019” trīsritenis – jā, tieši tā, tikai tas nav klasisks tricikls, kur divi paralēli riteņi ir kā automašīnai priekšā vai pakaļā izklaidus, bet gan tuvu kopā priekšā, it kā būtu divas parasto motociklu priekšas kopā saliktas. Katrs ritenis dzīvo savu amortizatoru dzīvi un – pats galvenais – ar šo braucamo var braukt kā ar motociklu, kantējot, kā tas gluži nav iespējams ar triciklu un pavisam nav iespējams ar kvadraciklu. Latvijā tas ir jaunums, bet Rietumeiropā diezgan bieži sastopami. Tas lielākais plus diviem riteņiem ir divreiz lielāka saķere priekšā un stabilitāte: ja ar vienu riteni gadās iebraukt bedrē vai uzbraukt uz apmales, tad otrs ritenis notur līdzsvaru.

Otru jaunumu nevarēja nepamanīt savu izmēra dēļ. “Honda Monkey 125” no attāluma atgādina kādreiz padomju laikos “Sarkanajā Zvaigznē” ražoto minimokiku, protams, tikai tehniskajā izpildījumā kosmiska atšķirība. Šim 125 cm3, līdz ar to der autovadītāja apliecība. Somijā šādi mocīši esot uz izķeršanu, Latvijā šogad tādu nopircis tikai viens: lai brauktu no Mārupes uz Vecrīgu strādāt, vīrs pāri 100 kg… Laikam Latvijā pie šiem jāpierod. Galvenais pluss: kompaktums, mierīgi var ielikt normālas automašīnas aizmugurē, pielokot auto sēdekļus. Ātrums -virs 100 km/h.

Ieraugot trešo jaunumus, ietrīsējās sirds un atmiņās
atgriezos tālajos pagājušā gadsimta 80. gados, kad PSRS
ļaudis juka prātā ne tikai ABBA un “Boney M” mūzikas,
bet arī no čehu “JAWA” motocikliem, kas bija vienīgie
veikalos nopērkamie importa motocikli. Javas turpināja
ražot arī pēc sociālisma sabrukuma, bet, protams,
Latvijā tad ieplūda līdz tam nepieejamie, labākie vācu,
japāņu, amerikāņu ražojumi.

Tagad javas ražo ne tikai Čehijā, bet arī Indijā. Konkursam pieteiktā “JAWA 660 Vintage” ražota Čehijā, no padomju laika javas atšķiras ar šķidrumdzeses četrtaktu itāļu dzinēju (viencilindra, 660 cm3), kas nozīmē, ka degvielai nav jālej klāt eļļa, un detaļu kvalitāti, bet tāda pati ir sēdpozīcija, aizmugures lukturis, gandrīz tāda pati ir degvielas bāka (tikai platāka) un priekšējais dubļubleķis, principā no skata java kas java.

Ceram uz saulainu un siltu motociklistu vasaru, brauksim un turpināsim iepazīstināt sīkāk gan ar šiem, gan citiem konkursa motocikliem.

22.05.2019

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs