2024 Dalībnieki

Motociklu visiem pietiek!

NRA.LV


Šim vācu izstrādājumam savā klasē konkurentu faktiski nav. Vienīgi jāatceras, ka BMW S1000RR braucējam jūbūt apveltītam ar adekvātu spriestspēju / F64

Imants Vīksne, 1.jūnijs, 10:23

Motociklu skaits uz Latvijas ceļiem un pilsētu ielās šogad ievērojami pārsniedzis autobusu skaitu. Tas droši vien nenozīmē, ka visi autobusu pasažieri būtu pārsēdušies uz motocikliem, taču vieš nezinātniskas cerības, ka motobraukšanas popularitāte turpinās augt arvien straujāk. Konkurss Latvijas gada motocikls ir viens no tās vairotājiem.

Ik gadu motobraucēju saime pieaug vidēji par 2000 pilntiesīgu A kategorijas braucēju. Reģistrēto motociklu skaits par kādu tūkstoti. Uz 1. maiju Latvijā tehniskā kārtībā bija 15 209 motocikli, autobusu tikai 4171.

Droši vien kāds iebildīs, ka motociklus ar autobusiem salīdzināt ir nekorekti. Tas tiesa. Taču, ja salīdzina ar vieglajām automašīnām, kas ir tuvākais motocikla konkurents, aina izskatās krietni sliktāka. Mašīnu Latvijā ir stipri par daudz - jo īpaši tā šķiet, kad ārā ir vasara. Tad nu konkurss Latvijas gada motocikls ir gana labs iemesls, lai apsvērtu iespēju pārkāpt uz diviem riteņiem. Būs ātrāk, ērtāk, patīkamāk. Un arī pilsētas vide iegūs, jo motocikli ir pulka tīrāki un tievāki par mašīnām. Vismaz lielākā daļa, taču ir arī resnāki eksemplāri. Ar tiem tad arī sāksim motoindustrijas šā gada piedāvājuma apskatu Latvijā.

Resnie putni

Resnie faktiski ir divi, un viens no tiem - trīsritenis CanAm Spyder F3T. Tas ir tāds klimata pārmaiņu produkts. Sniega motocikls ar trim riteņiem. Vēju lieliski var izbaudīt, turklāt var iztikt ar B kategoriju. Ērtākais ātrums pa tipisku Latvijas ceļu tā zem simta. Toties visādas kastes apkārt, un var uzkrāmēt sievu, paunas un doties pāris dienu izbraucienā. Cits lidojums ir ar Harley Davidson - FLHX Street Glide. Liels, elegants, viegls kruīza režīmā, un kā šī zīmola cienītāji sprieda, šogad tam pat bremzes parādījušās. Taču arī sasodīti smags, kad uz vietas jāgrozās, un pats galvenais - dārgs. Tātad statusa prece. Amerikāņi gan piedāvā arī uz pusi lētāku produktu Harley Davidson Sportster - Seventy Two 1200. Tādu vieglāku, mazāku ielinieku ar vibrējošu bunduli pie labā stilba. Dīleris gan skaidroja, ka tas esot gaisa filtrs. Un vēl viena dīvainība ir visādi vadi starp sēdekli un bāku, iesaiņoti tādā kā metāla matu tīkliņā. Šis gan nav vienīgais motocikls, kura radītāji vispirms domājuši par izstrādājuma izskatu un tikai pēc tam, kā padarīt to braucamu. Ar lielu nepacietību tika gaidīts šīs sezonas jaunums no itāļiem - MV Agusta Turismo Veloce Lusso 800. Izskatās tiešām fantastiski labi. Pat labāk nekā strādā. Taču motora skaņa gan nerullē. Nu nemaz nav itāliski urkšķoša. Nākamajā jaunā modeļa modifikācijā no šitās oda sīkšanas vajadzētu atbrīvoties.

Favorīti

Arī japāņu hondai ir nelielas problēmas ar akustiku. Precīzāk - Africa Twin CRF 1000L taurītei varēja būt rešņāka skaņa. Bet tas laikam arī vienīgais šī motocikla trūkums. Žūrija balsis jau ir nodevusi, apbalvošana jaunnedēļ, un ļoti ticams, ka šis mocis arī tiks atzīts par Latvijas gada motociklu. Lielisks bezceļā un tik augstam mocim pat negaidīti labs uz asfalta. Pieejams arī ar automātisko kārbu, kas ļauj ātrumus pārslēgt ar kāju. Tam ir gan arī ļoti spēcīgi konkurenti. Līdz sīkumam perfektais BMW R1200RS ar gudro piekari, kas visu sarēķina un izdomā braucēja vietā, un lieliskām bremzēm. Otrs ir KTM Super Duke 1290 GT. Lieliska alternatīva baikam, ja gribas darba stāvvietā iebraukt ar cieņpilnākā pozā. Vienīgi mulsinoši, ka, braucot ātri ar zemāku pārnesumu, displejā iedegas milzīgs sarkans brīdinājuma signāls. Kāda jēga? Tāpat taču dzirdams, ka jaudīgais motors rēc slodzes priekā.

Otrs Neatkarīgās favorīts ir ielas motocikls Yamaha HSR 900/700. No vaiga ļoti glīts pilsētnieks, ar brīnišķīgām gaitas īpašībām un patīkamām virsskaņām. Pilsētai būs labi piemērots arī Honda NC750XD. Vīri sprieda, ka tāds ideāls mocis kurjeriem. Īpaši viena tehnoloģiskā jauninājuma dēļ. Bākas vietā tam ir ķiveres tilpuma kravas nodalījums, bet benzīns atrodas zem beņķa. Atjautīgi un ērti.

Smadzenes komplektā

Pērn Latvijas tirgū ienāca viens pilnīgi jauns zīmols. Franču Mash. Mazi mocīši, mazi motori, un Latvijas apstākļos īpaši nozīmīgi, jo ir lēti. Ja negribas ar pļerdaku (mopēdu) braukt, tad Scrambler būtu tiešām laba alternatīva. Tomēr tehniskā ziņā šim braucamajam vēl nedaudz jāpiedzen līdz tā labajam izskatam. Sevišķi tas attiecas uz piedzīvojumu versiju Mash Adventure. Kastes - tas ir labi, taču, ja tajās vēl ieliks, piemēram, Latvijas enciklopēdiju, motoram vismaz pārsimt kubiciņu pietrūks.

Šā gada konkursā piedalās arī trīs krosa motocikli, taču visi ir pietiekami civilizēti, lai, aprīkoti ar numurzīmi, piedalītos ceļu satiksmē: SWM RS 500R, Husqvarna FC450 un KTM 690 Enduro R. Protams, uz grants šie aparāti ir savā īstajā vidē. Neatkarīgajai labi patika pirmais - kaut kāds tāds pavisam mežonīgs un, kā par brīnumu, arī nenometa. Tomēr šie braucamie jāvērtē motosporta lietpratējiem. Taču nav jābūt sporta motobraucējam, lai konstatētu, ka BMW S1000RR ir tikpat izcils kā pagājušajā gadā. Bez izmaiņām. Superbaiks, kam vismaz Latvijas piedāvājumā nav konkurences. Tikai jārēķinās, ka braucējam, lai valdītu šo motociklu, jābūt aprīkotam ne tikai ar biezu naudas maku, bet arī vismaz tikpat izcilām smadzenēm kā pašam motociklam. Un vispār motociklistiem smadzenes lieti noder. Tad Latvijas satiksmē var dzīvot droši un laimīgi līdz sirmam vecumam.

08.06.2016

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs